Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

utorak, 18. veljače 2014.

[Dašak Meksika na tanjuru:] Tortillas y envolturas con dos salsas


Meksička, talijanska i kineska kuhinja su mi jedne od najdražih kuhinja. S obzirom kako je ovo već peti meksički recept koji možete pronaći na blogu i ovoga puta sam ratovao s oznakama ili "labels"-ima i to iz razloga jer ima puno sastojaka koje ne mogu sve uvesti tako da sam ostavio samo one najbitnije. Prije dva dana radio sam domaće tortille s kvascem i moram priznati kako su te najbolje do sada. Savršeno se savijaju, neće popucati i neće se osušiti, no nažalost nisam ih uspio fotografirati jer sam od njih radio tortillu chips koje su bile za jedan rođendan jedne prijateljice no vjerujem da ću kroz nekoliko dana opet ih raditi i objaviti na blogu. Ovo jelo s zapečenim tortilla-ma i wraps sendvičima samo isto tako dosta dugo najvaljivao na blogu no kako još uvijek imam puno recepata koje trebam objaviti jednostavno se ne mogu odlučiti što da prije objavim. Kad sam ih radio jednostavno nisam imao vremena da napravim svoje domaće tijesto za tortille, već sam morao posegnuti za kupovnim iz razloga što je taj ručak na taj dan trebao biti ekspresan. Osobno ne volim te kupovne jer su mi previše gumene, aditivi se previše osjećaju i imam dojam kao da me ti isti aditivi peckaju po jeziku, a da ne pričam kako su skupe i nezasitne. Što se nadjeva tiče s kojima možete puniti tortille je  zbilja veliki i raznolik. Tako umjesto mljevenoga mesa možete koristiti i junetinu u cijelom komadu, piletinu, puretinu, svinjetinu, baš kao i sve vrste povrća. U mojem slučaju se tu opet pronašao karamelizirani luk i svježa paprika. To sam sve zaokružio s onom posebnom meksičkom mješavinom začina za tortilje koje dosada nisam koristio niti kupovao. Uz njih sam napravio salsu od svježe rajčice i umak od vrhnja. Planirao sam napraviti i guacamole, no naravno u ovakvoj selendri od grada nije nigdje bilo avocada, baš kao niti za rođendan jedne prijateljice kad sam radio tortillu chips. Ovo je zbilja recept za one koji nemaju vremena provoditi vrijeme u kuhinji, samo je bitno da se dobro organizirate, a sljedeći dan jednostavno uživate u njima. Tako sam dan ranije napravio salsu i umak od vrhnja kako bi se arome što bolje povezale, a sutradan sam brzinski pripremio nadjev i karamelizirao papriku i luk. Meksička kuhinja je dosta slična Slavonskoj kuhinji po tome što se isto tako puno upotrebljava mljevene slatke i ljute paprike, jela su pikantna, punog okusa i dosta su zasitna, pa je vjerojatno i zbog toga volim. 


Sastojci potrebni za nadjev :

  • 2 pakiranja gotovih tortilla
  • 1 kg mljevene junetine 
  • 1 konzerva crvenog graha ( cca 600 g )
  • 1 manja konzerva kukuruza šećerca ( do 400 g )
  • 2 veće glavice crvenoga luka
  • 3 srednje svježe paprike
  • 500 ml pasirane rajčice
  • 1 vrećica meksičke mješavine začina za tortille
  • 1 veća glavice svježe-šarene zelene salate
  • 350 g sira trapista ( koristio sam Gaudu )

Sastojci potrebni za salsu s rajčicama :

  • 3 veće svježe rajčice
  • 500 ml pasirane rajčice
  • 1 jušna žlica meksičke mješavine začina za tortille
  • soli i šećera kristala ( po ukusu i potrebi )

Sastojci potrebni za umak od vrhnja :

  • 2 kisela vrhnja 20% mm ( 2x180 g )
  • 1 jogurt ( 180 ml )
  • 2 manja režnja svježeg češnjaka
  • 1 čajna žlica svježeg mljevenog šarenog papra ( crni, crveni i zeleni )
  • soli po ukusu i potrebi

Sastojci potrebni za premazivanje tortilla :

  • 1/2 kiselog vrhnja
  • vrlo malo mlijeka ( čisto toliko da dobijete smjesu s kojom ćete moći premazivati svaku tortillu )
  • 1 čajna žlica mljevenog ljutog chill-ija


Postupak :

Kako sam već naveo u uvodu, najprije pripremiti salsu i umak od vrhnja.
Rajčice dobro operite,  te ih na dnu zarežite u obliku iksa (X), kako je prikazano na fotografiji.


Stavite ih blanširati u kipuću i posoljenu vodu na nekakvih 2 minute ili sve dok ne vidite da se kožica rajčice počela odvajati od mesnatog dijela.


Dobro ih ohladite, skinite kožicu, te je nasjecakajte na sitnije kockice. Dodajte joj pasiranu rajčicu, sol, malo šećera kako biste "poništili" previše kiseli okus rajčice, te dodajte meksičku mješavinu začina. Dobro izmiješajte sve dok ne dobijete homogenu smjesu, te odložite sa strane. 


Za umak od vrhnja očistite češnjak, te ga sitno nasjeckajte. Dodajte kiselo vrhnje, jogurt i mješavinu papra. Dobro izmiješajte, te također ostavite sa strane da odstoji ili preko noći u hladnjaku.

Nakon salse i umaka možete slobodno prionuti na izradu nadjeva.

Crveni luk nasjeckajte na srednje trakice, te ga stavite pirjati na plitku masnoću. S obzirom kako se ovdje radilo o većoj količini crvenoga luka slobodno tokom pirjanja ga možete posoliti kako bi što prije pustio vodu i što prije omekšao.


Pirjajte ga sve dok se ne počne karamelizirati, a po potrebi dodavajte ulja kako ne bi zagorio.


Istu stvar napravite sa svježom paprikom. Dobro je operite, očistite od peteljke i sjemenki, te narežite na žlijen. Pirjajte na plitkoj masnoći sve dok se paprika ne karamelizira.


Za nadjev u jednoj većoj tavi pirjajte mljeveno meso sve dok ne prestane puštati vodu. Ukoliko nastane onih mesnih "loptica" ili grudica možete ih slobodno tokom pirjanja "razbijati" pomoću kuhinjske gnječilice kako je prikazano na fotografijama. S junetinom slabo imam takvih problema, dok već sa svinjetinom i piletinom imam. 


Na ispirjano mljeveno meso dodajte kukuruz šećerac, grah, te podlijte s pasiranom rajčicom i meksičkom mješavinom začina. Pirjajte još cca 5 minuta, te maknite sa štednjaka i dotjerajte okus nadjeva.



Na svaku tortillu poslažite mesnati nadjev, dodajte malo salse, karamelizirane svježe paprike i luka, svježe salate i sira trapista.


Dio tortilla sam zarolao, a dio sam samo polupoklopio, nešto slično wrap-u. Zarolane tortille poslažite u pleh za pečenje. U posebnoj zdjelici kiselo vrhnje razradite s vrlo malo mlijeka, te tako svaku tortillu premažite time i posipajte s mljevenom ljutom paprikom ili chill-ijem.




Gratinirajte ih u prethodno zagrijanoj pećnici na 180 C nekakvih 15-20-tak minuta ili sve dok ne dobiju lijepu zlatno-žutu boju.







I to bi bilo to. Poslužite toplo uz umake i salse po želji. :) Obećavam kako ću Vam uskoro postaviti i recept za domaće tortille.







Buen provecho


Broj komentara: 7:

  1. Ajde, čekam recept za tortilje. Mada ni one kifle nisam isprobala koje sam rekla da hoću, nešto sam sva nikakva ovih dana, pa dok se ja trgnem i spremim kifle taman će i tortiljice stići jer mi se isto ne kupuju gotove, a jedu mi seeeeeeeeee!
    Ovo je odličan recept, i super za ove dane kad mi se više šeta i radi bilo šta nego pari u ovoj novoj maleckoj kuhinji.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. 'Bem mu miša. >_> Napišem komentar i onda mi nestane jer nisam odabrao opciju "odgovori kao". Toga prije nije bilo na blogger-u i još uvijek se nisam naviknuo, a sada ponovno mi se ne da tipkati što sam već bio napisao. :D

      Izbriši
    2. Jednostavno automatski me odlogira s blogger-a. Za poludjeti. >_>

      Izbriši
  2. A daj, prefino izgleda :D
    Morat ću nagovoriti brata (na putu je da bude kuhar) da složi jednom ovako nešto, ne sjećam se kad sam zadnji put jela meksičku :D

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)