Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

nedjelja, 30. lipnja 2013.

[Podcijenjeni kolač djetinjstva]: Spužvasti kolač s višnjama


Morati ću Vas sve napustiti ne neodređeno jedno vrijeme iz razloga što za nekoliko sati ulazimo u EU i moram se posvetiti potrazi  za novim poslom van svoje države i s obzirom kako ga ovdje ne mogu pronaći više od tri godine, a i imam nekakvih privatnih problema, no to ne znači da više neće biti novih recepta, premda ima i onih koji bi se tome radovali, no takve ću morati razočarati na moju sreću, a njihovu nesreću, kako god da čovjek okrene.No kako sam primjetio da više volite slatke stvari nego li slane, odlučio sam se naravno za nešto dodatno slatkoga i za kolač koji je obilježio moje djetinjstvo na njega.Ovo je sve samo ne tako običan kolač, barem ako mene pitate. Prvi puta sam ga probao prije više od 10.godina, a od koga drugoga nego li od mame. Pokušavao sam pronaći njezin recept u bilježnici u kojoj je vodila sve svoje slatke i one slane radove ili one za koje je barem imala u planu, no bezuspješno. Tako da sam se odlučio eksperimentirati po pitanju ovoga kolača jer njega zbilja treba pogodoti, barem što se normativa tiče. Na internetu također ima zbilja razno-raznih verzija ovoga kolača, no ja ću Vam reći da je moj najbolji. Najbolji je iz razloga toga ukoliko ga ostane i nakon drugoga dana, a čisto sumnjam da hoće, on će i tada biti sočan, mekan, ljepljiv i karameliziran na vrhu od višanja. Iskreno, u početku sam bio malo skeptičan oko njega jer sam se bojao da neće biti u isto vrijeme sočan, spužvast i mekan, no ipak sam ga odlučio napraviti pa kud puklo da puklo. Moja mama je bila u ono vrijeme najbolja što se barem ovoga kolača tiče, jer sam i u ono vrijeme, a i danas imao priliku da isprobavam svakakve vrste biskvitnoga tijesta, no niti jedan nije bio po mojem ukusu. Neki će možda od Vas i zaključiti kako sam pun sebe, no mene nije briga za to tko i što misli, već tko misli i mislim kako zaslužuje da bude obavljen i naravno opet bude posvećen mojoj majci. Kao klinac majka ga je radila barem 2 puta mjesečno, jer smo ga naprosto obožavali, a i po nekakvoj ekonomskoj računici bio je vrlo prihvatljiv, a naročito danas s obzirom kakva su teška vremena došla, no kako za koga. S obzirom kako su u ona prijašnja vremena sve namirnice bile mnogo bolje i kvalitetnije, naravno da su kolači i jela bila mnogo bolja i ukusnija, premda je i ova moja verzija isto tako mirišljava. Mama ga je obično radila nedjeljom, a miris koji se širio kuhinjom me oduvijek oduševljao i kad god da sam osjetio miris nekakvog kolača mogao sam raspoznati točno koji kolač se peče, bez da sam išao provirivati u kuhinju ili gledati u pećnicu. Čak sam nakon isprobane moje verzije zaključio da sam u ovome nadmašio svoju majku što me činilo dodatno ponosnim, a kolač nije preživio niti jedan dan. Ukoliko i ostane nekoliko dana prekrijte ga prozirnom folijom kako se korica ovoga kolača ne bi osušila jer jedino se to kod ovoga kolača može dogoditi, dosta dužim stajanjem, no njegova mekoća, miris i onaj spužvasti dio će i dalje biti prisutan. Kod ovoga kolača nije striktno da se morate držati višanja, već možete upotrijebiti bilo koje drugo koštunjičavo voće, sami kreirajte svoje ukuse, želje i prilagodite sezonskom voću koje je tada aktualno. Dimenzije ovoga kolača i sam normativ je ona najveća i najdublja tepsija koju ste dobili kada ste kupili pećnicu.


Sastojci potrebni za biskvitno tijesto :

  • 350 g polubijeloga glatkog brašna (850)
  • 350 g šećera kristala
  • 2 vrećice vanilin šećera
  • 6 jaja ( po mogućnosti domaćih i radi bolje boje biskvitnog tijesta )
  • 500 ml punomasnog mlijeka 
  • 1 p.p.
  • sok jednog limuna
  • 1/2 čajne žlice soli
  • 150 g rastopljenoga maslaca


Dodatni sastojci :

  • 300 - 400 g očišćenih višanja ( ili bilo kojeg drugog koštunjičavog voća )
  • štaub šećer ( po ukusu i potrebi )


Postupak :

U dvjema dubljim posudama odvojite žumanjke od bjelanjaka. U posudu s žumanjcima dodajte šećer kristal i miješajte mikserom sve dok se smjesa dobro zapjeni, a zatim dodajte navedeno mlijeko,soli i mikserom još jednom na najmanjoj brzini izmutite smjesu, pa postepeno pojačavajte njegovu brzinu. Smjesa će biti dosta gusta, no mlijeko će to na kraju popraviti, tako da ne morate paničariti da ste u nečemu pogriješili ili da recept ne valja. ; )



U drugoj posudi s čistim bjelanjcima dodajte prstohvat soli i vrlo malo limunovog soka. Sol služi u ovoj priči kako bi očvrsnuo bjelanjke, a limunov sok daje sjaj i elastičnost. Bjelanjke istucite na uobičajeni način - dakle u čvrsti snijeg. 

U manjem lončiću na vatri ili u mikrovalnoj pećnici pažljivo otopite maslac, te ga dodajte smjesi od žumanjaka, šećera, soli i mlijeka.Nakon toga prosijte brašno s praškom za pecivo, te dodajte žutoj smjesi.


Pećnicu prethodno dobro zagrijte, a kalup za pečenje premažite s vrlo tankim slojem ulja ili maslaca. 

U žutu smjesu postepeno dodavajte tučeni snijega od bjelanjaka, te pažljivo izmiješajte smjesu sve dok ne postane homogena. Na taj način utisnuti ćete zrak u biskvitno tijesto, koje će itekako doprinijeti okusom tog spužvastog biskvita.


Gotovu smjesu istresite odmah na prethodno premazani i nauljeni kalup za pečenje, nekoliko puta lagano udarite tepsijom o radnu površinu kako bi se smjesa ravnomjerno raspodijelila, a po vrhu poslažite prethodno očišćenje višnje koje kasnije prstima lagano ugurajte u biskvitnu smjesu. Ukoliko budete radili sa svježim višnjama, tada ih prethodno malo umočite u oštro brašno kako bi se zalijepile za biskvitno tijesto i kako tokom pečenja ne bi potonule na dno tepsije.


Pecite oko 40-tak minuta, na 180 C, što dakako ovisi i kakvu pećnicu imate ili sve dok se rubovi ne počnu lagano odvajati i dobijati zlatno-smeđu boju. Višnje će se dodatno karamelizirati tokom pečenja i dodatno obogatiti sami okus ovoga kolača.


Kolač prethodno ohladite kako bi se mogao što bolje i jednostavnije rezati, te ga obilno posipajte po želji s štaub šećerom.  Ja sam uz to poslužio i sok od višanja, jer smatram kako nekako najbolje odgovara uz ovaj kolač. ; )




U pripremi imam i nove oštre kolumne koje planiram do sada pisati i koje ćete moći čitati, kada se malo smiri kompletno cijela situacija i obaveze koje zovu, a do tada mi budite svi pozdravljeni i tipkamo se uskoro. ; )












I još jednom isti taj rađeni, samo što su ovoga puta bila domaća jaja u pitanju i ovakav bi se kolač mogao nazvati "prevrnuti".




Broj komentara: 18:

  1. Ovo je izgleda kolač svačijeg detinjstva. I moje dete ga obožava, valjda zbog jednostavnosti. I sretno u toj potrazi za poslom!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Izgleda da je tako Mirjana, a i čini mi se da će proći još puno generacija. ;) Hvala na lijepoj želji. Pozdrav. ;)

      Izbriši
  2. Vrlo lepo napravljeno i fotkano, moram priznati da su me privukle prekrasne fotke na drvenoj podlozi, divan provereni receptic u novom izdanju, sve pohvale i pozdrav od novog fana.:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Mignonne na lijepim riječima i drago mi je da ti se sviđa.To svakom čovjeku,pa i meni laska kada dobije ohrabrućuje, lijepe i tople riječi i drži da i dalje vodim ovaj blog i pišem recept. ;)

      Izbriši
  3. Ima li ko da nevoli jednostavni kolac sa visnjama :) ja sam radila sa grizom, probacu i ovako. Divan je u tvojoj izvedbi, ... i srecno :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Mima! ;) Vjerujem da je i u kombinaciji s grisom isto jako fin. :)

      Izbriši
  4. Prvo, spadam među one koje raduje vest da će ipak biti novih recepata. Žao mi je zbog problema, a u potrazi za poslom verujem u dobru sreću :-).
    Nama ni baka ni mama nisu pravile ovaj kolač , fino ga pravi sestra mog muža, ali nije mi to ono što zamišljam kad vidim ove slike. Kako , dakle, nemamo porodični recept, ovaj mogu da pozajmim :-)).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ;) Hvala ti Tajana. Hvala na riječima podrške i biti će mi čast da ga pozajmiš. ;)Meni je to super kolač jer zbilja možeš improvizirati s njima i dodavati voće koje god želiš i ono najbitnije je to da nije skup. :)

      Izbriši
  5. ja volim ovakve mamine kolače, uvijek me miris podsjeti na djetinjstvo!

    OdgovoriIzbriši
  6. Ovo je kolač, kakvog je spremala i moja mama. Ali več dugo ga nisam probao, pa je verovatno sada vrijeme.

    OdgovoriIzbriši
  7. Hej šefe, ne moraš nikud ić, sad jesi u Europi ;))))
    Kolač je krasan. Nema ništa draže od mirisa i okusa djetinjstva!

    OdgovoriIzbriši
  8. Da si barem ranije objavio ovaj post. Nisam ljubitelj višanja, a uopće se nisam sjetila ovog kolača dok sam imala trešanja. Odlično izgleda, baš volim kad je puno voća!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To sam namjerno stavio višnje jer znam da ih ti ne voliš. :D :P Ne štedim na ničemu i volim da je krcato nadjevima, kremama, voćem... Hvala. ;)

      Izbriši
  9. Upravo krenula raditi vaš kolač, ali ne vidim koliko ide maslaca? :( Hitno je...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ispričavam se, zaboravio sam napisati, sada ću prepraviti. Ide 150 g maslaca. ;) Pozz

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)