Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

ponedjeljak, 21. svibnja 2012.

Gris djetinjstva

Ovog puta sam u gris stavio maslac umjesto svinjske masti jer je nisam imao, te dodao kakao. Ništa jednostavnije, a po meni najukusnije.Ne znam kako Vi, no ja obožavam gris sa svime i svačime kombinirati i sad baš neki dan sjetio sam se da ga fotografiram i objavim na blogu.Gris me vraća u djetinjstvo i obožavam kako se njegova zrnca osjete i tope u ustima. Isto tako vjerujem da svatko od Vas ima svoj recept kako ga kuha. Kad ga ukuhate sa šećerom i mlijekom možete dodati kakao, instant kavu ili cappucino, čokoladu i sve na kraju začiniti sa maslacem ili svinjskom mašću. Kako u slatkim jelima, tako i u slanim jelima gris se može upotrebljavati. Uglavnom nikad ne mjerim količinu mlijeka i grisa i sve radim odokativno. Gledam jedino da gris kad se skuha bude malo rijeđi, jer svojim stajanjem on će se još dodatno raskuhati, ali i zgusnuti.Tokom kuhanja grisa u lončić dodajem pola litre mlijeka i 4 pune žlice grisa, te šećera po ukusu.Ukoliko mi se učini da je prerijedak dodajem naknadno još grisa po potrebi sve dok ne dobijem željenu gustoću. 


Sastojci :

500 ml mlijeka
1 jušna žlica vode
4 pune jušne žlice grisa ( pšenične krupice - po potrebi dodavajte naknadno grisa da dobijete željenu gustoću )
2 jušne žlice šećera
1 puna jušna žlica slatkog ili gorkog kakaa
1 jušna žlica maslaca ili svinjske masti

............................................

Postupak:

Lončić u kojemu ćete kuhati gris dodajte vodu, a zatim mlijeko. To obično radim jer mlijeko tokom zakuhavanja zna zagorjeti, uhvatiti se za stijenke lončića-posude ( to su bjelančevine mlijeka ), dodajte šećer i ostavite da zakuha. Dodajte gris i kakao i neprestano miješajte dok se ne zgusne, a gris ne skuha. Po potrebi dodavajte gris sve dok ne dobijete željenu gustoću. Pred sam kraj dodajte maslac ili svinjsku mast, te toplo poslužite. Po želji posipajte sa još malo kakaa.





Broj komentara: 11:

  1. kad sam bila dijete stalno sam jela gris, ali nikad mi ni mama ni baba nisu stavljale unutra maslac.
    Danas kad ga kuham sebi isto ne stavljam mast/maslac jer mu jednostavno ne treba. Gris je sasvim dovoljan..još malo kakao praha ili naribane čokolade i to je to! savršen obrok!

    S jedne strane u tjesteninu ne stavljaš ulje jer su to dodatne kalorije, a u gris da. Kako to? :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Zato jer sam na grisu tako odrastao, dodavajući mast, no kad sam ga pripremao nisam je imao, stavio sam maslac. Kalorije koje sam spomenuo za tjesteninu su da ne dodajem/dodaju one koji ne vole dodatne kalorije, ali i za one koji nemaju novaca da uštede na ulju jer je bespotrebno ukoliko će se tjestenina miješati stalno.Svatko se hranio na drugačiji način i kako sam već puno puta rekao : "o ukusima se ne raspravlja".:))

    OdgovoriIzbriši
  3. Naravno, ali i hrana je podložna raspravi, a ne volimo svi isto. Što ne znači da o tome ne možemo zdravo raspravljati.
    inače ni blogovi, ni članci o hrani nemaju smisla.
    :)

    Vidiš, prvi put čujem za mast/maslac u grisu. Ali zanimljivo je doznati da negdje ljudi i tako jedu.

    OdgovoriIzbriši
  4. Zašto blogovi i članci o hrani nemaju smisla?Zbog čega ga onda Vi vodite ako smijem pitati?! Ja baš smatram suprotno, pogotovo ako iza njih stoje profesionalni kuhari i slastičari, a ne samoprozvani amateri kuharice ili slastičari. Ukoliko ste čitali moju oštru kolumnu koja se nalazi na FB grupi onda ćete shvatiti o čemu pričam.

    OdgovoriIzbriši
  5. Moram biti iskrena da ju nisam pročitala, ali ima vremena. pročitat ću ju.

    Konkretno sam se osvrnula na vaš komentar, i očito niste shvatili blagu dozu humora ili ironije u mom komentaru.

    DAkle baš suprotno - ja smatram da blogovi o hrani imaju smisla, ali jednako tako ima smisla i raspravljati o ukusima.
    Gore ste napisali sljedeće :
    ''vatko se hranio na drugačiji način i kako sam već puno puta rekao : "o ukusima se ne raspravlja".:))'
    pa sam se na to osvrnula. :)
    Dakle - unatoč činjenici što se svi hranimo drugačije, što imamo drugačiji ukus ne znači da o tome ne možemo zdravo raspravljati.

    Kao što sam ja lijepo pitala zašto maslac u gris, vi ste lijepo odgovorili i meni je zanimljiva postala činjenica da negdje jedu tako.
    Možda sam čak poželjela jednom to i isprobati da vidim postoji li značajna razlika...

    znači - mislim da, kad se radi o hrani, itekako ima smisla raspravljati o ukusima, ali civilizirano i normalno jer na taj način možemo doznati puno zanimljivih detalja i načina pripreme pojedinih namirnica.

    Također - poznajem nekolicinu profesionalnih kuhara koji su sve samo ne kuhari. Jednako i za slastičare. Nije svatko nadaren za ono za što se školovao tako da smatram da nečija diploma nije garancija njegove stručnosti ili kvalitete njegovog rada :)
    S druge strane, postoje mnogi amateri koji su se pronašli u gastronomiji, nebitno bilo to kuharstvo i slastičarstvo i koji savršeno rade to što vole baš zato jer ih to čini ispunjenima, sretnima i svaki mali uspjeh ih tjera dalje, bez obzira na činjenicu da nemaju diplomu.

    A opet, s treće strane postoje kuhari / slastičari koji fenomenalno rade ono za što su školovani.

    Da rezimiramo :
    uvijek sam za raspravu o hrani. zdravu, civiliziranu i normalnu :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Kad sam naveo ukuse pod tim sam mislio na ukuse tko kako voli bez ikakvog tuđeg nadmetanja ili ne daj Bože prepucavanja, a Vaš prvi komentar uopće mi nije djelovao kao da je ironičan i humorističan, jer ipak je ovo virtulani svijet i vrlo lako dođe do nesporazumijevanja, što je po mojoj logici i normalno. Na komentar kako nikad niste čuli da itko stavlja svinjsku mast ili maslac stekao sam dojam da nisam normalan i da pišem budalaštine. :D Sve ostalo što ste naveli po pitanju amataterskog ili profesionalnog kuharstva i slastičarstva znam, pa ponavljam kada budete pročitali kolumnu mislim da ćete shvatiti o čemu pričam. ;)

    OdgovoriIzbriši
  7. Čim ulovim malo više vremena, pročitat ću ju, ne volim čitati članke, blogove ili bilo što nabrzaka :)
    Istina, virtualni svijet ima tu manu što ne možeš ''napisati ton glasa''

    nikako nisam mislila da ispadne da ste nenormalni ili da pišete budalaštine, već sam post o tjestenini pročitala baš prije ovoga pa sam zato to dvoje povezala, a i stvarno nisam čula da se u gris dodaje maslac negdje..
    eto, sad znam jedan detalj više, volim doznati nešto novo :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Tako sam i pretpostavljao da ste čitali prvo o tjestenini sa chilly-jem, a onda o grisu. Svinjska mast je glavni faktor koji stavim u gris, maslac je bio zamjena ovog puta jer svinjske masti nisam imao, a mislim da sam to možda i napisao u uvodu. Isprobajte jedno ili oboje, pa javite dojmove kakvi god da jesu. ;) U mojoj obitelji se ta "tradicija" prenosila s koljena na koljeno, otuda je nastao i taj gris. Kako god da itko napravi i na svoj način ni u čemu nije pogriješio. Isto tako svi ovi moji objavljeni recepti napisani su kako ih ja radim, a na drugima je hoće li taj recept modificirat i napraviti ga po guštu kako su naviknuli i kako vole.

    OdgovoriIzbriši
  9. Eh da, dok nisam zaboravio. Postavio sam upit kad ste pravili creme brulee u vezi onih malih čajnih žlica, no kako nisam dobio odgovor da pokušavam ovdje. Jel i Vi imate ovakav komplet ili? ;)

    http://imageshack.us/photo/my-images/593/dsc02491sz.jpg/

    OdgovoriIzbriši
  10. a da prijeđemo na ''ti''? ;)
    Evo, podsjetili ste me da odem sada kad imam malo vremena odgovoriti na ostale komentare i pitanja. Odgovorila sam i na svom blogu na Vaše pitanje, ali evo i tu ću :)
    da, to je taj komplet :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Iz poštovanja pišem "Vi". ;)Možemo dakako prijeći na "ti". ;)

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)