Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

subota, 2. lipnja 2012.

Sok od bazge

Za sok od bazge zaista postoji mali milijun recepata. Ovo je verzija bez limunske kiseline i konzervansa, jer gotove sve proizvode što se zimnice tiče izbjegavam bilo kakav industrijski dodatak u smislu konzervansa i drugih otrova, no Vi slobodno možete dodati i limunsku kiselinu i konzervans.Odlučio sam se za ovaj način pripreme u kojemu će se cvjetovi bazge kvasiti-namakati 24 h, jer ću kasnije iste te osušiti i pripremiti za čaj. Najbitnije je stavka skladištenja takvih proizvoda ili u malo gorem slučaju zamrzavanje određenih stvari, no i tada treba biti oprezan koliko će vremenski dugo određeni proizvoditi biti na ledu jer određeni smrznuti proizvodi gube svoja organoleptička svojstva, no vratimo se sad na pripremu ovog soka. Obično uvijek čuvam raznorazne staklenke i dunsflaše jer isto tako uvijek nešto mi padne na pamet da proizvodim.Kako je bazgino cvijeće bilo u malo lošijem izdanju odlučio sam se ubaciti malo veću količinu cvijeća zbog jače i intenzivnije boje, ali i samog okusa soka. No, ovog puta jedna staklena boca me je "izdala". Svaku staklenu bocu sam sterilizirao u pećnici da bi nakon sipanja gotovog soka u bocu jedna staklenka pukla i napravila mi cirkus po kuhinji i naravno jedna litra manje soka.Kad sam čitao raznorazne recepte za pripremu soka od bazge naišao sam i na par receptu u kojemu se spominje da bazga opere. Zbilja??? Bazgino cvijeće se NIKAD ne pere jer time ćete oprati i onu korisnu pelud koja će soku dati žutu boju. Dovoljno je bazgino cvijeće vrlo malo protresti kako bi eventualni kukci popadali, te ju dobro pregledati i ukloniti osušene i nevaljale dijelove cvjetića. Isto tako mi se ne sviđa opcija prokuhavanja bazge, no svi smo različiti i svatko radi na svoj način kako voli, umije i zna. Žalosno je jedino to kad sam krenuo u pohod na bazgu gotovo da je i nije bilo i to na mjestima na kojima se mogla brati, mislim bilo je bazge i to uglavnom na mjestima koja nisu bila prohodna i teško dokučiva. Osim cvijeća bazge, brao sam i lišće koje se trenutačno suši i od kojega ću kasnije praviti si čaj.Osim toga, čaj od bazge potiče lučenje mokraće, može pomoći protiv nekih tegoba koje prate neuralgiju i išijas, a ukoliko mu se dodaju kamilica, lipa i kora vrbe, ublažava simptome gripa, upale gornjih dišnih puteva i reume pa s toga ukoliko još nemate bazgino lišće naberite ga i pripremite si ovaj vrlo ukusan i zdrav napitak. Vrlo jednostavano i ukusno piće za ove naredne ljetne dane.


Sastojci :

60 cvjetova ( grančica ) bazge
3 l vode ( za namakanje bazge ) + 4 l ( za kuhanje šerbeta ( voda + šećer )
500 g limuna
4 kg šećera kristala 



................................................


Postupak :

Cvijeće bazge odvojite od lišća, dobro pregledajte da nema kukaca po njima, vrlo lagano i pažljivo protresite svaku grančicu kako biste spriječili opadanje peluda.






U duboku plastičnu posudu stavite cvjetove, te prelijte sa 3 l vode. Prekrijte sa nečim da ne bi padalo nikakvo smeće u to, te odložite na tamno mjesto da odstoji najviše 24h.



Sutradan procijedite kroz gazu najviše dva puta.Nakon toga prebacite se na pranje staklenki, te sterilizaciji istih u pećnici na 180 C oko 20-tak minuta.





U dublju posudu dodajte 4l vode i šećer kristal, te kuhajte sve dok se šećer ne otopi. Ne mora prokuhati, no ukoliko želite sirup od bazge onda ostavite da se šerbet reducira u potpunosti da dobijete gusti sirup.

Šerbet ostavite sa strane da se ohladi, a zatim ga pomiješajte skupa sa tekućinom u kojoj se bazga natapala-kvasila. Limune ocijedite, te dodajte na kraju i još jednom dobro promiješajte. Kažem, ukoliko želite možete i naknadno dodati limunske kiseline, još šećera ukoliko Vam ne bude slatke i konzervans. Pripazite također i na staklenke u koje budete sipali gotov bazgin sok, da je staklo deblje, čvršće i jače kako ne biste doživjeli kao i ja sa jednom staklenkom koja je puknula jer je bila slaba,ali i kombinacija vrućih staklenki sa hladnim sokom od bazge. Sok također procijedite tokom sipanja u staklenke. Okrenite ih naopačke kako bi se izvršila pasterizacija, ostavite da se ohlade, a zatim odložite na tamna i hladna mjesta. Ukoliko pravite veću količinu bazginog soka u koji niste dodali limunsku kiselinu i konzervans ovaj sok možete također spremiti i u duboki zamrzivač, te ga vaditi van po potrebi.





Živjeli! ;)



4 komentara:

  1. Hvala vam na ovom receptu! Sok od bazge pravim prvi put i stvarno na internetu ima milijun recepata pa mi je jako teško odlučiti se za neki. Elimirala sam sve što sadrži limun jer nemam domaćih nešpricanih limuna, a nema mi smisla ići brati bazgu u djevičansku netaknutu prirodu Like da bih onda u nju ubacila španjolske limune natopljene imazalilom :) Interesira me zašto ste protiv prokuhavanja? S obzirom da se cvjetovi ne peru, meni je jako odbojna ideja konzumirati taj sok neprokuhan, bez obzira koliko je čista ta priroda tko zna što je sve po tim cvjetićima hodalo i što je sve po njima radilo :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Protiv prokuhavanja sam jer se time uništavaju svi hranjivi sastojci i jedemo zapravo ništa, nikakave hranjive vrijednosti. Baš kao što se i može na bezbroj mjesta vidjeti po receptima kako netko kuha med, a meni osobno je to svetogrđe. Ne znači da i Vi ne morate prokuhavati, no ja sam više protiv prokuhavanja, baš kao i svi drugi recepti koji možete pronaći na mojem blogu, tj. ne morate se ničega striktno držati jer je blog i zamišljen kao inspiracija drugima koji vole kuhati i peći. :) LP

      Izbriši
  2. Ako je sirup ispao slab i rijedak može li se nekako popraviti?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav! Slab je vjerojatno zbog cvjetova bazge,ali i ove godine je bilo jako puno kišnih dana, pa je i peludi manje u cvjetovima. Ja sam osobno ove godine preskočio domaći sirup od bazge baš iz istih razloga. Možete pokušati dodati još više šećera, odokativno sve dok ne dobijete željenu gustoću. Osim ovoga recepta, ne znam da li ste pogledali i ovaj : https://modernakuhinja-namojnacin.blogspot.com/2020/06/treca-sreca-domaci-sirup-od-bazge-zove.html

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)