Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

petak, 19. srpnja 2013.

[(pa)šteta]: Domaći namazi od piletine i ribe

 
  Prije nekoliko mjeseci odlučio sam se napraviti dvije vrste paštete. Jedna je od pilećeg filea,a druga je riblja, pa tko koju voli, neka izvoli. ;) Sve namirnice koje se nalaze u ovoj pašteti možete slobodno kreirati prema vlastitom nahođenju ili po svojem ukusu. Ja sam znam kako barem meni toliko različitih sastojaka, začina i mirodija u jednoj posudi izgleda ružno i nabacano, no krajnji ishod je zagarantiran, naročito onda kada imate i domaće (eko) proizvode. Srdele volim uglavnom jesti pržene aka frigane, no s obzirom kako je dosta pristupačna cijenom kupljena je u većoj količini pa je stoga i nastao ovaj namaz. Isto tako možete se odlučiti i za bilo koju bijelu ribu, s obzirom da je srdela plava riba i ima jači okus, pa će i pašteta biti malo jačega okusa. Što se tiče normativa nema tu nekakve prevelike filozofije jer sam sve radio odokativno. Mana domaćim paštetama ( namazima ) je jedina ta da se vrlo brzo pokvare jer u njima nema nikakvih aditiva, niti konzervansa, pa Vam predlažem da za početak napravite manju količinu, poigrate se namirnicama i prilagodite okuse po želji. Moći ćete je sačuvati na način da prigotovljeni namaz prebacite u plastične posude koje se hermetički zatvaraju, a preko nje prelijete rastopljeni maslac, te ćete na taj način produžiti rok trajanja svakoga mesnog ili ribljeg namaza ( paštete ). Jedini konzervans koji se nalazi u većini domaćih namaza i pašteta je kuhinjska sol koja će također produžiti rok trajanja istih. Ostao je još jedan pileći jetreni namaz za koji ću također postaviti recept. 



Sastojci potrebni za riblji namaz ( paštetu ):

  • 500 g očišćenih srdela
  • 1 jušna žlica senfa 
  • 3 kuhana jaja 
  • 2 jušne žlice majoneze ( kupovne ili domaće )
  • 1 jušna žlica kiseloga vrhnja
  • 60 g maslaca ( koristio sam domaći, od jedne žene s tržnice )
  • 1 veća glavica crvenoga luka
  • 2 jušne žlice ketchupa
  • 8 komada većih kiselih krastavaca
  • začini : kuhinjska sol, crni mljeveni papar


Dodatni sastojci :

  • oštrog brašna po potrebi ( za paniranje srdela )



Postupak :


Srdele očistite od ljuskica, izvadite utrobu i odstranite im glave, te ih operite pod vodom. 



Dobro ih osušite kuhinjskim papirnatim ručnicima, te uvaljajte u oštro brašno i pržite ih na plitkoj masnoći sve dok ne dobiju zlatno-smeđu boju. Prebacite ih na papirnate ubruse kako bi se ocijedile, a zatim ih posolite po ukusu. Ukoliko ne volite prženu hranu, srdele možete posoliti, preliti s uljem i kratko ispeći u pećnici ili na tavici.



Kad se ohlade iskidajte ili izrežite ih na sitnije komade, te prebacite u veću dublju posudu. 


Na ribu dodajte prethodno skuhana jaja, majonezu, vrhnje, sitno sjeckani crveni luk, senf i maslac narezan na sitnije kocke.



Štapnim mikserom dobro izmiksajte sve dok ne dobijete homogenu smjesu, a pred kraj dodajte kisele krastavce, sve navedene začine i još jednom smjesu dobro razradite štapnim mikserom, te doradite ukus po želji.


Gotovi namaz ( paštetu ) prebacite u posebnu posudicu koja se hermetički zatvara, te čuvajte na hladnom mjestu najviše tjedan dana. 






"Dimljeni" namaz ( pašteta ) od piletine :

Sastojci :

  • 200 g dimljene i sušene slanine 
  • 500 g pilećeg filea ( koristio sam od domaćeg pileta )
  • 1 veća glavica crvenoga luka
  • 1 režanj češnja-češnjaka
  • 40 g maslaca
  • 1 jušna žlica ketchupa
  • 2 jušne žlice majoneze
  • 10-tak srednjih kiselih krastavaca
  • 2 kuhana jajeta
  • 1 jušna žlica senfa
  • 2 jušne žlice soja sosa
  • začini : kuhinjska sol, bijeli mljeveni papar, majčina dušica (timijan)


Postupak :

Pileće filee očistite od kostiju, kožice i suvišne masnoće, te ih narežite na tanje filee.Slaninu narežite na sitnije komade, te je sotirajte na tavi sve dok se ne iskaramelizira. Ovisno o slanini da li je mesnata ili kako ja znam reći "sapunjara" dodajte ili ne morate dodavati suvišne masnoće u tavicu.


Pileće filee sotirajte  na masnoći od slanine, stavite sa strane da se ohladi, a zatim izrežite na sitnije komade. Meni osobno bolji okus namazi i paštete imaju kada se nešto termički obradi, a u ovom slučaju je to bila piletina, nego li da sam je kuhao, premda je mnogo zdravije kuhana i manje kalorična. 

U posudu dodajte sotiranu piletinu i slaninu, maslac, crveni luk i bijelog mljevenog papra. 



Pomoću štapnoga miksera ili blendera usitnite sve navedene sastojke sve dok ne dobijete homogenu smjesu,  a zatim dodajte kisele krastavce, kuhana jaja, senf, majonezu, ketchup i još jednom dobro izmiksajte, a pred sam kraj isprobajte i doradite okus opet po vlastitom nahođenju.



Naravno kod svakoga namaza sam kasnije morao dodavati određene začine kako bih ih doradio i poboljšao, pa sam tako dodavao soja sosa i malo senfa.



Gotovi namaz ( paštetu ) prebacite u staklenu posudu s poklopcem, te je također čuvajte do tjedan dana. 




Ovakve namaze bi bilo najbolje napraviti dan ranije kako bi se svi sastojci lijepo povezali i došli do izražaja. Poslužite ih dobro rashlađene uz prepečene kriške kruhe i povrća sa strane. Kreirajte sami svoje okuse namaza i razveselite društvo,ljude,prijatelje i obitelj oko sebe. : ) 

I to bi bilo to društvo moje drago! ;) 


















Bon Appétit







2 komentara:

  1. Pileca pasteta mi se vise svida..sardele volim da jedem onako ciste samo sa kruhom ,ne znam zasto ali tako su mi najujusnije !!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I meni je osobno pileća bila ukusnija, s obzirom da plava riba ima malo jači-žešći okus, no u nedostatku pileće smazali smo i tu od srdela. ;)

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)