Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

četvrtak, 16. siječnja 2014.

[Lemon meringue pie]: Pita od limuna s talijanskom meringom



Uuuuh, nakon ne znam kojeg dužeg vremena opet se vraćam onoj staroj rutini, a to je vođenje i pisanje ovog bloga. Nekoliko dana jednostavno nisam imao nikakve inspiracije, a kamo li da sjedim pred računalom i tipkam, a to je sve posljedica još uvijek i trenutačnog kroničnog umora od posla koji sam radio i o kojemu ste mogli čitati, a da ne pričam kako sam meteoropat i kako me ovakve promjene vremena doslovno dotuku. S obzirom kad sam na grupi objavio fotografiju ove i po meni jedne odlične američke klasike došao je red i da za nju napišem recept. Ne znam niti sam kako je ovakva vrsta kolača uspjela postati američki klasik jer ako gledamo većina prhkih tijesta je nastala u Francuskoj jer su oni najpoznatiji po svojim delikatinim tart-ovim, galettama, baš kao i sama meringa koja pripremljena uz dodavanje ukuhanog šećernog sirupa-šerbeta postaje talijanska meringa, francuska meringa je uz dodatak sitno mljevenog šećera (štauba). Jedino "lemon curd" koji se spominje bih mogao biti klasični američki izum. Kod pripreme talijanske meringe neophodno je također da imate i termometar jer šećer treba iskuhvati s vodom i da dostigne temperaturu od 130C, jer će se na taj način bjelanjci i termički obraditi, a pred sam kraj dolazi još dodatno gratiniranje u pećnici sve dok ne dobije zlatnu boju ili još bolje ukoliko imate brener gotovo je čas, a i mnogo jednostavnije opcija koja je meni kad sam radio ovaj kolač pomalo zadala glavobolje. U većini recepata se spominje da u potpunosti gotovu pitu od limuna treba ubaciti u pećnicu, te uključiti opciju "grill"-a ukoliko je posjeduje. Što sam i napravio pa se onda malo lemon curd otopio i napravio mi potpunu pomutnju u glavi. Stoga nemojte pitu izlagati previsokim temperaturama, već je bolje stavite u pećnicu na znatni nižu temperaturu i sve dok ne dobije zlatno-smeđu boju i koricu. Po meni je pita odličnog i osvježavajućeg okusa, kiselkasto-slatkasta, a isto tako i dosta zasitna. Bio mi je dovoljan samo jedan trokutić iste i bio sam sit, stoga ukoliko se odlučite praviti je organizirajte obitelj i prijatelje koji će je moći degustirati isti dan kada je završite. Stajanjem će pita dosta se stvrdnuti, ali će i dalje biti aromatična i punog okusa, jedino ćete imati malo problema s meringom koja će se otapati stajanjem. Što se tiče citrusa, barem onih od kojih možete raditi ovakvu vrste pite, a to su limuni i limete, nemojte strahovati kad Vam budu rekli ili obeshrabrili Vas s već svima nama vrlo poznatim pričama kako su ti citrusi puni pesticida i drugih kemikalija. Naravno da ih ima, no to ćete moći izbjeći na vrlo jednostavan način o kojemu sam već nekoliko puta pisao na blogu, a i dolje u receptu ćete također moći pronaći i način kako se riješiti istih. Eto, toliko od mene za sada, uspio sam ispisati novi recept nakon određenoga vremena. Uglavnom, ukoliko volite kiselkasto-slatkaste okuse, vjerujem da će Vam se i ovakva vrsta kolača svidjeti. :) 


Sastojci potrebni za prhko tijesto :

  • 200 g glatkog bijeloga brašna
  • 100 g maslaca ( hladnoga )
  • 35 g šećera kristala
  • 50-60 ml hladne vode ( manje-više, po potrebi sve dok ne dobijete tijesto pogodno za mijesiti )
  • prstohvat praška za pecivo
  • prstohvat soli


Sastojci potrebni za lemon curd :

  • 150 g šećera
  • 120 g maslaca
  • 4 limuna
  • 3 žumanjka
  • 2 jaja (cijela)


Sastojci potrebni za talijansku meringu :

  • 3 bjelanjka
  • 75 ml vode
  • 100 g šećera kristala


Postupak :

Prije same pripreme bih Vam savjetovao da limune dobro natrljate sa solju i sodom bikarbonom, te ih potopite u vodi i kao takve ostavite 24 sata da odstoje u toj otopini. Na taj način nećete u potpunosti moći izvući sve pesticide i vosak iz limuna, ali ćete se dobroga dijela istih riješiti. Sutradan ćete moći primjetiti koliko je voda zapravo onečišćena i masna. Prije same uporabe ih operite pod mlazom mlake vode i dalje upotrebljavajte kako Vas recept vodi. 


Za prhko tijesto prvo prosijte brašno s praškom za pecivo. Na taj način ćete "prozračiti" brašno i očistiti ga od eventualnih nečistoća. U brašno dodajte šećera i soli, hladni maslac izrezan na sitnije komade. 

Pred sam kraj po potrebi dodavajte hladne vode tek toliko da dobijete smjesu kao što je za prhko tijesto. Umijesite ga brzo kako bi se maslac što manje otopio.


 Dobiveno tijesto omotajte folijom, te ga spremite u hladnjak na pola sata neka odmara.


Nakon pola sata odmaranja dobiveno prhko tijesto rasporedite po kalupu za torte. Na nekoliko mjesta izbodite ga viljuškom kako tokom pečenja tijesta se ne bi dodatno i napuhnulo i popucalo.




Tijesto kao takvo vratite natrag u hladnjak neka se još malo ohladi i odmori, a međuvremenu upalite pećnicu na 180 C. Nakon što je tijesto odstojalo nekakvih cca 20-tak minuta ubacite ga u pećnicu i pecite 10-tak minuta. Dakle, tijesto se ne smije ispeći u potpunosti, jer ćete ga opet nakon kreme i meringe opet vraćati natrag u pećnicu i postoji mogućnost da tijesto izgori, što dakako varira i temperaturi pećnice na kojoj pečete.



 Sad je došlo vrijeme za izradu lemon curd-a. Limune izribajte, te ih procijedite. Sve prebacite u manji lončić u koji dodajte šećera kristala i maslac. 


Smjesu zakuhajte na uobičajeni način sve dok se šećer ne otopi.Žumanjke i jaja posebno pomiješajte, maknite s štednjaka i ubacite jaja. Vratite natrag na štednjak i kuhajte na laganoj vatri cca 5min ili sve dok se ne počne lagano zgušnjavati.  


Dobivenu kremu procijedite kroz gustu cjediljku ili gazu kako biste uklonili koricu od limuna.



Kad se ohladi rasporedite je po prethodnom i polupečenom prhkom tijestu.


Nakon toga pitu stavite opet u pećnicu na 180C oko 10- tak minuta. Krema od limuna će se tada stvrdnuti, a i prhko tijesto dodatno zapeći. Ostavite da se dobro ohladi prije dodavanja talijanske meringe.

U manji lončić dodajte vodu i šećer i kuhajte sve dok se ne otopi. 

Dok se to kuha u međuvremenu bjelanjke istucite u čvrsti snijeg uz dodatak prstohvata soli.





Sirup će biti gotov kada od njega budete mogli napraviti malo manju kuglicu pomoću prstiju, ali kao što sam naveo u uvodu bilo bi najidealnije kada biste imali termometar.
U tučene bjelanjke postepeno dodavajte ukuhani šećer s vodom i tako miksajte sve dok ne dobijete šaum, sličan onim za puslice i tortu "Pavlovu". 

I tako dok sam to radio polagano je pao mrak i ništa 'ajmo Igore unutra i koristi blic za fotografije. :(

Na ohlađeno prhko tijesto i lemon curd dodajte utučene bjelanjke s šećernim sirupom.


 Oblikujte ih po želji, pomoću žlice, viljuške ili dresir vrećice.


Pitu kao takvu vratite natrag u pećnicu i pecite nekakvih do 5 minuta ili sve dok ne dobijete površinu meringe koja je zlatno-smeđe boje. 



Poslužite je dok je još topla i guštajte u kalorijama, jer se samo jednom živi. :)


P.S.   A ovako je sutradan izgledala. 







Broj komentara: 7:

  1. Obožavam lemon curd. Ova pita izgleda jako dobro.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja tek stigoh na tvoj blog,pa od elpih ecepta ne znam gde pre da gledam.A limuna imam tri drveta u basti i svasta nesto od njih pravim.Jako lep kolac

    OdgovoriIzbriši
  3. Super mi izgleda pita, baš osvježavajuće za ovo toplo ljeto pred nama. top popusti

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)