Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

ponedjeljak, 28. svibnja 2012.

Krpice sa zeljem ( dvije verzije )



Jelo mojeg djetinjstva.Svatko ovo jelo zove drugačije : Tijesto sa kupusom, krpice sa kupusom, krpice sa zeljem...Moja prabaka i baka su ovo jelo pravile na domaćoj svinjskoj masti, no ja je i ovog puta nemam nažalost. Ovo su gotova dva ista recepta. Jedan radim klasično kako se u mojoj obitelj prenosio s koljeno na koljena, a druga verzija je kupus pirjan na crvenom luku, pa sve gratinirano, kako smo radili na jednom od sati kuharstva. Kako ovaj recept spada pod starije tradicionalne recepte tjestenina je u ovom slučaju morala biti domaća, a Vama ukoliko se ne da ili nemate vremena kupite gotovu, premda i sami znate da nikad nećete dobiti onaj okus bilo što da je u pitanju ukoliko nije domaće iliti "home-made".



Sastojci : 

2,5 kg svježeg kupusa ( mladog ili starijeg )
1 mala čajna žlica šećera
ulje po potrebi
sol i crni mljeveni papar po ukusu
2 veće glavice crvenog luka ( za drugu opciju krpica sa kupusom )

Sastojci za domaću tjesteninu "krpice" :

500 g glatkog brašna
100 g zobenog brašna ( nije opcija ukoliko ne želite )
3 jaja ( po mogućnosti domaća )
1 puna čajna žlica soli
1,5 dl vode


Postupak :


Prije svega zamijesite domaću tjesteninu. Ukoliko imate onaj mali stroj za mljevenje kave onda ćete bez ikakvih problema samljeti i zobene pahuljice ili sa samostojećim blenderom. Nisu ophodne, no većinu tih domaćih stvari radim na stari način kako su ljudi nekoć radili, ali isto tako volim dodati i nešto svoje, a to su ovom slučaju zobene pahuljice.




U dublju posudu prosijte glatko brašno pa dodajte zobeno, u sredini napravite malu rupu , te dodajte jaja i sol. Vode stavite točno koliko je navedene u normativu i nimalo više. Pomoću viljuške lagano umutite sve sastojke, a zatim počnite rad rukama. Tijesto mora biti jako tvrdo.



Tijesto omotajte prozirnom folijom ili prekrijte staklenom posudom kao ja ( kako se tijesto ne bi osušilo i kako se ne bi napravila korica na vrhovima tijesta ), te ostavite da tijesto "odmori" najmanje pola sata.


Kupus naribajte na ribežu ili ukoliko ste vješti narežite ga na tanje rezance. U duboku posudu ulijte ulje, dodajte naribani svježi kupus, te posolite.Sol dodajem tokom pirjanja kupusa kako bi što prije pustio vodu i što prije bio gotov.Pirjajte ga u potpunosti sve dok ne izgubi cijelu vodu, a zatim po potrebi postepeno dodavajte ulje i neprestano miješajte da kupus ne zagori.Većina ljudi ima običaj pirjati kupus sve dok u potpunosti ne uvene, kod mene suprotno. Ja ga baš pirjam sve da se u potpunosti kupus "oslobodi" od viška vode. Ukoliko nije dovoljno pirjan može Vas napirivati. Pred sam kraj dodajem šećer kristal da kupus ne bude gorak.




Tjesteninu još jednom premijesite te ju razvaljajte što tanje možete i pomoću noža izrezujte oblike "krpica". Po želji možete napraviti i veću količinu tjestenine, te ju tada ostaviti da se dobro posuši, a zatim je pohraniti u prikladne posude-zdjelice s poklopcima."Krpice" skuhajte na klasični način, kao i svaku drugu tjesteninu, te ju dobro ocijedite.




                   "Krpice pomiješajte sa kupusom, po želji doradite okus. Dobro je i toplo i hladno.





Što se tiče druge verzije koju smo mi radili na satu kuharstva je ta da prvo pirjate nasjeckani crveni luk na ulju sve dok ne postane staklast, a zatim dodajte kupus. Sve ostalo radite po ovom receptu. Gotovo jelo prebacite u vatrostalnu posudu, pa u pećnicu na 180 oko 40-tak minuta ili sve dok ne tjestenina i kupus ne dobiju zlatno-smeđu boju.




Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)