Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

subota, 21. travnja 2012.

Međimurski kolač

 Jedan od boljih kolača koje sam jeo. Istina je da spada među one skuplje, no vrijedi ga isprobati i napraviti. Samo mi nije jasno zbog čega je dobilo naziv gibanica jer nema nikakve veze sa gibanicom.Namjerno sam mu promijenio naziv jer se ovdje ne radi o nikakvoj gibanici i nema nikakve veze sa dizanim tijestom. Ljudi još dan danas očigledno ne znaju razliku između pita, savijača, gibanica, bureka i sl. S obzirom da sam ga radio po prvi puta pretjerao sam sa nadjevom pa ga je bilo u priču, a kora za savijaču je bilo premalo. Prestrašno je to kada na kraju balade shvatite da većina recepta nema veze sa vezom i da se svatko upušta u te vode pisajući recepte bez ikakvih dodatnih savjeta, natuknica i sl. , a o gramtičkoj ispravnosti recepata ne želim niti komentirati.  Za ovaj kolač sam koristio tepsiju od pećnice i sudeći prema svim ovim navedenim sastojcima trebati će Vam 1 kg kora za savijače.Umjesto kora za savijaču možete i sami napravite kore za pitu ili ovaj kolač raditi od dizanog tijesta, a isto tako možete nadjeve slagati i drugačijim redom.

Sastojci :

1 kg kora za savijače
250 g svježeg sira
300 g jabuka
150 g maka
3 dl mlijeka
250 g šećera kristala
50 g grožđica
50 g maslaca
20 g cimeta u prahu
2 dl slatkog vrhnja
3 jaja + 1 bjelanjak
50 g šećera u prahu
150 g krupnije sjeckanih oraha
2 vanilin šećera
1 limun ( korica ) + limunov sok
2 jušne žlice ruma
štaub šećer za posipanje


Postupak:

Kore za savijaču prilagodite kalupu/tepsiji koja Vam najbolje odgovara.



NADJEV OD SIRA :

Odvojite bjelanjke od žumanjaka. Svježi sir pomiješajte sa žumanjcima, vanilin šećerom, limunovom koricom, te u njih dodajte pola dio grožđica. Bjelanjke malo posolite, postepeno dok miksate dodavajte 150 šećera kristala i miksajte sve dok se šećer ne otopi. Lagano ih pretresite u nadjev od sira, kružno i lagano miješajući kako biste nadjevi napunili sa zrakom.


NADJEV OD JABUKA :

Jabuke ogulite i naribajte na većem dijelu ribeža.Prelijte ih sa limunovim sokom da što manje oksidiraju. Dodajte cimet i šećer u prahu te ih ostavite da puste vode. Na samom kraju ih dobro ocijedite od soka i slažite na kore.

NADJEV OD ORAHA:

Orahe nasjeckajte na malo krupnije komade, te im dodajte cimet i jednu jušnu žlica šećera kristala.

NADJEV OD MAKA :

U manjem lončiću zakuhajte 1 dl mlijeka, te ubacite mljeveni mak, maknite sa vatre te ga ostavite da malo nabubri. Dodajte rum, drugi ostatak grožđica, limunove korice i vanilin šećer. 1 bjelanjak posolite, te mu dodajte 50 g šećera kristala postepeno dodavajući ga i miksajući. Tučeni bjelanjak lagano dodajte u nadjev od maka i lagano izmiješajte.

Maslac otopite u 2 dl mlijeka, te ćete time premazivati svaku koru savijače.
Na pleh/tepsiju stavite prvo 3 lista kora za savijače, premažite ih otopljenim maslacem u mlijeko i slažite :
nadjev od sira - 2 kore pa premazati, nadjev od jabuka - 2 kore pa premazati, nadjev od oraha - 2 kore pa premazati i na samom kraju nadjev od maka i završiti sa 3 kore na vrhu.

Stavite ju peći u prethodno zagrijanu pećnicu na 180C , a pred sam kraj pečenja prelijte je sa slatkim vrhnjem i vratite natrag u pećnicu, te je pecite sve dok ne dobije zlatno-žutu boju.Kada se ohladi posipajte je štaub šećerom.









Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)