Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

subota, 3. kolovoza 2013.

[Five-o'clock tea i alternativa ] : Pikantni domaći čaj

Kava ili čaj? Ako mene pitate onda bih se uvijek odlučio za čaj, pa čak i onaj iz filter vrećica, no i njih nekako izbjegavam jer nisu prirodne, radi se opet o umjetnima voćnim aromama i razno-raznim aditivima, no da ste mi postavili prije nekoliko godina pitanje za što bih se prije odlučio, mislim da bih rekao kava jer sam je prije konzumirao u malo većim količinama i nisam se baš nešto posebno dobro osjećao te sam prešao na čajeve. Da moj otac nije životnog stajališta kakvoga je trenutačno mislim da ne bih niti pomišljao o čajevima i alternativnoj medicini, no malo je onih koji će takvo nešto prihvatiti, kao što postoje i oni ljudi koji ne žele kupovati domaće proizvode od baka i kumica s tržnica iz jedinoga razloga jer smatraju kako je to sve prljavo, neočišćeno i zagađeno, pa se očigledno tada odlučuju za tvorničke proizvode, no ja nisam nitko da ikome sudim jer svatko zna ili barem misli što je najbolje za njega, a ja ću pokušati po ne znam koji puta osvjestiti ljude alternativnim načinima liječenja, no da prvo nešto napišem malo o čajevima. Sama pomisao na čaj odmah nas asocira na pripravak koji se dobija topljenje određenih vrsta čajeva, pa čak i razno-raznih začina i mirodija vodom.Englezi su nekako među poznatijima u ispijanju čajeva u poslijepodnevnim satima od 3-5. Sama priprema čaja je vrlo jednostavna. U posebnom lončiću zagrije se voda do određenog stupnja vrelišta (ovisno kako je navedeno na deklaracijama ), te se listići sušenoga čaja preljevaju tom toplom ili vrelom vodom i ostavljaju sa strane poklopnjeno oko 5-10 minuta kako stajanjem ne bi isparali eterična ulja. Najidealnija voda za pripremu čaja bi trebala biti ona bez klora, a posude u kojoj će kuhati čaj najčešće bi trebala biti emajlirane, dok bi čajnik trebao biti keramički ili porculanski u kojemu ćete ga kasnije poslužiti, no s obzirom kako nemam kod kuće niti jedan pravi porculanski čajnik, poslužio sam u klasičnim bokalima za vodu. Trenutačno najviše konzumiram zeleni čaj u kombinaciji s mlijekom, nezaslađeni. Kod njega treba obratiti pozornost da voda ne smije biti previše vruća, tj. ne bi smjela prelaziti 70C, iz razloga što je on vrsta blagoga-"osjetljivoga" čaja koji ne podnosi velike temperature i dodavanjem njega u jako zagrijanu vodu gubi svoja organoleptička svojstva. U nedostatku istoga pijem voćne također u kombinaciji s mlijekom, ma koliko god to nekima zvučalo neobično, no i u Engleskoj ga također konzumiraju na isti način. Čajeve isto tako možete zasladiti na bezbrojne načine kao što bi bilo uz svježi limunov sok, šećer, med, cimet, mlijeko... U Rusiji se čaj pije s mnogo šećera, meda ili čak s marmeladom pa služi kao jako energetsko piće. U Japanu se pak, kako bi se u potpunosti uživalo u prirodnoj aroma čaja, čaj pije bez ikakvih dodataka. U Velikoj se Britaniji najčešće pije crni čaj, i to s mlijekom i šećerom. Na Tibetu čaj začinjavaju solju i maslacem (poznat je tibetanski “po cha” čaj). Ovo je jedna domaća mješavina čaja koju sam nabavio kod travara ( čovjek koji se bavi uzgojem i branjem bilja ), uz dodatak svježega đumbira, majčine dušice i sušenoga cvijeća bazge, limete, limuna i meda koji će Vas tokom ljetnih dana rashladiti, a tokom zimskim fino zagrijati. Svima Vam savjetujem ukoliko poznajete nekakvog travara da im se obratite za svoje najdraže okuse, ili se savjetujete s njima ukoliko imate zdravstvenih problema jer svaki od njih ima svoja ljekovita svojstva i vrlo je dobra preventiva. Uzmimo samo za primjer kadulju koja je jako dobra za usnu šupljinu, zube, sprečava znojenje, kralježnicu i hrskavicu ojačava, pročišćava krv ... Koliko god one filter vrećice pojedincima bile ukusne i fine sjetite se samo što bi se sve moglo naći u njima. Danas najčešće ćete moći čuti kako za određene bolesti ili nema lijeka, ili će Vam doktori prepisati razno-razne lijekove koji najvjerojatnije i nisu testirani, pa će ih odraditi na Vama da vide kako reagiraju, ili će Vam prepisati nekakvu terapiju  da se doslovno "kljokate" s tabletama koje jedno liječe, a drugo uništavaju ili u krajnjem slučaju imaju učinak ali samo dok ih koristite. Ne daj Bože da bilo kojem doktoru spomenite alternativno liječenje jer biste se s nekima i mogli posvađati. Oni jednostavno to ne priznaju, niti će je ikada priznati jer bi na taj način uništili kompletno cijelu medicinsku industriju lijekova. Kažu kako i dan danas u 21.st. ne postoji lijek za rak ili AIDS, no lažu, budite 100% sigurni da lažu, no njima je cilj da ljudi obolijevaju kako bi kasnije zarađivali na nama, jer očigledno im nije dovoljno što nas prate preko kojekakvih satelita - drugim riječima kompletno cijela privatnost svakog pojedinca je narušena, pa zatim dolazi zagađanje zraka, zagađena zemlja, voda i hrana. Sve što sam dosada naveo je volja svakoga pojedinca, no ukoliko Vam je draže biti po doktorima, piti tablete ili ležati u bolnici, samo izvolite, no nemojte zaboraviti da za bilo koju bolest koju trenutačno imate ili imate predispozicije za istu da postoji u prirodi. Stoga nam je i priroda dana, sve se nalazi u njoj. Osobno se ne razumijem kako i koje bilje djeluje preventivno ili uništava određene bolesti, no moj otac se time bavi već duži niz godina i ima kod kuće jednu knjigu o biljkama u kojoj zbilja možete pronaći štogod Vas bude zanimalo, pa ukoliko netko ima nekakvih zdravstvenih problema slobodno mi se možete obratiti pa ću se savjetovati s tatom i reći Vam što možete koristiti.  Uzmimo za primjer majčinu dušicu koju sam koristio u ovome čaju. Ljekoviti sastojci se nalaze u listovima i cvjetićima majčine dušice. Preporučuje se razno-raznih epidemija, jer ima svojstvo da uništava razvoj mnogih patogenih klica, a većini ih i uništava. Isto tako dobro neutralizira dosta slana ili preslana jela. Biljka se preporučuje kod  bronhitisa, bronhijalni katara, upale grla, a posebno se istaknula da je korisna za liječenje velikog kašlja iliti tzv. hripavca.  Zatim idemo na đumbir za koji kažu da je vrsta tonika za probavni sustav, jako je dobar i za ojačavanje imuniteta, dok je u kombinaciji s medom prava energetska bomba. Također je snažan antioksidans koji pospješuje rad jetre i odličan je za detoksikaciju organizma. Bazga sadrži cijanogenetski heterozid sambunigrozid koji ima dosta jako antivirusno djelovanje, uzrokuje znojenje, zatim flavonski heterozid rutozid, eterična ulja, tanin, smolu, invertni šećer, organske kiseline, antocijan, holin i vitamin C. Kora i list sadrže i alkaloid sambunigirin i purgativne smole. U cijeloj biljci ima željeza, kalija i natrija, a u plodovima jabučne kiseline. ( Eto to sam sve pronašao u toj knjizi ). 


Sastojci :

  • 1 svježi srednji đumbir  + 300 ml vode
  • 2 limuna ( po mogućnosti neprskanih ili u nedostaku istih možete ih ostaviti nekoliko sati u otopini soli i sode bikarbone )
  • 1 limeta
  • 2 jušne žlice majčine dušice +  250 ml vode
  • 3 jušne žlice sušenog bazginog cvijeća + 250 ml vode
  • med ( po ukusu i želji)





Postupak :

Đumbir dobro operite pod vodom, te ga ogulite i narežite. Stavite ga skupa s korom u prethodno zagrijanu kipuću vodu, te kuhajte oko 15-20 minuta. 


 Maknite s vatre i ostavite još 5 minuta poklopljeno kako bi se sačuvala eterična ulja, a nakon toga dobivenu i aromatiziranu tekućinu procijedite. Količinu đumbira možete sami odrediti jer je on pikatnoga okusa, ljutkasto-slatkastoga. 

U drugoj posudi također zakuhajte vodu, te ubacite majčinu dušicu, ostavite poklopljeno oko 5 minuta, a zatim procijedite i ostavite sa strane da se ohladi. 


 Na isti način pripremite i sušene cvjetove bazge. 



 Ovisno o godišnjem dobu, tako i ovaj čaj pripremite.Tokom zimskih dana đumbir, majčinu dušicu i sušene cvjetove bazge trebalo bi kuhati u isto vrijeme, te sve pred kraj promiješati, zasladiti po želji i poslužiti odmah, a tokom ljetnih također pomiješajte, zasladite po ukusu medom ili šećerom, limetom i limunom, te s nekoliko kockica leda. I nemojte zaboraviti med dodavati tek pred kraj u poluohlađeni čaj kako ne biste vrućom vodom uništili njegovo djelovanje. ;)


Eto nadam se da ćete isprobati i ovakvu kombinaciju domaćega čaja i javite reakcije. :)











Broj komentara: 13:

  1. Hej, ovo je za mene !
    :-) Kafu ne pijem i nisam je nikada pila ali zeleni čaj već par godina pijem svakodnevno, neverovatno mi prija, ali samo onako, bez ikakvog zaslađivača, i priznajem da nikad nisam pila čaj sa mlekom.
    Ljuto ne volim ali đumbir mi je fin, volim, volim, volim čaj.
    Tu gde ja kupujem nestao zeleni, kriziram već nedelju dana i pijem onu sirotinju iz kesice :-X.

    OdgovoriIzbriši
  2. ;) I meni je zeleni super bez ikakvog zaslađivača. Ima kod nas za kupiti zelenoga, ali vjeruj mi da je to sve nekakva žnj klasa i vjerujem kao da u njima ima nekakvog začinskoga lišća ili aroma zelenoga čaja, a onaj pravi mi je trenutačno jako skup i nikako da ga uspijem isprobati. Meni je super bilo koja vrsta čaja s mlijekom, probaj i vjerujem da bi ti se moglo svidjeti. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ali mleko ima kalorije, a kalorija po kalorija XD
      Da, dobri čajevi skupi ko otrov.

      Izbriši
  3. Odlično ti je ovo. Ja čajeve nekako više konzumiram zimi, tople..navika...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :) A kažu da ih trebamo konzumirati tople, uglavnom sve napitke. Ja ne mogu i kada bih htio s obzirom da se borim s hiperhidrozom. :(

      Izbriši
  4. Hej, nominovala sam te za jednu blogersku igricu, ako želiš skokni na moj blog i priključi se :-))
    http://slasnoiopasno.blogspot.com/2013/08/blogeri-se-igraju-lepo-je-i-ostalima.html

    OdgovoriIzbriši
  5. baš ti je krasan ovaj čaj, eliksir je pravi!

    OdgovoriIzbriši
  6. Krasan čaj, sviđa mi se odabir sastojaka, sigurno fino godi po ovim vrućinama.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thnx. ;) Meni ne godi tokom ljeta i ovih vrućina, ali rashlađeni je već druga priča. :)

      Izbriši
  7. Ovo je predivna mešavina. Mogu zamisliti kako je aromatično.
    Ako si raspoložen da se malo bolje upoznamo u okviru nove blogerske igrice, svrati do mene ukoliko imaš vremena i želje za igru.
    http://coolinarija.blogspot.com/2013/08/nove-igre-blogera.html

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nale na nominaciji. Obećavam da ću se prijaviti za igricu idućega tjedna. Ovaj tjedan mi je prevelika gužva, no budem, obećavam. ;)

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)