Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

petak, 11. svibnja 2012.

Slatko od lubenice

Kako bi se reklo : "Kud svi Turci tu i mali Mujo"! Morao sam i ja napraviti ovo slatko od lubenice, jer imam običaj da od svih namirnica iskoristim sve do maksimuma, bez da bacam išta osim nečega što se stvarno ne da iskoristiti. Upotrebljavao sam bijeli dio sa polovicom crvenog djela lubenice jer samo da sam bijelo koristio ne bi izgledale ovako dekorativno. Sam postupak pripreme ovog slatkog od lubenice nije kompliciran. U originalnim receptima pročitao sam da tokom kuhanja lubenice ljudi znaju i po 10-tak puta mijenjati tu vodu. Za mene je to apsurdno. Kuhao sam sve kako bi se reklo u "đuture" i dobio istu stvar. Ovo mi je prvo slatko ikad rađeno i za moj ukus je preslatko, tako da ovo slatko od lubenice čuvam za nekakve kolače ili torte koje budem radio u narednim mjesecima. Od ovog normativa dobiti ćete 3-4 staklenke od 750 ml.




Sastojci :

1, 5 kg bijelog dijela lubenice
2 kg šećera
2 štapića cimeta u kori
3 svježa, po mogućnosti neprskana limuna
3-4  zrna klinčića
600 ml vode

................................

Postupak :


Prije samog početka pripreme slatkog od lubenice pripremite staklenke koje su čitave i koje imaju "zdrav" poklopac. Poklopce staklenki prokuhavajte u kipućoj vodi oko 10-tak minuta kako biste ih sterilizirali. Staklenke dobro operite u sapunici, osušite, poslažite u tepsije i stavite u pećnicu na nekih 20-tak minuta kako bi se pasterizirale. Obratite pozornost na to da staklenke moraju biti vruće u isto vrijeme kada završite sa kompletnom pripremom ovog slatkog.
Lubenicama odstranite zeleni dio kore, a bijeli i crveni dio izrežite na duže trake, a zatim na sitnije kockice.Stavite ih u hladnu vodu i kuhajte sve dok ne omekšaju. Po drugim receptima ovaj se postupak mijenjanja vode ponavlja 6-7 puta, meni to nema smisla jer ćete na kraju dobiti isti produkt ovog slatkog od lubenice. Kad lubenica omekša procijedite vodu, te nadosipajte hladnu i ostavite da malo odstoji. Prebacite u cjediljku i ostavite da se lubenica dobro ocijedi. U međuvremenu dok se lubenica hladi skuhajte jako gusti šerbet od šećera, vode, te mu dodajte sok od dva limuna.Ostatak limuna narežite na kriške. Kad se šerbet dobro ukuha i počne zgušnjavati polako dodavajte lubenicu, dodajte narezani limun, klinčiće i štapiće vanilije, te ostavite da se kuha još oko 10-tak minuta.Slatko od lubenice sipajte direktno u staklenke dok su oboje vruće i toplo, te ih okrenite naopačke kako bi se pasteriziralo i ostavite tako da stoji sve dok se u potpunosti ne ohladi.







2 komentara:

  1. Jeste da ćemo se načekati do lubenica...ali znam da je slatko odlično. Meni je lično naajbolje od belih trešanja.Isto dodajem limun.

    OdgovoriIzbriši
  2. A znate kako se kaže :"Tko čeka, taj i dočeka"! Nisam nikad radio od bijelih trešanja. Ne morate čekati baš punu sezonu lubenica da budu fine i sočne. Ukoliko nije fina da se od nje napraviti i razno razni sokovi,shake-ovi i sl, a onda od bijeloga slatko od lubenice. ;)

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)