Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

petak, 14. prosinca 2012.

Kremšnita sa slatkim vrhnjem i čokoladom

Kad mi netko spomene krempitu prvo što mi uvijek na pamet pada je ona fina kremasta i pjenasta krema uz dodatak lisnatog tijesta, a po želji i slatkog tučenog vrhnja i čokoladne glazure,premda nije uvijek tako. Sa svojih 25.g života nakuhao sam se dosta kremi za krempite, što na poslu, što kod kuće.Postoji jako puno varijanti, ali trenutačno mislim na one  p r a v e krempite, a ne izmišljotine u koje se dodaje puding od vanilije, petit keksi umjesto lisnatog tijesta i gustin. Prave krempite se isključivo rade od oštrog brašna, jaja i drugih dodataka. Krema krempite mora biti nježnog okusa, moram se topiti i pjeniti u ustima i kada je narežete svaka kocka krempite mora se doslovno kao hladetina-aspik zastresti kad rukama protresete tanjurić na kojoj se nalazi. Dosad u životu probao sam svakakve krempite i to su bile sve asocijacije na krempitu, drugim riječima da budem iskren to su bile sve samo ne krempite. Krempita je složeniji kolač naročito onda kada nema iskustva s kolačima, a onda dolazi i kompletni invetar koji je potreban za izradu krempite. Zadnju krempitu koju sam probao je bila takve konzinstencije da jednostavno ne znam s čime i kako bih Vam to opisao ; lisnato tijesto nije bilo dobro pečeno, a krema je bila rađena samo od gustina, jaja, mlijeka, vode i šećera. Doslovno rečeno kao da sam jeo kuhano i zaslađeno brašno. Čokoladne glazure nije bilo, već samo slatkog vrhnja koje je također bilo pretučeno i već se od pretučenosti počelo pretvarati u maslac. Taj dan dok sam se pripremao za izradu krempite napadalo je snijega pa sam morao što prije prionuti poslu. Nakon lopatanja snijega više nisam imao snage da još 7-8 l kreme mutim ručno, pa sam morao oca zamoliti da mi pomogne. Kompletni slijed nisam fotografirao jer se u isto vrijeme kada kuhate kremu s žumanjcima morate i  bjelanjke lupati s šećerom što se zbilja mora raditi dosta brzo i energično. Recept sam pronašao u maminoj bilježnici s kolačima i slanim jelima, pored toga je pisalo "Sloboda". Najsretniji sam bio kad su je kušali svi. Sestra je čak rekla da se u Osijeku i nema nigdje za pojesti takva krempita što sam napravio, jer ona ih obožava i često ide po slastičarnicama kad ja ne pečem kolače i ne pravim slatko općenito.Kod kuće dosta rijetko sam radio krempite jer nisam imao kuhinjsku vagu, pa sam par puta radio ih odokativno.Nisu baš bile reprezentativne, no okus im je bio ukusan, pjenast i fin. Bitno je samo da točno pratite omjere i da se strogo držite recepta, jer nema improviziranja i nema rada "od oka". S čokoladnom glazurom nisam htio nešto posebno filozofirati, već sam je napravio od slatkog vrhnja i čokolade za kuhanje.Zasučite rukave i bacite se na posao, jer vidjeti ćete na kraju koliko će se kompletno uloženi trud u i za ovu krempitu isplatiti se, a kao što sam već na grupi naveo da nakon ovog recepta nećete tražiti druge recepte za krempitu uvjeriti se da je tako. 


Sastojci potrebni za kremu :


12 jaja ( po mogućnosti domaćih - zbog bolje i ljepše boje kreme )
1,5 l vode
1,5 l mlijeka
500 g šećera kristala
480 g oštrog brašna
3 pune jušne žlice vanilin šećera


........................................................


Sastojci potrebni za čokoladnu glazuru :

200 g čokolade za kuhanje ( 36 % kakaa )
200 ml slatkog vrhnja za šlag ( koristio sam Meggle )

........................................................

Dodatni sastojci :

1 pakiranje gotovog lisnatog tijesta
1/2 jušne žlice limunovog soka
prstohvat soli


........................................................

Postupak :

Lisnato tijesto razvaljajte najbolje prema veličini tepsije, na uobičajeni način, te ga na nekoliko mjesta lagano viljuškom izbodite.


Vratite ga u hladnjak neka odstoji još nekakvih 10-tak minuta, a zatim stavite u prethodno zagrijanu pećnicu na 180 C oko 15-20-tak minuta, ovisno o pećnici i debljini tijesta.



Za kremu pripremite dvije duboke plastične posude, te odvojite žumanjke od bjelanjaka.
U drugoj posudi u kojoj ćete kuhati kremu dodajte 1 l vode, 1/2 l mlijeka i navedeni vanilin šećer, te stavite da zakuha na laganoj vatri. 


Ovo je domaći vanilin šećer koji sam stavljao u ovu krempitu. Mnogo bolji i ukusniji mi je od bilo kojeg drugog.




Dok ne zakuha u međuvremenu razradite 12 žumanjaka, 480 g oštrog brašna i 250 g šećera ( ne miksati mikserom, već pjenjačom lagano razraditi ), a zatim u to dodati 1/2 l vode i 1 l mlijeka. Ne brinite, neće biti grudica jer oštro brašno se da lakše razraditi nego li glatko. U dubljoj posudi u kojoj su bjelanjci dodajte limunovog soka i prstohvat soli. Sol se dodaje kako bi se bjelanjci što bolje razradili, a limunov sok daje čvrstoću i sjaj bjelanjcima. Kad se bjelanjaci na pola istuku postepeno dodavajte ostatak ( 250 g ) šećera kristala i tako ga miksajte sve dok se šećer u potpunosti ne otopi i dok ne dobijete gusti i sjajni šaum.

Kad prokuha mlijeko,voda i vanilin šećer dodajte razrađene žumanjke i tako kremu kuhajte na laganoj vatri neprestano miješajući i pazeći da krema ne zagori. Proces kuhanja kreme je u mojem slučaju trajao oko 20-tak minuta. S vremenom će se krema dodatno zgusnuti, a to ćete od oka vidjeti. Kad se krema skuha maknite je s vatre, te u nju dodavajte tučeni snijeg od bjelanjaka ( šaum ); i to na način da ga dodajte postepeno. Prvo dodajte manje smjese kako biste što lakše razradili kremu, a zatim dodajte kompletni ostatak bjelanjaka. To sve možete i mikserom razraditi, no tada treba mutit na najmanjoj brzini i vrlo kratko kako bjelanjci ne bi "pali", a možete i većom kuhinjskom pjenjačom.

Pečeno lisnato tijesto složite u određenu tepsiju-pleh, ukoliko imate onaj obruč ili tzv. "rajf" biti će Vam još jednostavnije, a isto tako može dobro poslužiti i nekakva dublja tepsija, no zbilja mislim dublja tepsija jer kreme će biti jako puno, te izlijte kuhanu kremu, poravnajte je da na svim mjestima bude jednako raspoređena i ostavite vani na sobnoj temperaturi da se hladi nekoliko sati. Kad se ohladi slatko vrhnje istucite u šlag pazeći da ga ne pretučete ili nedovoljno pretučete. Uklonite rajf - kalup, a zatim premažite slatkim tučenim vrhnjem.



Za čokoladnu glazuru čokoladu obavezno iskidajte ili narežite nožem na jednake komade. Slatko vrhnje zagrijte u manjem lončiću tek toliko da se počne isparavati, a zatim u njega dodajte čokoladu. Maknite s vatre i miješajte sve dok se čokolada ne otopi. Prelijte po tučenom slatkom vrhnju na način da glazuru polijevate po većem kuhinjskom nožu, nikako direktno po šlagu, jer čokolada može rastopiti tučeno slatko vrhnje i postoji mogućnost da budu rupu u šlagu i da glazura ne bude podjednako nanešena. Ostavite je kao takvu da odstoji još nekoliko sati. Ukoliko ne volite krempitu s šlagom i čokoladom, ispecite i drugu polovicu lisnatog tijesta. Izrežite je na kocke, te poslažite po kremi, a sutradan je režite kad lisnato povuče vlagu od kreme i postane mekše.

I na kraju to sve izgleda ovako :



DODATNI SAVJET :

Ukoliko se ne odlučite za ovu čokoladnu glazuru i radite je po bilo kojem drugom receptu i ukoliko Vam čokoladna glazura bude bila deblja nožem lagano zarežite po njoj i označite kocke, a zatim vrućim nožem izrežite kocke.



A ovako su izgledale druge krempite :

Ova je rađena dok sam radio u hotelu, u slastičarni i rađena je s vodom.



A ova krempita je rađena dok sam još u srednjoj školi bio i bila je jedna od mojih prvih krempita koje sam radio, a više ne sjećam po kojem sam je receptu radio jer je bilo dosta davno.




I još jedna koju sam radio nedavno. Nisam imao kuhinjsku vagu, pa i nije baš ispala kako sam očekivao, no okusom je bila zadovoljavajuća. Link na recept : Tada sam imao domaćih jaja pa je krema ispala intenzivno žute boje. ;)




Eto nadam se da ćete uživati u ovome receptu kao što smo svi mi koji smo je isprobali. Ukoliko Vam nešto ne bude jasno ili ne budete znali slobodno mi se obratite. ;)




4 komentara:

  1. Drago mi je da si detaljnije pojasnio krempite. Sada me ovaj recept bas mami. Jos nikako ih nisam radila doma i cini mi se da bi mi tvoj recept mogao biti priivjenac!
    poz!

    OdgovoriIzbriši
  2. Za sve postoji prvi put u životu, zar ne? ;) Isprobaj svakako,ali i da fulaš nema veze, na greškama se uči. Niti moje u početku nisu bile dobre, dapače bile su svakakve pa sam isprobavao različite recepte dok nisam pronašao omiljeni. Javi dojmove. ;) Pozz.

    OdgovoriIzbriši
  3. Hey odličan recept zanima me za radit sa 6 jaja koliko onda treba vode i koliko mlijeka jasno mi je da trebam prepoloviti ali kako onda rasporediti tj koliko mlijeka i vode staviti da zakuha?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa nekakvom logikom bi bilo 7,3dl ( mlijeka ili vode ) i 7,7dl ( opet vode ili mlijeka ), samo ne znam koliko bi to bilo uspješno s obzirom da vode i mlijeka trebalo biti u jednakim omjerima. Nisam nikada isprobavao pa ne mogu točno tvrditi.

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)