Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

utorak, 18. prosinca 2012.

Pikantna juha od bundeve s krutonima

Bundeva je višenamjenska namirnica, što znači da je možete pripremati na puno načina, bilo da je u pitanju slani ili slatki način. Bogata je vitaminom C, antioksidansima i beta karotenom. Možete je peći i kao takvu jesti, kuhati, raditi razno-razne krem i guste juhe, koristiti u savijačama, kod izrade tjestenine i njoka i puno više.Isto tako samljevenu bundevu možete koristiti i kao masku za lice, naročito one osobe koje imaju problema s tenom kože. Ovo je prva juha od bundeve koju sam radio kod kuće jer gotovo pa nikada se nismo sjetili da radimo išta od nje, osim štrudle. No ovoga puta kod bake je bio prepun vrt bundeva pa rekoh da je iskoristim kako najbolje znam, pa je tako na red došla i ova pikantna juha od bundeve. Sjemenke bundeve nažalost morao sam sušiti u pećnici jer za nju je već kasno, došla je jesen i nema se mogućnosti da se sjemenke suše na prirodan način na suncu. Sjemenke bundeve imaju veću gramažu nego li meso bundeve, zdravije su i organizmu prijeko potrebne nego li meso bundeve, prepune su bjelančevina, masti i ugljikohidrata. Juhu kao takvu možete kombinirati s raznim povrćem, tipa običnog krumpira i batata, te je dodatno obogatiti dodatnim mineralima i ugljikohidratima. Kao i kod svake pripreme juhe i ovog puta sam koristio povrtni temeljac koji je dodatno obogatio okus ove juhe. Uz to sam poslužio pikantne krutone od kruha koji Vam ujedno mogu poslužiti kao i grickalica kada Vam se nešto gricka, nemate novaca ili ste jednostavni lijeni otići u trgovinu kupiti ih. Jednostavno ukoliko imate viška staroga kruha, nešto začina, maslinovog ili bilo kojeg drugog ulja, te malo strpljenja da se to lijepo sve osuši na vrućem zraku u pećnici i gotovi su. Ukoliko volite intenzivniji i bolji okus bundeve, savjetujem Vam da je u pećnici malo zapečete dok ne dobiju lijepu koricu, a ukoliko nemate vremena ogulite je i skuhajte kako to već radite.


Sastojci potrebni za juhu :

400 g očišćenog bundevinog mesa
1 veća glavica crvenog luka
200 g bijelog krumpira
500 ml povrtnog temljeca ili vode + dodatno tekućine po potrebi ( ovisno kakvu konzinstenciju juhe volite )
prstohvat mljevenog cimeta

.....................................................................
 
Sastojci potrebni za pikantne krutone :

300 g staroga kruha
1/2 čajne žlice mljevene slatke paprike
1/2 čajne žlice crvenog luka u granula
prstohvat češnjaka u granulama
1 puna jušna žlica maslinovog ili običnog suncokretovog ulja

soli i bijeli mljeveni papar ( možete dodati kad radite juhu, no s obzirom kako je bundeva već sama pikantna po sebi nisam dodao sol i papar ; njih možete staviti ukoliko od krutona želite napraviti grickalice )

.....................................................................

Dodatni sastojci :

2 dl mlijeka
sotirane sjemenke bundeve
krutoni

..................................................................... 

Postupak :

Crveni luk nasjeckajte na kocke. Krumpire ogulite, te ih također narežite na kocke. Bundevu zarežite po vrhu tako da joj napravite poklopac. 


Sjemenke pažljivo odvojite od mesa, te ih stavite sa strane. 




Sjemenke operite po nekoliko puta mlazova vode, te ih ostavite jedan dan kao takve da odstoje, a sutradan i očistite od mesa bundeve.


Ocijedite ih dobro od vode, te poslažite na masni papir ili aluminijsku foliju, obilato ih posipajte kuhinjskom solju, te ih sotirajte u pećnici sve dok ne dobiju blagu zlatno-smeđu boju.


Po mojem mišljenju bile su mi mnogo finije i ukusnije nego li one kupovne i tvorničke, tako da ih nisam htio guliti, već sam ih kao takve cijele konzumirao. 


Na plitku masnoću dodajte crveni luk i pirjajte ga sve dok ne postane staklast, a zatim dodajte krumpire i sve zajedno pirjajte sve dok krumpir ne prestane puštati vodu.


Oguljenu i izdubljenu bundevu narežite na kocke srednje veličine, prelijte ih s malo ulja, promiješajte.



Stavite je u pećnicu da se peče sve dok ne dobije zlatno-smeđu koricu.



Na pirjani luk i krumpir dodajte pečenu bundevu.

Sve podlijte povrtnim temeljcem ili vodom i vratite na vatru da se tako kuha sve dok bundeva i krumpir ne skuha.



Dok se juha kuha, pripremite krutone. Kruh narežite na kockice srednje veličine. Dodajte malo ulja i sve navedene začine, te dobro izmiješajte. Pripazite na stavite previše ulja kako krutoni ne bi postali previše masni.



Kao takve stavite ih u pleh za pečenje i pecite u prethodno zagrijanoj pećnici sve dok ne dobiju zlatno-smeđu boju i postanu hruskavi.




Kad bundeva i krumpir omekšaju podlijte ih s dodatnim temeljcem i vodom, dodajte mlijeko, sol, bijeli mljeveni papar i prstohvat mljevenog cimeta, te dobro izmiješajte.



U bledner ili štapnim mikserom usitnite juhu, a po želji možete kao i ja ostaviti nekoliko komada skuhane bundeve ili ukoliko volite pod nepcem osjetiti što jedete nemojte juhu u potpunosti usitniti.




 Juhu posipajte krutonima i po želji sjemenkama bundeve. 






Bon Appétit

 

 

4 komentara:

  1. odlično si to napravio, samo po meni nepotreban korak je pečenje bundeve i krumpira jer dobiješ dodatnu gorčinu. Ja sam samo skuhao bundevu(Srijemkinju!) i krumpir i juhica je ispala skroz slatka.

    OdgovoriIzbriši
  2. Nije bilo nikakve gorčine. Bundevu sam pekao zbog bolje arome, a krumpir se pirjao na luku i ispala je odlična bez ikakve gorčine. Slatko-ljutkasta i nota doze mljevenog cimeta.

    OdgovoriIzbriši
  3. Meni se vise svidja pecena. Bas suprotno, nekako mi je jos sladja i puniji je okus.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Istina Marnie, no ukusi su nam svima različiti. Ne kažem ja da ne valja je skuhati i kao takvu dalje pripremati po ovom ili drugom receptu, sve zavisi od čovjeka, do čovjeka, od kuhara do kuhara. Puno puta sam čuo kako ju je bolje malo zapeći baš zbog tog slađeg i punijeg okusa, no kome se ne da ili nema živaca za to neka je samo kuha. Ja uživam u kuhanju, zato sam i izabrao ovaj zanat. Mogao bih satima provoditi u kuhinji.

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)