Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

petak, 19. siječnja 2018.

[Juhu-hu:] Ratatouille s kašicom od krumpira i pečenog češnjaka


Svaki gastronomad, kulinarski fanatik - zaljubljenik u kulinarstvo i gastronomiju globalno gledajući, kuhar - slastičar tj. sve osobe navedene i nenavedene koje prate kulinarske emisije i show-e vjerojatno je čuo/la za istoimeni animirani film "Ratatouille" i za čuvenog štakora "Remy"-a u ulozi kuhara koji živi u Parizu i ima dovoljno znanja i strasti da postane chef, a najveći uzor mu je pariški chef Augusto Gusteauo."Jedne noći Remy odluči iskušati svoje vještine u Gusteauovoj kuhinji. No, budući da je bio neoprezan, otkrio ga je čistač Linguini, nespretni mladić koji radi u njegovoj kuhinji.Njih dvojica sklapaju dogovor u kojem će Remy poput lutkara navoditi Linguinijeve ruke, skrivajući se pritom ispod njegove kape. Slasna jela koja zajedno spravljaju Gusteauov restoran dovode u centar pažnje pariških istreniranih nepaca, ali postavlja se pitanje - bi li restoran poslovao s jednakim uspjehom kada bi svi znali da se iza poslastica krije jedan štakor?" Tako je taj štakor "Remy" odlučio pripremiti staroseljačko jelo "Ratatouille" koje je sve oduševilo.




Otuda je i krenula cijela priča barem što se mene tiče jer prateći kulinarske emisije ( a ima ih jako puno ) tokom gledanja imam čestu naviku ispred sebe imati komad papira i kemijsku olovku u kojoj si zapisujem kojekakve strane i stručne termine koje kasnije istražujem, educiram se, a na koncu i odlučim se pripremiti ih. Naravno da je odluka pala da i ja isto isprobam jer sam veliki fanatik povrća, samo što se moj pisani recept nalazio u bilježnici jako dugo, dolazile su nekakve nove i drugačije stvari za isprobavati, a ratatuille sam nekako pogurao na stranu. Prvi puta sam ga radio u sklopu udruge "Slama" gdje sam pripremao vegetarijanska jela, gdje su naravno svi bili oduševljeni, što samom prezentacijom jela, što samim okusom tog jela. Znate onaj osjećaj dok kuhate i pripremate slastice i kad u tome uživate ili ne uživate, ovisno o jelu-slastici, njezinoj/nom zahtjevnošću i složenošću? E pa ja mogu slobodno reći kako je ovo jelo u kojemu sam neopisivo uživao, nije svakidašnje, oku je jako ugodno, a samom okusu meni osobno jako fino i složeno. Proučavajući talijansku kuhinju i njezine specijalitete shvatio sam kako su to većina jela koja se dosta dugo kuhaju, pripremaju se unaprijed, pa čak i dan do dva kako bi se svi sastojci lijepo proželi i osjetili u tim jelima, baš kao što je slučaj i s ovim jelom. Naravno da je današnji životni tempo jako ubrzan, a dosta često (barem meni osobno) takav način pripreme jela vrlo dobro i dođe iz samog razloga što ne volim jesti lasagne, musaku i obroke na žlicu jer smatram kako su to jela koja ipak trebaju "odstojati" kako bi se sve zajednički povezalo i kako bi arome i svaki dodani začini u tom jelu "odradili" svoje. S toga ih volim napraviti dan ranije, ili čak i navečer kako bih ubrzao kompletno cijeli proces, sveukupno jako je bitno kako ćete se u kuhinji organizirati da kasnije ne bude kako se nije stiglo, nema vremena i sl. 

Ratatuille je tipično mediteransko jelo iz Provanse (Francuska), a za ovakvu vrstu jela koriste i provansalska mješavina začina koja uključuje origano, ružmarin, čubar, timijan i sl.,a još bolje ukoliko imate svježe začinsko bilje, te neizostavno maslinovo ulje.Baš ono ljetno-jesensko jelo. 😍 Možete ga pripremiti kao toplo ili hladno predjelo, kao glavni prilog uz glavno jelo, te kao što sam maloprije naveo, a to je da se može pripremiti i dan prije kako bi se sve arome lijepo povezale, a povrće postalo aromatično, sočno i pikantno i po meni ga je najbolje raditi sa sezonskim namirnicama tj. s namirnicama kad im je sezona jer su tada najbolje. Postoji jako puno verzija i asocijacija na samo jelo, a ovaj recept je moja asocijacija na isto.  


Često znam reći kako Vam je potrebno srce i ljubav koju prenosite na hranu koja će se kasnije odraziti na samo zadovoljstvo svakog kušača. Priprema se od svježeg povrća kao što su tikvice, patlidžana, rajčice, očišćenih paprika i u nekim slučajevima crvenog luka, no uglavnom kojegod i kakvugod vrsta povrća da se odlučite ne vjerujem da ćete pogriješiti, dapače što ga je više i što je šarenije biti će bolje i ukusnije, te na samom kraju ne treba zaboraviti i na maslinovo ulje, kao i svježe mediteransko bilje i začine. Dolje na fotografiji možete vidjeti za koju vrstu povrća sam se ja odlučio + svježi češnjak. Od ostatka povrća ( okrajaka ) sam skuhao nešto slično klasičnom satarašu-đuveču uz dodatak pelata rajčice i začina koji mi je u ovoj ulozi služio kao podloga za ratatuille.Uz ovo jelo odlučio sam se za prilog od krumpira koji se priprema na uobičajeni način + plus dodatak je bila krema od pečenog češnjaka, te naravno neizostavno sezonska salata po prilogu. Za one koji ne mogu bez proteina mogu slobodno ubaciti nekakav određeni komad mesa, meni osobno je ovo bilo sasvim zadovoljavajuće, što za nepce, što za želudac. 😀 Postoji još jedna verzija ratatuilla, ali ne želim Vas sad dodatno opterećivati s njom. O tome ćemo neki drugi put s nekakvim drugačijim receptom. Što se normativa tiče tu također nema nekakvog određenog već sam ga radio onako kako ja kažem "odokativno". Omjer kao i količina određenog povrća i začina možete prilagoditi na način na koji ste naviknuli i kako volite, a sad dosta laprdanja i bacimo se na posao! 😁



Potrebni sastojci : 


  • 2 veća plava patlidžana
  • 2 veće zelene tikvice
  • 3-4 veće svježe slatke paprike ( što šarenijih, to bolje, a isto tako možete i koju ljutu svježu papriku ubaciti ) 
  • 1 srednja glavica ljubičastog luka
  • 4 manje glavice crvenog luka
  • 2-3 srednje rajčice
 
Svi navedeni sastojci mogu varirati ( ovisno u kojoj veličini tepsije ćete je pripremati, pa prema tome i prilagodite potrebito povrće).

Dodatni sastojci : 

  • 2 -3 režnja češnja češnjaka
  • himalajska sol ( po ukusu )
  • provansalska mješavina začina (po ukusu ) 
  • svježe kosano peršinovo lišće 

Potrebni sastojci za kremu od povrća :

  • 3 glavice crvenog luka
  • + okrajci sveg navedenog povrća ( nasjeckano na kocke srednje veličine )
  • 1 konzerva pelata rajčica 
  • 2  srednje svježe mrkve ( oguljene )
  • maslinovo ulje ( po potrebi ) 

Potrebni sastojci za kašicu od krumpira s pečenim češnjakom :

  • 2 kg očišćenog bijelog krumpira 
  • 3 jušne žlice maslaca
  • mlijeko ( po potrebi ) 
  • himalajske soli ( po potrebi )
  • 1 veća glavica svježeg češnjaka 



Postupak : 

Sve navedeno povrće očistite, osim patlidžana i tikvica, te nasjeckajte na kolutove jednake veličine i debljine kako je pokazano na fotografiji . Što se tikvica i patlidžana tiče možete ih prethodno nasoliti da izvučete višak vode iz njih, kao i da spriječite da ne budu gorki. Od okrajaka povrća koje ne možete iskoristiti očistite koliko je moguće više ( jer nema smisla okrajke bacati, barem ne kod mene i ne u mojem slučaju ), te nasjecite na kocke srednje veličine. Ukoliko Vam se učini da povrća neće biti dosta, slobodno možete ubaciti naknadno još svega po želji. Mrkvu također ogulite te nasjecite na kolutove srednje debljine kako se može vidjeti na fotografiji. Na plitku masnoću dodajte maslinovog ulja, te pirjajte nekoliko glavica krupnije sjeckanog crvenog luka. Malo posolite, te nastavite s pirjanjem sve dok luk u potpunosti ne omekša. 

Nakon toga ubacite navedeno povrće, opet posolite, a zatim ostavite da se pirja na laganoj vatri. Kad povrće omekša ubacite cijelu konzervu pelata rajčica, doradite okus i ostavite da se još lagano krčka. Pred sam kraj po potrebi dodajte malo šećera kristala. 

    
 


Nakon što je povrće omekšalo prebacite ga u stolni "robot" ili štapnim mikserom usitnjavajte sve dok ne dobijete gustu kremu. Vratite natrag na vatru, doradite okus i posipajte s provansalskom mješavinom začina, te ostavite sa strane. Ta krema će nam kasnije poslužiti kao podloga na koju ćemo kasnije slagati povrće. 

Za kašicu od krumpira pripremite ga na uobičajeni način. Dodajte malo maslaca, soli i zalijte s mlijekom po potrebi. U fazi kuhanja krumpira, glavicu češnjaka odvojite kao što je prikazano na fotografijama. Prelijte s malo maslinovog ulja, posolite i omotajte aluminijskom folijom. Ja sam ga pekao "odokativno" nekakvih pola sata na 180 C. Kad je pečen očistite ga od ljuske i odložite sa strane.

   



U dublju posudu ubacite malo mlijeka, te pečeni češnjaka i posolite po ukusu. Štapnim mikserom dobro razradite da dobijete kremu, a kasnije prebacite u kašicu od krumpira i dobro izmiješajte, te doradite okus. 

Ukoliko radite veću količinu kašice od krumpira, tada spatulom poravnajte površinu, te dodatno prelijte s mlijekom,te sve obavezno radite s kipućim mlijekom.Na taj način kašica će ostati čak i sutradan kremozna i mekana, neće biti kao gruda kako to kod većine bude i nemojte pretjerivati s maslacem ili bilo kojom drugom masnoću koju koristite.



U pleh u kojemu ćete slagati povrće, prvo na dno stavite kremu od povrća, a zatim kako je prikazano na fotografiji slažite povrće. Npr. kriška rajčice, pa kriška luka, pa kolut patlidžana, tikvice i tako redom sve dok ne potrošite sve namirnice. Povrće prethodno možete i posoliti, popapriti i ubaciti malo usitnjenog češnjaka, maslinovog ulja, baš kao i provansalske mješavine začina, te tom smjesom preliti po povrću koje ste prethodno složili u kalup (tepsiju) u kojoj ćete peći.



Prekrijte s masnim papirom za pečenje, a na sredini napravite rupu s škarama kako bi para mogla izlaziti van, te stavite u prethodno zagrijanu pećnicu na 180 C cca 50-tak minuta da se povrće dobro upari i omekša i svakako pripazite da ne prepečete povrće kako na kraju ne bi bilo jako suho. 

   

Poslužite odmah kao samostalno jelo, prilog mesu, kao hladno ili toplo predjelo. Ma kako god želite! 😋 Naravno uz nekakvu sezonsku salatu po izboru. 



  

   



Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)