Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

srijeda, 29. svibnja 2013.

[Musaka za sestru i 300-ti post na blogu]: Klasična musaka s tikvicama

300-ti post na blogu, a ukoliko ste dosada pregledali ih sve, naići ćete možda na 4-5 (manje-više) koji su isključivo vezani uz nekakvu kulinarsku tematiku, na određene namirnice uključujući začine i mirodije ili da se izrazim na engleski "tip & trick" postove bloga. Kad sam otvorio grupu na Facebook-u nisam namjeravao zabavljati se i pisanjem bloga, jer sam tada bio totalni amater što se bloganja tiče, radio sam i smatrao kako tada neću imati dovoljno vremena da se posvetim svemu tome, jer bih u jednom dobrano kiksao. Ipak ne možemo svi biti rođeni za sve, isto tako ne možemo svi biti svestrani jer osobno sam upoznao dosta ljudi koji su za sebe govorili kako su svestrani, premda je takvih bilo i na mojem bivšem radnom mjestu. Jedna žena je tako bila odlična kuharica, slastičarka, konobarica ( po njezinoj priči naravno ), a kako je vrijeme prolazilo dokazala je sasvim suprotno, te da od svega navedenoga nije bila zapravo ništa, osim da je imala puna usta hvaljenja o sebi. No, dobro da sada previše ne moraliziram i kritiziram htio sam samo reći kako je meni sve ovo jako brzo proletilo, kao i ovaj 300-ti post kojega trenutačno tipkam. Recepti na početku pisanja bloga su mi zbilja bili tzv. šturo napisani , fotografije nisu bile baš za nekakvu pohvalu, bile su samo s završnom fazom izrade određenoga jela, niti sam toliko posvećivao se pisanjima uvodu kao što to danas radim. No kako je vrijeme prolazilo blog sam odlučio "podići" na malo veću razinu, te unijeti mnogo više noviteta koji će pomoći svima koji žele skuhati nešto, nešto novo naučiti ili pročitati nešto poučno iz uvoda ili kompletno cijeli recept u kojima detaljno opisujem kako postupati s određenim namirnicama, pa zatim "brzinske" recepta s obzirom u kakvim vremenima danas živimo i malo tko si može priuštiti kuhani i kvalitetni obrok. Svaki moj recept ima svoju priču, premda isto tako znam da i oni koji me redovito prate i gledaju moje objave, apsolutno ne čitaju što sve pišem, nego ono klasično prelijetanje postova i gotovo. Na blogu dosada vjerovali Vi ili ne nemam niti jedan recept za pravu musaku, barem ne onakvu na koju smo naučili i koja je često viđena na našim stolovima. Među najpoznatiji su klasična musaka od krumpira i mljevenoga mesa, pa zatim musaka od kelja i francuska musaka ( iliti francuski krumpir) uz dodatak krumpira, kuhanih jaja i kobasice. E sada dolazimo do jedne polemike, a ta je kako se točno i ne zna njezino podrijetlo. Neki će reći da je ona nastala u Turskoj, neki će reći da je nastala u Grčkoj, a zatim je zaživjela i na našim prostorima gdje smo je mi naravno modificirali. I sada jednostavno kada biste nekome trebali objasniti što je musaka, njezino podrijetlo i sam način pripreme dovelo bi Vas možda u malo nezgodnu i konfuznu poziciju. Ja ću samo reći odakle god da je musaka potekla svaka je fina i ukusna na svoj način, bez obzira da li se radi o mesnoj ili nekakvoj vegetarijanskoj izvedbi, premda bih se prije odlučio za nekakvu vegetarijansku, jer nisam veliki ljubitelj proteina. Ne mislim se praviti nešto previše pametan kao što to drugi rade silujući Google o određenim namirnicama i hrani, pa se prave pametni po svojim blogovima kako su upućeni u kompletno cijelu gastro scenu diljem cijele planete, pa ću Vam prikačiti jedan link gdje Wikipedija piše o podrijetlu i pripremi origigi musake, pa tko voli neka izvoli. Na Vama je da vjerujete u što god želite. ; )  Kako sam već prije rekao da na blogu nema niti jedan recept koji bi se odnosio na musaku, došao je red i na nju, premda većina Vas zna kako se radi, a ovaj recept posvećujem svojoj sestri koja je otišla na samostalni život i koja je u fazi učenja i istraživanja gastronomije i kulinarstva globalno. Ovoga puta sam se odlučio za onu klasičnu musaku uz dodatak svježih tikvica. I to iz razloga jer će tikvice pustiti svoju vodu tokom pečenja, a musaka kao i svaka druga, uključujući i lasagne koje je nakon pečenja ostaviti najmanje sat vremena kako bi se svi sokovi od pečenja stegnuli i upili u krumpire i tijesto i kako jelo bilo kompaktnije i naravno vizualno ljepše tokom posluživanja.Isto tako svaku vrstu musake je najbolje peći u vatrostalnom posuđu kako bi se sa svim stranica posude moglo vidjeti da li je pečena ili nije, premda to ne važi za sve druge iskusnije, no eto to je također još jedan savjet više. Pa zatim kada sve složite u posudu, prekrijte je aluminijskom folijom kako bi se krumpir, povrće i meso uparilo i kako sam vrh musake tokom početne faze pečenja ne bi zagorio.Krumpire možete i prethodno cijele skuhati, oguliti ih , te slagati redoslijedom kako to obično i radite, no ja stavljam prijesni krumpir iz razloga što se natopi svim sokovima od mesa, začina, dok mi je kao kuhani musaka više suha i ne gratinira se po mojem ukusu i kako bih ja to volio. To bi za sada sve bilo od mene, prijeđimo na recept. : )


Sastojci potrebni za nadjev :

  • 1,5 kg miješanog mljevenog mesa ( svinjetina i junetina, a za "lakšu" varijantu možete upotrijebiti i mljevenu piletinu, puretinu ... )
  • 2 srednje glavice crvenoga luka
  • soli i crnog mljevenog papra po ukusu

Dodatni sastojci :

  • 2 kg krumpira ( crvenoga, on je najbolji za pečenje, a u nedostatku istoga možete i bijeli upotrijebiti )
  • 2-3 srednje tikvice ( cca 500 g )


Sastojci potrebni za gratiniranje :

  • 3 kisela vrhnja ( 3 x 180 g )
  • 2 dl mlijeka
  • 2 jaja 
  • soli po ukusu


Postupak :

Krumpire ogulite, narežite na srednje ploške, posolite i ostavite sa strane.S tikvicama također napravite isto, samo ih narežite na duže trake i ostavite sa strane kako bi pustile suvišnu vodu i kako bi se iz izvukla gorčina.


U međuvremenu na plitkoj masnoći pirjajte sitno sjeckani crveni luk dok ne postane staklast. Dodajte miješano mljeveno meso i pirjajte ga sve dok ne prestane puštati vodu, a kasnije po potrebi malo podlijevajte vodom sve dok ne razbijete mesne grudice. 


Na krumpire poslažite red tikvica koje ste prethodno ocijedili od vode. 



Na red krumpira i tikvica raspodijelite prethodno pirjano mljeveno meso. 



I tako slažite redom, sve dok ne potrošite krumpire, tikvice i mljeveno meso.
Pred sam kraj završite s krumpirom.


Tepsiju prekrijte aluminijskom folijom i stavite u prethodno zagrijanu pećnicu na 180 C oko 30-tak minuta, a u međuvremenu pripremite gratin smjesu.

U dublju posudu dodajte kiselo vrhnje, mlijeka, soli i jaja, te dobro izmiješajte da dobijete homogenu smjesu.

Krumpire izvadite iz pećnice, uklonite foliju, te na nekoliko mjesta nožem lagano probodite krumpire kako bi se gratin smjesa mogla se uvući između mesa i povrća.




Krumpire prelijte gratin smjesom, tepsiju lagano rukama protresite kako bi se nadjev ravnomjerno raspodijelio.


 Vratite natrag u pećnicu i pojačajte temperaturu. Ja sam koristio opciju "donji i gornji grijač 200 C, na još nekakvih 40-tak minuta ili gratinirajte sve dok na vrhu ne dobije lijepi zlatno-smeđu boju.

Poslužite toplo uz sezonsku salatu po izboru.









Bon Appétit




Broj komentara: 7:

  1. Svaka čast na impresivnom broju postova! Kao i većina blogera, s vremenom si se razvijao i napredovao. Sviđa mi se musaka obogaćena tikvicama, ne bih se bunila da mi ju netko napravi za ručak.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. ;) Samo da je više novaca, dalo bi se tu svašta nešto za napraviti i davno bih već prešišao tu brojku, ali dobro zadovoljan sam i s dosadašnjim rezultatima. ;)

      Izbriši
  2. najprije čestitke povod 300. posta
    krasan broj!
    jako volim postove sa step by step postupkom izrade iako ih kod mene na blogu nema

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. ;) Možda i kod mene ne bi bilo većina tih "step by step" recepata da radim, pa rekoh da onda to vrijeme iskoristim do maksimuma i olakšam drugima pripremu određenih recepata ukoliko se odluče da će praviti. ;)

      Izbriši
  3. Pravim ovo isto ovako, u stvari skoro isto: do sada nisam stavljala foliju i nisam znala da treba probosti kako bi smjesa došla do dolje, hvala na savjetu. Ja tebi savjetujem da probaš nekad u meso, pred kraj pirjanja staviti malo kukuruza šećerca, bude super fino :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Osobno volim eksperimentirati s okusima i razno raznim kombinacijama, no kako kuham za pojedine želudce koji su naviknuli na klasična jela bez ikakvih kompromisa onda se držim standardnih stvari,tako da jedino za sebe to radim nešto novije i improviziranije. :)

      Izbriši
  4. Stiže ona na klopu 🙊🥰😋

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)