Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

srijeda, 25. srpnja 2012.

Semifreddo od breskve

Semifredo dolazi od talijanske riječi što bi u našem prijevodu značilo napola hladan, a neki  bi ga nazvali i ledenom tortom. Glavna baza su jaja i šećer, a odmah iza toga slijedi tučeno slatko vrhnje koje je smrznuto. Vjerujem da dosta Vas to i zna, ali još uvijek ima ljudi kojima je "semifreddo" nepoznanica, pa zato i pišem kako kasnije ne bi bilo da ljudima "solim" pamet. Sve vrste semifreddo-a koji se rade u kombinaciji s voćem spadaju pod "teže". Pod težim mislim da su po konzinstenciji teži, teže se režu i naravno za one koji pate zbog kalorija - jako je kaloričan. Ovaj recept je nastao u mojoj inspiraciji, po mojem normativu s obzirom na kakve sve vrste sam naišao. Semifreddo-i od lješnjaka, kava, pistacija spadaju pod "lakše". Konzinstencija im nije u istom mjeru kao s onim voćnima. Zbilja ih možete kombinirati sa svime i svačime. Moja oba su nastala kombinacijom kašice od voća i usitnjenog voća. Isto tako postoje 3 vrste semifreddo-a, a to su : samo sa slatkim tučenim vrhnjem, bjelanjci s šećerom ( tzv. šaum ) i na bazi pasteriziranih jaja ( jaja i šećer pasterizirani na pari ). Najviše će Vam vremena oduzeti priprema pasteriziranih jaja s šećerom. Kod ovakvih stvari najbolje bi bilo kad biste imali termometar koji će Vam pokazati do kojeg stupnja su se jaja pasterizirala. Svi znate da se pasterizacija odvija do 80C, a sve iznad toga prelazi u sterilizaciju. Sve vrste semifreddo-a ne smiju biti pretvrdi, ne smiju biti premasni i tokom posluživanja ne smiju biti u raspadnutom stanju - moraju zadržati svoju formu u kojoj su i bili. Obavezno se poslužuje poluhladan ( smrznuto-lagano otopljen). Uz ovaj od breskve poslužio sam topli umak od naranče i limunove korice za koji sam već bio spomenuo u receptu kad sam radio domaći juice od naranče i limuna. Otopljene i izmiksane korice sam zagrijao u mlijeku , dodao šećer i povezao gustinom, što naravno ne morate. Ja sam jednostavno htio potrošiti te ostatke na nekakav način.Navedni normativ šećera u ovom receptu mi je bio idealan, nisam htio dodavati više, no ukoliko volite slađe slobodno povećajte normativ jaja i šećera tada. Ovo je prva verzija semifreddo-a od breskve, onaj od višnje slijedi uskoro.



Sastojci :

500 ml slatkog vrhnja za šlag

3 jaja ( po mogućnosti domaća )
200 g šećera kristala

1 konzerva bresaka ( 1/2 dijela ide u kašicu, a drugi dio sam narezao na sitnije kockice )

.........................................................................................................


Postupak :

Opet dolazimo i opet ponavljam vrlo bitnu stavku kod slatkog tučenog vrhnja za šlag. Slatko vrhnje za šlag ne smijete prelupati jer ćete u protivnom dobiti maslac, a isto tako i ne smijete ga premalo izlupati. Tu morate naći nekakav balans. Kod semifreddo-a sam gledao da ga ne istučem previše jer će se kasnije povezivati s kašicom, voćnim komadima, ali isto tako i pasteriziranim jajima.
Breskve ocijedite od soka, te polovicu izmiksajte -usitnite pomoću štapnog miksera ili blendera, a drugu polovicu narežite na sitnije kockice.
Prvo se posvetite izradi pasteriziranih jaja. Pronađite odgovarajuće posude. Doljna da bude malo veća i šira, a gornja manja kako bi mogla stati u tu veću. U donju posudu nasipajte vodu, a zatim na to stavite manju posudu. Voda iz donje posude ne smije dodirivati onu gornju. U gornju posudu stavite jaja i šećer, te neprestano miješajte na pari sve dok se smjesa od jaja ne zgusti, dok se šećer ne otopi i dok ne dobijete gustu i homogenu smjesu.


Isto tako trebate obratiti pozornost da posuda u kojoj se nalazi voda ne smije kuhati, već lagano strujati i isparavati.



Nakon što ste završili s pasteriziranim jajima, maknite s vatre, te ostavite sa strane da se malo ohladi. U međuvremenu istucite slatko vrhnje za šlag. Dodajte kašicu i sitno sjeckane breskve, te vrlo lagano izmiješajte.



Nakon toga u to dodajte pasterizirana jaja i još jednom lagano izmiješajte sve dok ne dobijete homogenu smjesu.



Kao takvog možete ga prebaciti u posude bilo kakvog oblika - no što neobičnije posudice, to će i semifreddo biti drugačiji i poželjniji. Neki posude znaju oblagati s prozirnim i aluminijskim folijima, no ja nisam. Kao takvog spremite ga u duboki zamrzivač na nekih 7-9 sati ili ostavite preko noći da odstoji.





Isto tako obratite pozornost na duboki zamrzivač da Vam nije pretpran sa svime i svačime jer će sladoled pokupiti i upite mirise svih tih stvari i kao takvog možete ga baciti.



Kao što sam u uvodu naveo poslužite ga na način da ga ostavite nekih 5-10 minuta da malo odstoji, a zatim izvrnite iz kalupa, te pomoću vrućeg noža ( kojega ste malo natopili u vodi ) izrezujte i odmah poslužujte. Meni osobno ovaj od breskve je bio savršen, breskva se savršeno osjetilo, semifreddo je bio savršeno kremast i pjenast i iskreno se nadam da će se i Vama svidjeti.



Bon Appétit


4 komentara:

  1. Drago mi je da ti se sviđa! ;) Znaš kako kažu :" Kud svi Turci tu i mali Mujo"! Kad ga svi rade i toliko ga hvale rekoh sam sebi da moram i ja i u svojoj verziji.Ostalo ga je još dosta? Jel dolaziš na probu? :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Super je, isprobala, stavila sam još usitnjenih domaćih breskvi osim ovih iz konzerve

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)