Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

četvrtak, 25. listopada 2012.

FF kolač 1. : Londoneri

1. dio "finger" kolača koji su "London štanglice". Jako jednostavne za pripremu i brzo se pripremaju. Moj djeda od svih kolača najviše taj voli, pa je tako na sestrinom rođendanu jeo samo njih. Baka mi gotovo uvijek kad ima pošalje domaćih jaja koje dobiva od nekih poznanika njezinih, no ovog puta nisam bio siguran u njih, te sam ih odlučio testirati u vodi : to možete vidjeti na ovom linku, kako ćete najbolje znati da li su svježa jaja zaista svježa. Jaja su se pokazala svježim, no bjelanjak je u ovoj priči jako zakazao, jer naime uopće se nisu dali izraditi u snijeg, a to se zna i dogoditi ukoliko Vam i malo žumanjka upadne u bjelanjak, no to nije bilo u mojem slučaju.Bilo kako bilo gosti su "stukli" kompletno cijelu tepsiju Londonera, a i bili su izrezani na manje komade, što ih je dodatno navuklo da navale. Dolje se nalazi prhko bademovo tijesto, polupečeno koje sam kasnije premazao s miješanom marmeladom, a zatim prelio s tučenim bjelanjcima i šećerom ( šaumom ) i dodao grubo sjeckane orahe i još dodatno zapekao sve dok se gornja korica od bjelanjaka nije osušila u pećnici.Koristio sam tepsiju od pećnice pa sam tako mora i uduplati normativ.



Sastojci potrebni za prhko bademovo tijesto :

20 dag glatkog brašna
7 dag svinjske masti 
7 dag šećera kristala
3 žumanjaka
2 pune jušne žlice sotiranih i mljevenih badema 
1/2 čajne žlice p.p.
prstohvat soli

...........................................................


Za premazati polupečenu koru potrebno je :

300 - 350 g miješane marmelade ( ili od marelica, ovisno da li želite deblji ili tanji sloj marmelade, slađe ili manje slađe )

...........................................................


Potrebni sastojci za nadjev od bjelanjaka i oraha ( šauma ):

 3 bjelanjaka
15 dag krupno sjeckanog oraha ( jezgra )
20 dag šećera kristala
1/2 jušne žlice limunovog soka ( on se dodaje za sjaj bjelanjka )
prstohvat soli ( ona se dodaje zbog čvrstoće bjelanjaka )


...........................................................




Postupak :

Brašno i prašak za pecivo prosijte kako biste oboje "prozračili", ali i eventualno uklonili veće komade nečistoće što dakako utječe i na sam okus tijesta, bilo da prhko,dizano ili vučeno tijesto u pitanju. Svinjsku mast ostavite vani da malo popusti te ju dodajte u brašno. Dodajte jaja i šećer i sotirane mljevene bademe te vrlo brzo rukama umijesite prhko tijesto. 


Omotajte ga prozirnom folijom i ostavite u hladnjaku najviše pola sata kako bi se tijesto odmorilo i kako bi se svi sastojci povezali.



 Tijesto izvadite van iz hladnjaka te ga pomoću oklagije razvaljajte i stavite u tepsiju.Ukoliko Vam tijesto bude omekšalo i ne budete ga mogli više oblikovati i upravljati njime, vratite ga natrag u hladnjak kako bi se stegnulo.Tijesto na nekoliko mjesta lagano izbodite viljuškom kako tijesto tokom pečenja se ne bi napirilo i ne bi puknulo.





Kao takvo, tijesto stavite u prethodno zagrijanu pećnicu na 180C - nekakvih 15-20 minuta, ovisno o pećnici i na kojoj vatri ćete je peći.
Kad je prhko tijesto na pola pečeno, izvadite ga van iz pećnice, te ostavite da se vrlo kratko ohladi i odstoji. Marmeladu dodajte u posebnu zdjelicu, te ju dobro razradite s žlicom kako biste dobili "mazljivu" smjesu i kako biste razradili pektin u njoj. Kao takve premažite polupečeno prhko tijesto.


Bjelanjke vrlo malo posolite, dodajte limunov sok, te ih počnite polagano miksati. Postepeno dodavajte šećer kristal i miksajte sve dok ne dobijete čvrsti i homogeni snijeg od bjelanjaka. Kad se šećer u potpunosti otopi u bjelanjcima, snijeg je gotov. Pred sam kraj u tučene bjelanjke dodajte grubo sjeckane orahe. Tim nadjevom premažite prhko tijesto koje ste prethodno na pola zapekli i premazali miješanom marmeladom. Vratite u pećnicu na nekakvih 15-20 min ili sve dok se nadjev od bjelanjaka ne osuši tokom pečenja.
Ohladite, a zatim izrezujte na željene oblike i veličine.






Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)