Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

nedjelja, 2. veljače 2014.

[Mekane kao duša]: Kiflice s maslacem


Dizano tijesto je nešto s čime sam se susreo u ranijim godinama svojega života. Kad biste me sada pitali koliko sam puta dosada radio bilo kakve proizvode od svježeg kvasca ne bih se niti sam mogao sjetiti jer je toga bilo jako puno. Sama asocijacija na dizano tijesto, fine, mekane, mirišljave i tople kiflice ponekada me vrati u djetinjstvo kad ih je mama radila. Vjerujte da mi da joj tada nije bilo premije što se dizanoga tijesta tiče. Ona je to jednostavno voljela, imala strpljenja i uživala je radeći sve što ima veze s dizanim tijestom.
 
Osobno kad se bavim dizanim tijestom znam da ću morati odvojiti veću količinu vremena jer zahtijeva dosta uloženoga truda, strpljenja i ljubavi. Nakon što je mama preminula više nisam imao igdje i kod koga jesti kiflice i dizana tijesta, te kako sam započeo s ugostit.turističkom školom imali smo sate kuharstva na kojima smo radili s istim. Tada sam započeo s eksperimentiranjima kojekakvima i vjerujte mi da je bilo tijesta svakakvog. Prve kiflice koje sam napravio nisu se dovoljno dignule, bile su prepečene i suhe, no nisam odustao, baš kao i dan danas kako ne odustajem od većinu stvari koje si zamislim, ne predajem se samo tako lako. Vjerojatno ste se i Vi sami mali milijun puta preispitivali zašto Vaše kiflice i drugi proizvodi od dizanog tijesta ne mogu ostati mekani i sutradan. Ne radi se o nikakvim trikovima, iako je potrebno da tijesto bude mekano umiješano, da su prostorije u kojima ih radite budu tople i sve namirnice koje ćete upotrijebiti da budu sobne temperature i vidjeti ćete rezultate. Uz sve navedeno radi se i o dodavanju otopljenoga maslaca i jogurta od kojega će tijesto biti još mekše, pa čak i nekoliko dana. Dosta puta sam znao čuti kako se u dizana tijesta dodaje maslinovo ulje, jogurt i maslac koji doprinose dodatnoj mekoći pečenoga tijesta, no nikako da sam baš te određene sirovine imao pri ruci ( maslaca i jogurta). 
 
Normativ za ove kiflice je veći jer znam da će nestati brzinom svjetlosti, a ovoga puta imao sam i dodatnu publiku, tj. dvoje prijatelja koji su se naprosto oduševili njima. Jedina stvar osim ovih svih navedenih je ta da strogo pripazite da ih ne prepečete jer će u protivnome postati tvrde i suhe. Moraju biti svjetlije. Ukoliko Vam i ostane viška koje nisu pojedene, ne brinite jer čisto sumnjam da će ih uopće i ostati, a ukoliko ostane sutradan ih ubacite malo u mikrovalnu ili običnu pećnicu da se malo ugriju. Neće biti kao kupovnih pekarskih proizvoda koje nakon što ugrijete i dok ih jedete postaju tvrde i žilave. Isprobajte recept i svakako mi javite dojmove i budite sigurni da ne postoje mekših kiflica od ovih. :) 


Potrebni sastojci :

  • 1,750 g bijelog glatkog brašna
  • 2 kocke svježeg kvasca (90g) - jedan mi osobno nije dovoljan, tijesto se jako sporo diže, a i radi se o većoj količini brašna 
  • 2 čajne žlice šećera kristala
  • tople vode ( po potrebi sve dok ne dobijete mekano i homogeno tijesto )
  • 2 cijela jaja ( po mogućnosti domaća zbog boje )
  • 1/2 vrećice p.p.
  • 110 g maslaca + 60 g za premazivanje
  • 360 ml jogurta ( 3,2 % m.m. )


Dodatni sastojci :

  • kim i krupna morska sol ( za posipavanje )


Postupak :

U duboku posudu dodajte prosijano brašno, te jogurt, p.p. , jaja sobne temperature. Maslac otopite u mikrovalnoj ili na štednjaku, na najslabijoj vatri. Nakon toga dodajte uzdignuti kvasac koji ste potopili u mlakoj vodi i dodali šećera. Pripazite da voda ne bude prevruća kako ne biste "ispržili" "gljivice" u kvascu. 


 Počnite smjesu lagano miješati, a po potrebi dodavajte tople vode. 


Kad umijesite tijesto, oblikujte ga u kuglu, te je premažite s malo ulja kako stajanjem se na vrhu ne bi napravila korica i kako se tijesto ne bi osušilo tokom fermentacije.  Ostavite na toplom mjestu i gdje nema propuha da se diže sat, dva. Moje tijesto se dignulo za nešto manje od sat vremena, te je ovo zaista prvo tijesto koje se dignulo tolikom brzinom.


Nakon što se tijesto dignulo prebacite ga na radnu površinu i još jednom premijesite. Od dobivenoga tijesta sam izrezao i podijelio na manje loptice. Svaka je težila cca 100g.

 
Svaku lopticu tijesta razvaljajte na uobičajeni način, te je izrežite na trokute. Svaki trokut izrezanoga tijesta premažite s manjom količinom otopljenoga maslaca, te ih zavrnite u kiflice, kako to i obično radite. 
Poslažite ih na pleh za pečenje koji ste prethodno prekrili s masnim papirom za pečenje. Svaku kiflicu premažite s još otopljenoga maslaca, te posipajte kimom, krupnom morskom solju ili što već najviše volite. Ostavite ih još da odstoje i dignu se nekakvih 20-tak minuta.


Ubacite ih u prethodno zagrijanu pećnicu i pecite na 180C oko 20-tak minuta ili sve dok ne dobiju zlatnu boju.






Ili ih jednostavno možete napuniti s klasičnim punjenjem : šunkaricom i sirom trapistom. Neke sam punio i sa svježim krem namazom u kojemu je bilo sušenoga kopra i češnjaka.

 
 






Broj komentara: 7:

  1. Da.... izgleda - to je taj recept :-))). Hvala na njemu :-)
    I žao mi je zbog tvoje mame <3.
    Isprobavam sigurno i javljam, čim budem pravila nešto od testa opet, malo sam htela kao da iskuliram da pređem na salate, ali teško da će to ići :-D.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :) Isprobaj, oduševiti ćeš se. Trebalo mi je dosta vremena da pokopčam neke stvari i evo uspjele su, bolje nego nikad. A kakve salate? Mesne, povrtne? :D

      Izbriši
    2. Mešane :-P. Šalim se, povrtne uglavnom, sa malo sira, ali ne ide to meni. ionako jedem premalo, onda kad jedem bar neka bude kifla a ne 3 kašike salate :-D. Sad kao proleće, krenuću malo da trčim i da jedem više, eto meni mesta za ove tvoje divote :-)).

      Izbriši
    3. Hehehe. :D Znam kako ti je. Dok sam počeo raditi imao sam previše ubrzani životni tempo, a sad otkako ne radim sve se stabiliziralo, čak mislim da sam i navukao koji kilogram viška, tj. vratio ono što sam izgubio. >_>

      Izbriši
  2. super izgledaju....i ja često radim kiflice ali s uljem umijesto maslacem....jer mi se sve što radim sa maslacem kada se ohladi stvrdne... ove s uljem mu ostanu mekane i kad su hladne ...čak štoviše još su mekše kad malo odstoje...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne volim s uljem, možda budu mekane sutra, ali suhoparne su mi. Podgriješ ih u mikrovalnoj ili običnoj pećnici pa da vidiš kako su i dalje mekane i sočne, baš kao da su izašle svježe pečene iz pećnice. :P

      Izbriši
  3. Izgledaju prepreprepremekano! Morat ću isprobati recept.

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)