Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

četvrtak, 6. ožujka 2014.

[Kad nema ničega:]Spužvasti biskvit s jabukama i dulcem de leche


  Ovaj kolač sam dosta davno pripremao, a nastao je jednom prilikom kad mi se jelo nešto slatko, a gotovo pa ničega potrebnoga nisam imao, dakako da sam se odmah sjetio onog kolača iz djetinjstva kojega ste već mogli vidjeti na blogu, a za one koji su igrom slučaja propustili prilažem fotku čisto da vidite kako je izgledao :

http://fashionable-food-on-my-way.blogspot.com/2013/06/podcijenjeni-kolac-djetinjstva.html#.Uxi7u854wmY
                            ( klikom na fotografiju odvesti će Vas direktno na taj recept )

No s obzirom kako mi se taj dan nije dalo otapati višnje iz dubokog zamrzivača, niti sam ih izvadio na vrijeme odlučio sam se za jabuke koje sam tada imao čak i previše, nisu mi se jele, izgledale su tužno. Osim toga uvijek mi se u hladnjaku zna zavući koje jaje viška, baš kao šećera, brašna i mlijeka za dulce de leche. Ukoliko se po prvi puta susrećete s njime objasniti ću Vam što je, no prije nego li išta budem počeo pisati o njemu također ću Vam ovdje objaviti jednu fotografiju dulce-a s kojim se baš i nisam nešto ponosio jer sam njegovu izradu prepustio ocu dok sam ja morao skočiti do trgovine po potrebne sastojke za taj dan. 

Tata je kuhao dulce na prejakoj vatri tada, 😁😂 nije dobro miješao, pa se tako moglo pronaći i nekoliko zagorenih komadića. Dulce de leche bi bila jedna od krem namaza. Radio sam ga od mlijeka, šećera i vrlo malene količine sode bikarbone. Kuha se na laganoj vatri uz stalno miješanje i do određenog vremena, s obzirom da li volite da bude svjetlije ili tamnije boje. Isto tako možete ga raditi i od kondenziranoga mlijeka, no tada treba staviti manju količinu šećera s obzirom da je kondenzirano mlijeko već zaslađeno. Najbliži okus koji me navodi kad bih nekome prezentirao dulce je taj da ima okus kao karamela. Naziv mu španjolskog podrijetla, a mogao bi se prevesti "slatko od mlijeka". Primjena mu je zbilja višenamjenska pa ga možete koristiti u svim slatkim jelima, poslužiti jednostavno kao namaz na kruh ili određene vrste peciva nadjenuti njime. Ako Vam se svidio onaj spužvasti kolač s višnjama vjerujem da će Vam se i ova verzija s jabukama svidjeti. U ovome slučaju ukoliko budete koristili svježe jabuke, možete poslužiti sok od istih, baš kao i kod višanja-trešanja. 

http://fashionable-food-on-my-way.blogspot.com/2013/03/uzdaj-se-u-se-i-u-svoje-kljuse-tart-s.html

Sastojci potrebni za biskvitno tijesto :

  • 5 jaja
  • 5 jušnih žlica šećera kristala
  • 5 jušnih žlica glatkog bijelog brašna
  • 50 ml maslinovog ili običnog suncokretovog ulja
  • 4 veće jabuke ( možete koristiti slatke ili kisele - ovisno o okusu i koje više volite )
  • 1 jušna žlica mljevenih oraha ( ili bilo kojih drugih orašastih plodova po želji )
  • 1 p.p. 
  • prstohvat soli i vrlo malo limunovog soka

Sastojci potrebni za dulce de leche :

  • 1 mlijeka ( 3,2% m.m. sam koristio )
  • 150 g šećera kristala
  • 1 čajna žlica sode bikarbone 
  •  i naravno kao uvijek - dosta strpljenja  


Postupak :

Prije nego li se odlučite za ovakav kolač pobrinite se da svi sastojci budu sobne temperature. Na taj način nećete nikada dobiti u smjesama grudica i sve navedeni sastojci će se mnogo bolje razraditi. Isto stvar i s brašnima. Prosijte ga dva puta kroz gustu cjediljku kako biste brašno prozračili i očistili od eventualnih nečistoća.


Žumanjke odvojite od bjelanjaka. U žumanjke dodajte šećera kristala, te ih počnite miksati na najmanjoj brzini koju kasnije postepeno pojačavajte. Miksajte ih sve dok ne dobijte homogenu i pjenastu smjesu i sve dok se šećer ne istopi.


Istu stvar napravite s bjelanjcima, no prije nego li počnete mutiti dodajte malo soli i limunovog soka. Sol će ih učvrstiti, a limunov sok će im dati sjaj i elastičnost.
 

U ulupane žumanjke dodajte brašno prosijano s praškom za pecivo, te dodajte žlicu mljevenih orašastih plodova,ulja, lagano ručno izmiješajte, te im dodajte ulupane bjelanjke.


To bi na kraju trebalo izgledati ovako :


Pleh za pečenje premažite s vrlo tankim slojem ulja ili maslaca, te dobivenu biskvitnu smjesu prebacite u pleh za pečenje. Po vrhu posipajte krupno ribanim jabukama. Jabuke koje sam koristio su bile dosta slatke i više škrobne pa nije bilo potrebe da ih prvo uvaljam u brašno, a zatim posipam po biskvitnom tijestu, no ukoliko Vaše jabuke ne budu bile škrobne možete ih prije uvaljati u brašno kako ne bi potonule i izgubile se u tijestu.



 
Pecite u prethodno zagrijanoj pećnici na 180C nekakvih 25 minuta, manje, više ovisno kakvu pećnicu imate. U krajnjem slučaju biskvit uvijek možete testirati da li je pečen na način da negdje po sredini ga lagano čačkalicom zabodete i ukoliko na njoj ne bude ničega biskvit je pečen. Bitno je samo da naglasim kako treba pripaziti da pećnica ne bude previše vruća i da se prvih 15 minuta vrata od pećnice ne smiju otvarati.




 Za dulce de leche u dublju posudu dodajte mlijeko, šećer i sodu bikarbonu. Kuhajte na jačoj vatri dok ne zakuha, a zatim je smanjite i neprestano i polagano miješajte. 


 Kuhajte sve dok se ne počne zgušnjavati i dok ne počne dobijati boju karamele.




I ovako bi izgledao pečen : 

 
I prezentacija svakog odrezanog u kombinaciji s dulcem:













Broj komentara: 5:

  1. Ova se zima nekako stvarno otegnula, a kako snijega praktički nije ni bilo, imam filing kao da je već 6 mjeseci jesen. Dulce de leche ti je super ispao!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ako je vjerovati meteorolozima kažu kako bi od sutra ili prekosutra temperature dosegnuti do 20C, a onda čak je moguć i snijeg i kiša u pojedinim krajevima. Čisto da čovjek poludi. Nije niti čudno da smo takvog raspoloženja kakvog i jesmo. Iako je većini teško ugoditi ; ne odgovara nam zima, ljeto, razdražljivi smo, a ja sam meteoropat. Hvala, drago mi je da ti se svidjelo. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. i ja sam se totalno uljuljala s ovim vremenom jedva čekam sunce da izmigoljim van kao gušter.
    nit imam volje ni inspiracije. A ovaj tvoj kolač je baš za nedjelju pred tv, uz čaj dok vani pada kiša! ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Wonderful places. I like this article very much.......

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)