Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

utorak, 25. veljače 2014.

[Stres, stres ...:] Kukuruzne tortille i tortilla chips

Zadnji puta na blogu sam objavio punjene i gratinirane tortille u kojima sam koristio naravno one već gotove, industrijske tortille i naravno da to ne mogu prežaliti jer to nisam ja. Kad se odlučim ili imam dovoljno slobodnog vremena onda radim sve određene stvari bilo da su slatke ili slane "from the scratch" iliti sve od samog početka ma koliko god da iziskuje vremena, a isto tako obećao sam nakon onih tortilla da ću objaviti i recept na blogu koji uključuje i samu izradu tortilla. Osim tortilla prije nekoliko tjedana sam kod jedne drage prijateljice od istih tortilla radio i čips od njih. Ako mene pitate meni je osobno mnogo bolji i ukusniji od onog klasičnog - krumpira. Zadnji puta kad sam ih radio bile su kombinacija kukuruznog i običnog glatkoga, a ja ne bih bio ja kad ne bih opet eksperimentirao s tri vrste brašna. I to da sam koristio mnogo veću količinu kukuruznog brašna, malo manjeg glatkog, a još manje oštrog brašna. Kompletno cijela priprema tortilla i nije toliko problematična, koliko oko toga zna i bude posla, tako da ukoliko niste na "ti" s vremenom slobodno zaobiđite ovaj recept u širokom luku. Danas sam dovršio zadnju turu tortilja i ispržio chips od njih.  Nešto posebno što bih morao naglasiti oko ovoga recepta nemam, samo ću naglasiti kako sam već duže vrijeme isprobavao recepte za domaće tortille i kojegod da sam isprobavao niti jedna mi nije odgovarala. Iz razloga što su se stajanjem osušile i doslovno postale kao mlinci, a naročito onda ako ih zamijesite ili pretvrdo ili ih rastanjite da bude jako tanke jer time i stajanjem se osuše,propadnu, ne možete jednostavno njima upravljati, a kamo li ih rolati ili preklapati. Vjerujem da ćete biti oduševljeni receptom, kao što sam i ja, a sada zbilja prelazimo na recept jer imam previše obaveza još za obaviti. :)


Sastojci potrebni za tortille :

  • ( kombinacija kukuruznog, običnog i oštrog brašna )
  •  - od dobivene količine dobio sam nešto malo više od 50 komada pečenih tortilla što dakako varira i o tome kolike velike ćete ih praviti i koliko će biti debele

  • 600 g kukuruznog brašna
  • 200 g oštrog brašna
  • 210 g glatkog brašna
  • 225 g domaće svinjske masti 
  • 225 ml vruće vode
  • 100 ml mlijeka
  • soli ( po potrebi i ukusu )
  •  
  • 1 kocka svježeg kvasca ( 40 g )
  • 1,5 čajna žlica šećera kristala

Sastojci potrebni za tortilla chips :

  • mješavina začina ( koristio sam mljevenu slatku papriku, možete i chilli, sol i mediteransku mješavinu začina - također možete upotrijebiti bilo koju drugu )
  • masnoća za prženje ( po potrebi )

Sastojci potrebni za umake-dipove :

- umak od rajčice : kombinacija pasirane rajčice, industrijskog ketchup-a i mljeveni chilli
- dip od špinata : sastoji se od klasičnog pripremljenog variva, samo što sam ga radio od svježeg špinata
- mliječni umak s češnjakom : sastoji se od osnove baze beschamel umaka i svježeg ( sitno kosanog ) češnjaka

  - ukoliko Vam niti jedan od umaka ne odgovara možete napraviti one koje znate izraditi ili za koje ćete znati da će i drugi u njima uživati. Planirao sam napraviti i u guacamole, no avocado-a nema nigdje za kupiti


Postupak :

U dublju plastičnu posudu ( zdjelicu ) ili manjem lončiću zagrijte mlijeko s šećerom, te u mlako mlijeko dodajte svježeg kvasca kojega ste prethodno prstima izdrobili.



Ostavite ga sa strane da nadođe, baš kako je prikazano na fotografijama. 


U dublju plastičnu posudu dodajte sve tri vrste brašna koja ste prethodno izvagali, te svako pojedinačno prosijte kroz gustu cjediljku, te prebacite u posudu. 
Dodajte svinjske masti,vrlo malo soli, te prstima lagano razradite brašno s masnoćom, sve dok ne dobijete grudičastu smjesu.



Kad prstima prođete kroz smjesu trebala bi biti baš kao što je prikazano na fotografijama. 


U takvu smjesu dodajte uzdignuti kvasac, te pomoću kuhače, žlice ili viljuške lagano počnite miješati smjesu. 

Nakon što ste smjesu umiješali, postepeno dodavajte vruće vode i opet miješajte sve dok se tijesto ne počne odvajati od kuhače.


Nakon toga slobodno možete nastaviti mijesiti tijesto rukama. Vode dodavajte sve po potrebi i sve dok ne dobijete mekano i glatko tijesto. 

Tijesto će biti dosta mekano i toplo i to je ono što mi se kod njega jako sviđa. Podsjetilo me na plastelin i to onda kada ga određeno vrijeme držite u rukama i kad omekša. 

Umiješano tijesto prebacite natrag u dublju plastičnu posudu, posipajte s vrlo malo brašna, a po želji možete ga premazati s tankim slojem uljem kako stajanjem i sazrijevanjem se na vrhu tijesta ne bi napravila korica. No vjerujte mi na riječ da je ovo prvo dizano tijesto kod kojega nije bilo potrebe premazivati. Doduše, tijesto se na vrhu malo osuši i napravi se korica, no to kasnije jednostavno samo premijesite i dobiti ćete jednako glatko tijesto baš kao kada ste ga zamijesili.

Ostavite ga na toplom mjestu da se diže nekakvih 1-2 sata.

 Uzdignuto tijesto prebacite na radnu površinu. E sada s obzirom kako imam malenu gusenu tavu, nisam htio praviti okruglice veće i teže od 50 g. Jednostavno pomoću kuhinjske vage ili rukama odvajajte malene loptice koje kasnije možete izbulirati, te ih ostaviti sa strane da se još dodatno dižu.



S obzirom koliko puno fotografija sam odabrao za ovaj recept odlučio sam ga pretvoriti u gif* format da vidite kako bi to otprilike izgledalo, a i kako ovaj post ne bi bio previše dugačak i naporan za čitanje. :) 


Dobiveno i razvaljano tijesto pecite na suhoj tavici i bez ikakve dodatne masnoće, no pripazite da ih ne prepečete, a naročito onda ukoliko se odlučite od njih praviti chips jer ćete u suprotnome dobiti suho tijesto koje će popucati, a isto tako pripazite i na debljinu. Jednostavno nekakav balans pronađite : tj. da ne budu predebele i kako bi se što jednostavnije mogle savijati i nemojte ih prepeći.




S obzirom kako ćete dobiti dosta mekane i pečene tortilje nema potrebe da ih isti trenutak režete na trokutiće, a režete ih na isti način kao i za sve one obične kiflice od dizanoga ili prhkog tijesta.

Zbilja možete napraviti puno ili nedovoljno posla u jednom danu. Bitno je organizirati se. :)

 S obzirom kako patim od estetike, ove "čupave" okrajke sam kuhinjskim škarama izrezao kako bih dobio što uredniji i reprezentativnije komade. Slobodno ovaj korak možete preskočiti, kako god želite. :)


Pržite ih u dobro zagrijanom ulju, miješajući francuskom grabilicom. Dovoljno je manje od minutu i pržiti, te kako koju turu ispržite odmah je posipajte s mješavinom mljevene paprike, soli, mediteranske ili neke druge mješavine začina. Na taj način mješavina začina će direktno povezati se s masnoćom od prženja i mnogo bolje svaki pojedinačni komad chips-a začiniti.



I to bi bilo to. :)  Uživajte u grickanju.













Broj komentara: 5:

  1. Dragi moj kolega ove tortille sa umakom od chilli rajcice su preukusne :-) Hvala na detaljnom receptu :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga. Sutra pržim drugu turu, nemam više snage za ništa. Smatraj se pozvanom, s obzirom da si se prejela od jedne heheh. :)

      Izbriši
  2. Au, svaka čast na strpljenju i na umeću, ne samo da se napravi nešto ovako fenomenalno nego da se fotka i napiše i složi. Hoću ovo baš da isprobam, deluje ovako na prvi pogled komplikovano ali kad pročitam još jednom ili dva puta, valjda će da mi se složi sve u glavi :-).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thnx. :) Osobno kad bih naišao na ovakav recept toj osobi bih također "skinuo kapu" i ne bih znao što da prvo gledam : fotografije ili recept, a da ne pričam kako bi mi se na sasvim prvo učinilo previše komplicirano. Činjenica je da ima jako puno posla, no super je jednostavno. :) Duguješ mi još one najmekše kiflice. :D

      Izbriši
    2. Znam, znam, planiram ih :-))).

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)