Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

petak, 7. veljače 2014.

[300 000 milja pod blogom i moj otac]:Piletina u umaku od đumbira i sezama


Idući mjesec, točnije 24. ožujka biti će dvije godine i drugi po redu blogorođendan, a jučer je na blogu bilo preko 300 000 sveukupnog pregleda. Hvala svima koji me i dalje pratite, čitate, isprobavate recepte... U zadnje vrijeme sam počeo mnogo češće objavljivati nove recepte na blogu jer sam u velikom zaostatku, a i povodom nekakve zahvale što me pratite objavljivati sve češće recepte i onoliko koliko smatram da bi bilo dovoljno jer ne mogu nikoga nagraditi za ovu vjernost s obzirom u kakvoj sam trenutačnoj situaciji. Oni koji me duže prate pretpostavljam da znaju o čemu govorim. Prošlo je već dva mjeseca otkako ne radim i naravno da mi to nije nimalo drago jer se opet vraćam u onu negativnu i lošu situaciju u kojoj je opet cijeli teret pao na mojega oca s kojem već duži niz godina vodimo bitku s režijama, hranom i preživljavanjem, no na svu sreću u pripremi imam još puno recepata koje trebam objaviti, ali i vrijeme kad smo malo bolje živjeli, pod nekakvim normalnim uslovima. Rekao sam sam sebi kako se više jednostavno ne mogu živcirati oko takvih stvari, moram jednostavno prihvatiti situaciju kakva jeste i ići dalje sve dok se ne ukaže nešto pozitivnije i bolje. Isto tako iz života sam izbacio ljude koji su puni negativne energije, oni koji vole glumiti "generale poslije bitke", životne filozofe i njima slične, što uključuje i najužu rodbinu koja ne zna svoje živote sredite, a mojim bi upravljali i koji ne znaju prvo očistiti ispred svojeg praga, a zatim dalje. To su ljudi koji su me godinama ugnjetavali, no na svu sreću i to je prošlo, jer sada sam trenutačno okrenut ka ljudima koji su kontradiktorni od svih navedenih, a znate i sami kako kažu kada ste u nekakvom negativnom ili pozitivnom okruženju da poprimate i postajete dio takvih i naravno ukoliko dozvolite takvima da utječu na Vas ili ukoliko nemate obrambeni mehanizam i "lijek" kako ja znam reći, za takve ljude. Tri i pol godine kako nisam radio imao sam "učitelja" pokraj sebe, a to je moj otac koji iza sebe ima životnu školu, koji me svaki dan učio kako se postaviti prema određenim ljudima, kako zauzeti položaj, kako se braniti od negativne energije... Drugim riječima upoznao me još više sa svijetom kojega i nisam baš tako savršeno poznavao. I da njega tada nije bilo ne znam što bi bilo sa mnom jer mi je najveća potpora u životu.Ali dobro u nekim od narednih postova na blogu ću Vam malo detaljnije ispričati o ocu, jer bih mogao baš sada i u ovom trenutku napisati roman, ali i ne želim da čitatelji ovoga bloga dobiju dojam negativne energije jer ja to nisam. Vrijeme je za promjene i one naravno najbolje i onoga o čemu trenutačno najviše sanjam, a to je da dobijem posao bilo gdje u Europi, nije bitan kakav, samo da se pokrenem, maknem s ovog primitivnog Balkana, olakšam prvenstveno sebi budućnost, a onda i ocu i da napokon obojica možemo malo guštati u određenim stvarima, jer ako je netko zaslužio bilo kakav odmor od svega, relaksaciju i ono kako ja kažem "mozak na pašu" to je moj otac i zbilja ću dati maksimum od sebe da mu olakšam danas-sutra ili kad već budem mogao. Idemo sad malo na ovaj recept kojega sam također prije nekoliko mjeseci objavio na FB grupi. Riječ je o kineskoj kuhinji koju zbilja volim i guštam u njihovoj hrani, a naročito u pečenoj patki u kombinaciji slatko-kiselih okusa koju sam probao prije nekoliko godina u jednom našem kineskom restoranu. S ribljim umakom iliti "fish sauce"-om sam se po prvi puta susreo i moram Vam priznati da mi se svidio. S obzirom kako se radi o umaku koji se dobiva od fermentirane ribe na prvu pomisao mi se nije svidio, ali u kombinacijama s povrćem i mesom daje sasvim drugačiju priču. Ukoliko ga niste uspjeli dosada isprobati dosta je sličan soja sosu, samo što je malo više slaniji, slatkasto-gorkastog okusa i svjetliji je od tamnog soja sosa. Isto tako ukoliko niste isprobali kinesku smjesu za paniranje koja se zove "tempura" svakako je isprobajte. Meni osobno je mnogo bolja od od klasične bečke, pariške... Sastoji od mješavine običnog oštrog brašna koje je namijenjeno za prženja, zatim finog mljevenog, jestivog škroba ( gussnela ), malo soli, praška za pecivo koje se sastoji od sode bikarbone i gustina, a zatim bjelanjaka, ledene vode. Meso i povrće panirano na takav način uvijek uspije i uvijek bude savršeno hruskavo. I to bi bilo to, barem onoga najbitnijega što sam htio navesti za ovaj recept. Jelo je vrlo lagano, što za pripremu, što kalorijski i hranjive vrijednosti, a s obzirom kako dolazi Valentinovo evo Vam prilog za iznenadite Vama drage i voljene osobe. Za posebni užitak i ugođaj dajte im i kineske štapiće. Nebitno da li će netko s njima znati jesti, ali barem ćete napraviti dodatnu zabavu, podići atmosferu i nasmijati se. Barem ja jesam, jer se uvijek pravim važan pred drugima kako jedem i uopće se uspijem najesti s njima. :) 


Sastojci potrebni za mariniranje :

  • 1 veći komad svježeg đumbira
  • 2 režnja svježeg češnjaka
  • 3,5 dl ribljeg umaka ( fish sauce )
  • 1,5 dl soja sosa
  • 3 jušne žlice sezama ( koji ste prethodno malo sotirali na suhoj tavi )
  • soli po potrebi i ukusu
  • 500 ml vode

Sastojci potrebni za tempuru :

  • 3 bjelanjka
  • 5 jušnih žlica oštrog brašna
  • 1 puna jušna žlica gussnela
  • 1/2 vrećice p.p. ( ili možete upotrijebiti mineralnu vodu )
  • obične hladne vode ( po potrebi i sve dok ne dobijete smjesu gušću od one za palačinke)
  • soli po potrebi

Preostali sastojci :

  • 1 kg pilećih prsa ( otkoštenih i po mogućnosti domaćih )
  • 2 veća mlada luka ( za aranžiranje )
  • riže po potrebi


Otkoštenu piletinu narežite na žlijen. Posolite je po potrebi. Dodajte prostisnuti češnjak, prelijte s ribljim i soja umakom i pred kraj dodajte vode. 

Sve prebacite u plastičnu vrećicu za duboki zamrzivač. Na taj način gotovo pa uvijek mariniram meso jer ne moram ga stalno prevrtati ili miješati. I što je najbolje na takav način meso je u cijelosti prekriveno ovakvom ili bilo kojom drugom marinadom. 


Što meso duže budete marinirali to ćete naravno biti više aromatizirano, mekše i ukusnije. Ukoliko ste u žurbi i kratki s vremenom, biti će dovoljno jedan sat da odleži, a najbolje bi bilo preko noći. 
Sutradan piletinu prebacite iz vrećice i dobro je ocijedite. Na plitku masnoću dodajte sitno naribani đumbir i pirjajte ga sve dok ne dobije slabiju zlatnu boju.

Na pirjani đumbir istresite tekućinu (marinadu ) i ostavite je da se kuha na laganoj vatri. U međuvremenu pripremite tempuru. U posebnu zdjelicu dodajte bjelanjke i malo soli, te ih ulupajte tek toliko da se počnu pjeniti, a u drugoj zdjelici pomiješajte oba dva škroba, te spojite s bjelanjcima. Po potrebi dodavajte hladne vode. 

Svaki komad piletine uvaljajte prvo u oštro brašno, a zatim u tempuri i pržite ih na plitkoj masnoći sve dok ne dobiju zlatnu boju. Pripazite da piletinu ne prepečete jer ćete u protivnome dobiti suho meso. 


Pečene komade stavljajte na kuhinjske papirnate ubruse kako bi upili višak masnoće.
U prokuhanu marinadu dodajte po potrebi još vode, a pred sam kraj ubacite gussnel koji ste prethodno pomiješali s vodom, te zgusnite umak. Nakon toga na suhoj tavici laganoj sotirajte sezam, tek toliko da pusti svoja eterična ulja, te ga dodajte umaku, ostavite da prokuha još nekakvih cca 5 minuta, te maknite s štednjaka. 


Poslužite toplo, uz rižu pripremljenu na uobičajeni način ili bilo koji drugi prilog. Meni riža najbolje odgovara uz ovo, te aranžirajte sa sjeckanim mladim lukom.




 Na isti način možete pripremiti i bilo koje drugo meso, ribu ...





Bon Appétit


3 komentara:

  1. This is a topic that's near to my heart... Best wishes! Exactly where are your
    contact details though?

    my webpage Auto Shop Repair Software

    OdgovoriIzbriši
  2. Ma lako i za posao (iako novci jako dobro dođu) kad imaš nekoga na koga se možeš osloniti, nekoga tko te neće razočarati i uvijek će biti uz tebe :)

    Klopica kao i uvijek.. slin slin :D
    Nisam baš spretna sa štapićima, draži mi je naš pribor, sa štapićima ostanem gladna :D

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)