Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

subota, 25. siječnja 2014.

[Kemija okusa na nepcu] : Mrvičasta torta sa stracciatella obrubom


Svaki dan po digitalnom prekopavam recepte i fotografije za određena jela i skupine koje bih mogao objaviti i nikako da si u glavi složim što bih mogao prvo objaviti, slano ili slatko. No s obzirom kako sam u zadnje vrijeme stalno preokupiran slasticama odlučio sam i ovoga puta da objavim nešto slatko, a i većinu puta kada sam Vas preko FB grupe upitao želite li da sljedeće na blogu bude slatko ili slano većina Vas se odlučilo glasovati za slatko, pa vjerujem da bi Vam se i ova improvizirana tortica mogla svidjeti. Nastala je sasvim slučajno. Otvorio sam hladnjak, duboki zamrzivač i kuhinjske ormariće te odlučio malo improvizirati da napravim nešto od sastojaka koje sam imao trenutačno jer nam se tada jelo nešto slatko, a novaca naravno nikada i nikako se s njima sastati i izaći na kraj, jednostavno sam morao dati mašti na volju pa kud' puklo da puklo. Višanja gotovo pa i svake godine imam u dubokom zamrzivaču, gdje sam uspio i pronaći biskvitnih mrvica od jednoga  pečenog biskvita koji mi nije uspio i koji sam odlučio razmrviti, te ga spremiti i upotrijebiti za nešto i nekada, među kojima je bila i jedna manja vrećica s mljevenim bademima. Danas sam posjetio onaj famozni festival čokolade koji se održavao u Osijeku i moram Vam priznati kako sam ostao razočaran. Osijek je još jednom podbacio i još jednom dokazao kakvo je selo. Sama manifestacija je preuveličana, nije bilo nikakvih čokoladnih fontana, o štandovima da ne pričam, već jedan najobičniji natkriveni šator u koji je doslovno moglo stati dvadesetak ljudi. Među njima bilo je onih mlađih ljudi koji su radili kojekakve skulpture od čokolade, jedan manji štand gdje je Kandit postavio svoje čokoladne proizvode i to je bila cijela priča. Razočaran sa svime napustio sam mjesto događaja, te sjeo u susjedni kafić na kavu. Nakon toga šator se doslovno urušio zbog snijega, ljudi su morali vani čekati određeno vrijeme dok jedan vatrogasac nije uklonio nakupine snijega sa šatora. Tako da nisam imao namjeru ništa fotografirati jer sam planirao i to objaviti na blogu da s Vama podijelim barem jedan mali dio atmosfere. Vratimo se sada na tortu. Ona je sasvim obična torta ( kako za koga ), s finim i prozračnim biskvitom ( spužvastim ), koje su natopljene s vodom i likerom od šumskog voća kako bih malo ublažio sam okus likera i kako torta stajanjem ne bi se previše osjetila po likeru. Prva krema ako je u uopće možemo nazvati kremom jer ova nije ona klasična krema koja bi se kuhala ili koja ne zahtijeva termičku obradu, a to je klasična šlag pjena u koju sam dodao višnje i po potrebi i ukusu malo šećera u prahu. Drugi dio "kreme" je opet šlag pjena, uz dodatak mljevenih badema, biskvitnih mrvica i opet šećera u prahu po ukusu. Vrlo je jednostavna za pripremu, brza, a što se okusa tiče meni je bila aromatična i ukusna, nije preteška za želudac i vjerujem da bi odgovarala i nakon ne znam kakvog obilnog ručka ili večere. I tako dok sam završavao tortu, onaj moj najdraži dio kod izrade slastica odlučio sam da napravim nešto što još dosada nisam. Zgotovljenu tortu sam premazao opet sa šlag pjenom u koju sam stavio ekstrakta od vanlilije, te u rubove ugurao malo topljene mliječne čokolade koja se stajanjem stegnula i sam taj hruskavi dojam dok konzumirati svaki komad torte strašno me podsjetilo na stracciatellu, te sam samim time dobio nešto novo, neobično i nesvakidašnje. Svaki pojedinačni sloj na torti osjeti se na nepcu, tako da vjerujem kako bi ova torta mogla zadovoljiti i sve one zagovornike čokoladno-voćnih okusa i onih koji se jednostavno ne mogu odlučiti odgovaraju li im više čokoladne ili voćne torte. 


Sastojci potrebni za  svijetlo biskvitno tijesto :

  • 6 jaja ( po mogućnosti domaćih )
  • 6 jušnih žlica šećera kristala
  • 6 jušnih žlica glatkog bijelog brašna
  • 1/2 p.p.
  • 4 pune jušne žlice mljevenih badema ( ili bilo kojih drugih orašastih plodova )

Sastojci potrebni za tamno biskvitno tijesto :

  • 4 jaja ( po mogućnosti domaćih )
  • 4 jušnih žlica šećera kristala
  • 4 jušnih žlica glatkog bijelog brašna
  • 2 pune jušne žlice gorkog kakaa
  • 1/2 p.p.

Sastojci potrebni za prvi dio kreme :

  • 500 ml šlag pjene ( koristio sam onu koja se radi s prokuhanim i ohlađenim mlijekom, a u nedostatku iste ili ukoliko Vam ne odgovara šlag pjena upotrijebiti možete i ono slatko vrhnje za šlag )
  • 200 g očišćenih i otkoštenih višanja
  • šećera u prahu  - po ukusu i želji ( ovisno volite li više slađe ili kiselije okuse )

Sastojci potrebni za drugi dio kreme :
  • 500 ml šlag pjene ( ili slatkog vrhnja za šlag )
  • 3 pune jušne žlice biskvitnih mrvica ( ovaj dio možete izostaviti ili jednostavno možete upotrijebiti zamjenu kao za nekakve čajne kekse recimo, ali tada ih malo krupnije usitnite )
  • 50 g mljevenih badema ( ili bilo kojih drugih orašastih plodova )


Dodatni sastojci :

  • 0,5 dl voćnog likera ( po želji, a ukoliko ne želite možete pečene biskvite poškropiti s kombinacijom ruma i mlijeka, samo vodom ili nekakvih razrijeđenim voćnim sirupom )
  • 500 ml šlag pjene ili slatkog vrhnja za šlag ( za obložiti završenu tortu )
  • 100 g mljevenih badema ( za aranžiranje )
  • 60 g biskvitnih mrvica ili krupnije sjeckanih čajnih keksa ( za aranžiranje )
  • 80 g mliječne čokolade
  • ekstrakt vanilije ( po ukusu i želji )


Postupak :

Prije pečenja svakog biskvita jaja ostavite na sobnoj temperaturi. Na taj način jaja će se mnogo bolje  razraditi. Većina ostalih sastojaka bi također trebala biti sobne temperature.
Za svijetli biskvit u plastičnu posudu dodajte jaja i šećer kristal.


Brašno prosijte s praškom za pecivo, te im dodajte mljevene bademe ili bilo koje druge orašaste plodove. 

U početku jaja i šećer tucite na najslabijoj brzini, te je kasnije postepno pojačavajte. Miksajte sve dok ne dobijete pjenastu i homogenu smjesu. Pred kraj dodajte mješavinu brašna s praškom za pecivo i mljevenim bademima. Pomoću manje spatule izmiješajte smjesu i miješajte sve dok ne postane homogena. Kalup u kojemu ćete peći biskvitno tijesto premažite s tankim slojem maslaca, posipajte brašnom, kalup dobro protresite kako bi se brašno ravnomjerno raspodijelilo po svima stijenkama kalupa, a višak brašna uklonite.


Pecite u prethodno zagrijanoj pećnici na 180C oko 30-tak minuta, s time da prvih 15-tak minuta ne otvarajte vrata od pećnice kako biskvit ne bi pao. Biskvit je pečen onda kada u njega zabodete drvenu čačkalicu i ukoliko na njoj ne ostane sadržaja od biskvita to je znak da je biskvit pečen.




Za drugi biskvit napravite istu stvar kao i sa prvim. Jaja i šećer tucite sve dok ne postanu pjenasta i homogena. U posebnoj posudici prosijte brašno s praškom za pecivo i gorkim kakaom. Kalup premažite s tankim slojem maslaca i posipajte brašnom. Pecite na isti način kao i svijetli biskvit.

Dimenzije ovog kalupa 30 cm = 12".



Biskvite stavite na hlađenje, a u međuvremenu prebacite se na izradu krema. 
U šlag pjenu dodajte prethodno očišćene i dobro ocijeđene višnje, probajte obavezno okus, te joj po potrebi dodajte štaub šećera. 



Za drugi dio kreme u šlag pjenu dodajte biskvitne mrvice i mljevene bademe, a po želji i ukusu šećera u prahu. Miješajte sve dok ne dobijete homogenu smjesu.



Svijetli pečeni biskvit podijelite na dva dijela, a onaj tamni s kakaom ostavite u cijelosti kakav je. Svaki dio pečenoga biskvita malo poškropite s mješavinom voćnog likera i vode ili kako sam već napisao pod sastojcima gdje i koje kombinacije možete upotrijebiti kao zamjenu za alkohol.


U kalup za torte složite prvo svijetli dio biskvita, dodajte kremu od višanja.



Na gotovu kremu stavite tamni dio biskvita, poškropite s voćnim likerom, a preko njega stavite i drugi dio kreme. Završite sa svijetlim biskvitom.



Završenu tortu još jednom premažite gornji dio šlagom. Posipajte s biskvitnim mrvicama i mljevenim bademima. Ostavite je u hladnjaku nekoliko sati da odstoji.





Sutradan uklonite obruč s torte, rubove premažite s ostatakom šlaga ili tučenog vrhnja u koji ste dodali nekoliko kapi esktrakta vanilije. U manjem lončiću otopite mliječnu čokoladu, te pomoću drvenoga štapića za ražnjiće umačite u čokoladu i povlačite crte po šlagu kako je prikazano na fotografijama.



Drvenim štapićem ugurajte čokoladne dijelove u šlag, no nemojte u potpunosti kako bi kasnije bili vidljivi.  Pomoću slastičarskog mača ili bilo kojega drugog manjeg noža uklonite rubove šlaga koji strše.




Isto tako "mač" Vam može poslužiti i da ravnomjerno odredite kriške, što dakako varira i o tome kolie kriške želite. Tako je meni jedna profesionalna slastičarka pokazala, a i danas možete kupiti one gotove plastične krugove s kojima možete obilježavati kriške ukoliko niste vješti i koji Vam zbilja mogu biti od velike pomoći.

I eto, to bi bilo to. :) Vjerujem da će Vam se kemija ovakvih okusa svidjeti, što na nepcu, što u želudcu. :)










Broj komentara: 6:

  1. Ovo izgleda fenomenalno. Nešto tako još nisam radio.

    OdgovoriIzbriši
  2. Nema sad izgovora .Kao prvo moramo ispostovati trud blogera jer i sama volim ovakva detaljna uputstva i znam koliko trud ai vremen ato oduzima!Kao drugo ma i nije neki trud za nas,pogledajte samo sta nads divnoocekuje na kraju tog puta.Bravo

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U pravu si. I ja volim kada je sve detaljno opisano tako da se svatko može okušati u izradi, ne volim kad je sve "načičkano" ili napisano tek da je napisano. Gledam da uvijek bude nekakva priča koja će se uklopiti u svaki određeni recept. Hvala ti. :)

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)