Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

ponedjeljak, 23. srpnja 2012.

Domaći juice od naranče i limuna

Ovaj sok sam radio prije cca godinu i pol dana, tokom ljeta. Savršeno osvježavajuće piće bez konzervansa. U većini stvari koje radim kao zimnicu nemam običaj dodavati bilo kakve konzervanse. Vrlo je bitno da su staklenke posude, zdjelice i boce sterilizirane i da svaka od njih ima svoje odgovarajuće zatvarače kako stajanjem ne bi prodirao zrak u Vašu zimnicu, a zatim još jedna vrlo bitna stavka je skladištenje - mora biti na suhim i mračnim mjestima. Po meni ovaj sok nije ravan niti jednom kupovnom, a okus jako podsjeća na našu kupovnu Cedevitu. Vjerojatno dosta Vas zna da su sve današnje voćke tretirane kojekakvim pesticidima i voskom. To sam spriječio na taj način da sam limune i naranče dobro posolio, te ih ostavio u vodi nekoliko sati da odstoje kako bi sol izvukla sve te negativne stvari s kojima su voćke tretirane. Savršeno osvježenje za ljetne dane. Sok svojim stajanjem pravi talog zbog usitnjenog voća i korice, pa tokom svakog konzumiranja soka potrebno je bocu protresti prije uporabe. Ovakav sok ne razrijeđuje se s vodom, prava je bomba vitamina.Tokom prebacivanja u boce gotovog soka poželjeno je da se staklenke prije uporabe steriliziraju u pećnici, a zatim direktno sok se kao takav prebacuje u vruće boce i odlaže na sigurno mjesto sve dok se sok u potpunosti ne ohladi. Uz koju kocku leda, dobro društvo i obitelj dobiti ćete savršeni osvježavajući sok.Za sve one koji ne vole osjetiti komadiće voća u soku, voće kasnije slobodno možete protisnuti kroz gustu cjediljku.Osim voća koje se miksa, kasnije sam dodao i nekoliko kriški limuna i naranče. Možete se odlučiti za varijantu soka samo od limuna ili naranče ( svaki posebno ) ili napraviti kombinaciju oba. Vrlo bitno za naglasiti je to da voće pažljivo ogulite i da ne dodajte one bijele dijelove jer ćete u protivnome dobiti gorak sok.


Sastojci :

4 kg naranče
2 kg limuna
6 kg šećera kristala
4 l vode
100 g limunske kiseline ( ovisno koliko kiselo ili slatko želite, prilagodite svojem ukusu )
........................................................................................................


Postupak :

Sve pripremite kako sam u uvodu naveo. Kao što možete vidjeti na fotografijama radio sam dvije vrste ovog juice-a. Jedan je samo kombinacija naranče, a drugi kombinacija limuna i naranče. Voće koje ste ogulili narežite na sitnije komade, te obavezno odstranite one bijele dijelove. Sve zajedno izmiksajte u blenderu ili pomoću štapnog blendera, a zatim prebacite u posude u kojima ćete pasterizirati sok. Na fotografiji su ostaci korice od naranče koje sam nakon jednog prokuhavanja ostavio tek toliko da i one puste dodatnu aromu i ovog puta, po prvi puta naišao sam na limune i naranče koji nisu bili gorki, ne znam kako i zbog čega, no ugodno sam se iznenadio.


Kuhajte tek toliko da sok samo jednom prokuha. U posebnoj posudi zakuhajte šerbet ( šećer i vodu ), te dodajte propasiranom i prokuhanom voćnom soku, te dodajte po ukusu limunske kiseline. Kao što sam naveo u uvodu sok kasnije možete procijediti kroz gustu cjediljku ili ga još jednom propasirati.



Od ostataka propasiranog voća i korice spremio u duboki zamrzivač, te ga planiram dalje upotrebljavati u pitama, ali i u semifredu od breskve sam također to upotrijebio.
Također postoji i još jedna varijanta u kojoj se limuni i naranče opet premazuju sa solju, voće se opet miksa u blenderu, a zatim miješa sa šerbetom i limunskom kiselinom, te se ostavlja 24h da prenoći, a sutradan se prebacuje u stanklenke. Zbilja ima varijacija na ovaj juice bezbroj, a Vi se odlučite za varijantu za koju smatrate da će biti najbolja po Vašem mišljenju. Ovaj juice jednostavno sam morao prokuhati jer znam da kao takav i bez konzervansa neće moći jako dugo stajati, premda znam i sam da tokom kuhanja - pasterizacije otišlo je vitamina koji su termičkom obradom se uništili.



4 komentara:

  1. Volim piti juice od naranče i ovo spremam i obavezno ću kad tad isprobati. Ako uisprobam ti javim kako mi je ispalo i objavit ću i na blogu naravno.

    OdgovoriIzbriši
  2. Javi svakako, ma nema bolje stvari kad ljudske ruke nešto same stvore i naprave.Više se cijeni, ljudi su zadovoljniji, ali i osobe koje rade ih. ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Alo ljudi ovo je koncertrat koji triba rijedit sa vodom. Više sirup manje juice. Ukus je odličan, ali recept je nedorečen u više koraka.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Poštovani "anoniman" u receptu je točno opisano kako se radi i ne dobiva se nikakav koncentrat već gusta tekućina koja se može po želji razrijediti s vodom i pošećeriti po ukusu i želji, ovisno da li volite više slađe ili kiselije okuse. Recept je svakako "dorečen" u svakom koraku, vjerojatno Vi niste pratili i pročitali što sam sve naveo, počevši od uvoda u kojemu također većina stvari piše. Svaki moj recept je opisan štoviše i predetaljno, no kako je pojedincima jezik brži od pameti, namjerno sam pustio Vaš komentar. Oni koji me prate godinama i redovito pregledavaju moje recepte znaju tko sam, što sam, kako i na koji način vodim ovaj blog. Lijep pozdrav. :)

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)