Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

utorak, 6. studenoga 2012.

Kruh od banane s trešnjama, kikirikijem i maslinovim uljem

Još jedna tipična slastica s Zapada koja se naveliko radi i kod nas, pa sam se tako i ja odlučio za ovaj kruh od banane koja je puna zdravijih kalorija. Pronašao sam mnoštvo varijacija za ovaj kruh, različitih okusa i raznoraznih kombinacija, a ovaj moj je nakon svega viđenog ispao čisto spontano i po normativu za koji sam smatrao da će biti dobar. Ovaj kruh će biti savršeni odabir za velike ljubitelje i štovatelje banana, a možete ga čak i pripremiti za obitelj, prijatelje ili iznenadne goste, biti će oduševljeni.U hrani čovjek zaista treba znati uživati i biti veliki hedonista i dozvoliti ukusnim pupoljcima da odrade svoje. Recept je jako jednostavan da ne može biti jednostavniji , te umjesto klasičnog doručka za promjenu možete poslužiti i ovaj kruh. Najbolje će biti kada ga ispečete ostavite u kalupu da se dobro ohladi i da kruh "odmori", a zatim ga izvadite iz kalupa, te narežite na željeni oblik. S obzirom kako niti jedan recept nisam slijedio, jako sam zadovoljan s ishodom. Kruh nije gnjecav, ne mrvi se, a banana se niti ne osjeća jako, fina aroma banane je, baš kako bi i trebalo biti. Još bolje će se slagati ukoliko ga premažete bilo kakvom vrstom čokoladnog namaza, nekakvog voćnog curd-a, pekmezom, marmeladom, maslacem i sl. Kosa na glavi mi se diže kad vidim kakve sve recepte ljudi pišu : uzmimo za primjer 1/3 brašna, 2/3 šlaga i sl., a zatim i mjere na šalice.Za pretvaranje takvih mjera i normativa jednostavno čovjek treba nekakvu knjigu ili priručnik u kojemu će moći vidjeti kolika je to zapravo mjera, a zatim mjera na šalica gdje se u većini recepata ne spominje od koliko "dl" je šalica i mali milijun takvih stvari. Kod izrade svih slatkih jela zbilja nema šale, jednostavno morate slijepo slijediti normativ ili ćete u protivnom dobiti neočekivano.



Sastojci potrebni za kruh ( tekući dio  - mokri sastojci):

3 jaja ( veća, po mogućnosti domaća )
2 veće i zrelije banane ( moje su bile težine oko 320 g )
100 g svježih ili smrznutih trešanja
1,5 jušna žlica maslinovog ulja


..................................................................



Sastojci : ( suhi dio )

250 g crnog brašna ( tip 1600 )
100 g šećera kristala ( nisam htio više stavljati jer sam ga kasnije jeo s čokoladnim namazom i marmeladom, a i ne voli previše slatke stvari )
50 g prženog i slanog kikirikija ( možete i onaj u ljusci isto tako koristiti. Koristio sam pržene i slane, pa nisam u tekuće tijesto za biskvit stavljao naknadno sol. Dodavanjem soli pojačavate okus u ovom slučaju banane, trešanja, a isto tako i sami okus dizanog tijesta )
1/2 p.p.

...........................................


Dodatni sastojci :

- glatkog brašna po potrebi ( tek toliko za trešnje ili višnje da se uvaljaju u brašno )
- po potrebi maslaca ( za premazati pleh )


Postupak :

Kikiriki grubo nasjeckajte.



Jaja ( cijela ) stavite u dublju posudu, dodajte kristal šećer, te ih pjenasto ulupajte, a zatim dodajte maslinovog ulja. Isto tako možete i bučino ulje dodati.


Banane ogulite, te ih u posebnoj zdjelici zdrobite i izgnječite sve dok ne dobijete kašu.


Kalup u kojemu sam pekao ovaj voćni kolač izgleda ovako, premda ne znam koje su mu točne dimenzije :


U razrađena jaja sa šećerom dodajte kašicu od banane i brašno ( ja sam koristio crno tip 1600, a Vi možete i bilo koje drugo upotrijebiti ).


Gotovu smjesu pjenjačom lagano razradite sve dok ne dobijete homogenu smjesu, a zatim dodajte grubo sjeckani kikiriki.


Pleh za pečenje premažite tankim slojem maslacem i posipajte ga brašnom, te pleh lagano protresite kako bi se brašno jednakomjeno raspodijelilo, a tada višak brašna uklonite iz pleha, inače ćete na dnu pečenog voćnog kruha dobiti pečeno brašno koje i nije baš finog ukusa.

Trešnje dobro ocijedite, a zatim svaku uvaljajte u glatko brašno. To se radi kako voće tokom pečenja ne bi potonulo na dno.


 Uvaljane trešnje dobro protresite od brašna. Gotovu smjesu izlijte u pleh, lagano ga protresite kako bi se smjesa ravnomjerno nanijela, a zatim na vrh tijesta poslažite trešnje.


Prstima ih lagano utisnite u tekuće tijesto, pazeći da ne budu samo na dnu, već ravnomjerno nanešene. Osobno nisam htio pretjerivati s kikirikijem, trešnjama i maslinovim uljem jer ne želim da dominiraju drugi okusi, već okus banane.

Stavite ga peći u prethodno zagrijanu pećnicu na 180C oko 40-tak minuta. Nisam htio na jačoj vatri peći, jer bi naravno i proces pečenja bio brži, a i ne volim užurbano raditi.




Po pečenom kruhu i mirisu banane osjetio se kompletno cijeli stan. No, jednostavno nisam mogao izdržati, već sam ga toploga išao rezati. Vi ga ostavite da se malo ohladi, izvadite ga iz pleha, a zatim narežite.


Voćni kruh kao takav kod mene se održao na životu oko tjedan dana. Samo ga omotajte prozirnom folijom i čuvajte sa suhom i tamnom mjestu. 

Poslužite ga kao doručak ili popodnevni "snack" uz razno-razne premaze, čajeve, čokoladno mlijeko ...





Bon Appétit



2 komentara:

  1. Hvala! ;) Postoji mali milijun verzija banana bread-a, pa rekoh da napravim nešto što dosad nisam vidio.

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)