Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

četvrtak, 29. studenoga 2012.

Bolognese s vrganjima i integralnom tjesteninom

Bologna je sjedište talijanske regije Emilia-Romagna, a zovu je još grad tornjeva jer ih se nalazi zbilja puno u tom mjestu. Bolonjci su najpoznatiji po svojim mortadelama,salamama, pršutima, kobasicama, vinima, te naravno  najpoznatijem po talijanskom jelu bolognese umakom, odnosno ragu-om kako ga oni zovu. Kompletno cijela talijanska kuhinja desetljećima se borila s neimaštinom u kojoj ljudi nisu imali što za jesti, a tada su se gotovo pa sva jela bazirala na tjestenini i jelima od tjestenine. Meso je tad bilo veliki luksuz i malo tko si ga je mogao priuštiti. Tko bi rekao da će danas njihova kuhinja i specijaliteti talijanske kuhinje biti zastupni u gotovo svim kuhinjama diljem cijele Europe, Sjeverne i Južne Amerike i to jela koja nisu skupa, dapače vrlo su jeftina i prilogođena za svačiji " džep", a danas sve vrste takvih talijanskih specijaliteta slove kao najbolje delicije. No kako prije Talijani nisu imali izobilje hrane, danas je to besmisleno i uspoređivati. Većina Bolonjaca su korpulentiniji i samo zbog obilja hrane koje danas imaju. Na blogu imate već nekoliko verzija mojih vrsta bolognese umaka - ragu-a , a ovaj sam odlučio napraviti opet na malo drugačiji način. Umjesto klasičnih špageta uzeo sam integralnu tjesteninu, veću količinu korjenastog povrća, sušenih vrganja radi malo drugačije arome i okusa, te domaće pasirane rajčice koju mi baka svake jeseni radi. Neusporediva je s kupovnom, a umaci na bazi njezine domaće rajčice su izmišljeni. Netko joj je čak rekao da je njezina domaća pasirana rajčica skoro pa identična kao i kupovna, na što sam naravno negativno reagirao jer sve što je domaće ne može se i nikada se neće moći uspoređivati s tvorničkim preradama i obradama. Moji osobno ne vole eksperimentiranja s hranom, naučili su na klasičnu tradicionalnu kuhinju i kao takvo nažalost ne može se promijeniti, ma koliko god ja pokušavao im objasniti nekakve stvari i potaknuti ih da probaju nešto novo, drugačije i modernije. Tako da sam radio dvije vrste bolognesa : ovaj moj je s vrganjima, a njima sam napravio klasični : pirjani crveni luk, mljeveno meso, pasirana rajčica, sol, šećer i timijan. Pravi bolognese se pravi od mljevene govedine - junetine, dok smo većina nas preuzeli jeftiniju i prepravljenu - obrađenu varijantu, te ga radimo s mljevenom svinjetinom, piletinom i sl., pa eto ukoliko si možete priuštiti govedinu koja je abnormalno skupa, samo dajte, jer će i ragu biti bolji, a isto tako možete napraviti i kombinacije mješavine mljevenog mesa.


Sastojci potrebi za ragu :

1 kg miješanog mljevenog mesa ( govedina, svinjetina - junetina, mljevena piletina ... )
1 veća glavica crvenog luka
3 manja režnja češnja-češnjaka
2 svježa srednja peršina ( korijen )
2 veće mrkve
20 g sušenih, svježih ili smrznutih vrganja ( pripazite na količinu jer su jakog i oporog okusa )
1 l pasirane domaće rajčice ( ili kupovne )
1 puna jušna žlica koncentrata rajčice
sljedeće začine dodavajte po ukusu i želji : morske soli, crnog mljevenog papra, timijana, šećera kristala - da smanjite - "ubijete" kiselost rajčice )
mesnog temeljca ( najviše oko 3 dl - nije obavezno, no ragu će biti daleko bolji, kvalitetniji i ukusniji ukoliko se malo podlije temljecem )
4 grančice svježeg peršinovog lišća
1,5 dl kvalitetnijeg crnog vina

..........................................................................................................





...................................................................................................

Dodatni sastojci :

500 g integralne tjestenine ( ili neke druge koja će Vam najbolje odgovarati uz ovaj ragu )
parmezana po želji i ukusu ( za posipati zgotovoljeno jelo )

..................................................................................................


Postupak :

Korjenasto povrće narežite na sitnije kockice. Vrganje namočite u vodi oko 15-tak minuta, a zatim ih dobro ocijedite i po potrebi narežite na žlijen. Voda u kojoj ste namakali vrganje nemojte bacati. 



U dublju posudu dodajte ulje, te stavite pirjati crveni luk i pirjajte ga tako sve dok ne postane staklast. 
Dodajte usitnjeno korjenasto povrće, malo ga posolite da pusti vodu i brže se ispirja.


Na pirjano korjenasto povrće dodajte vodu u kojoj su namakali vrganji, a zatim ostavite da sve dobro prokuha.


Zatim dodajte mljeveno meso, miješajte ga po potrebi pazeći da ne dobijete grudice mesa. Po potrebi ga podlijevajte temeljcem, ali tek toliko da meso ne ostane bez tečnosti.


Kad meso dovoljno omekša i kalira dodajte koncentrat rajčice, pasiranu rajčice, sve navedene začine osim timijana, te ga ostavite da dobro prokuha.Kad prokuha podlijte s crnim vinom. Pred kraj kuhanja dodajte protisnuti ili sitno sjeckani češnjak i timijan.


Svježe peršinovo lišće nakosajte po želji. Ja sam ostavio malo veće komade da se vidi da je peršin, ne volim kad je presitan. Kad završite s kuhanjem ragu-a, peršinovo lišće dodajte pred sam kraj jer je jako osjetljivo, a kuhanjem gubi organoleptička svojstva. Dio peršinovog lišća ostavite za posipati završeno jelo.


                       Tjesteninu skuhajte na uobičajeni način. Ocijedite je, malo ohladite i prelijte uljem.



 I to bi bilo to. Za sam kraj uživajte u fotografijama! ;)



Poslužite toplo, posipajte parmezonom i svježe kosanim peršinovim lišćem uz čašu vinu i sezonsku salatu po izboru. 




Bon Appétit






4 komentara:

  1. mmmm predobro :) volim kombinaciju sa vrganjima!!! Super fotkice :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Mogu ti reć da sam stvarno uživala u fotografijama.
    Ali ne samo u fotkama, već i u ovom krasnom bolognesu!
    A tek vrganji kad zamirišu!mmmmm...prefino!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti! I ja sam bio oduševljen fotografijama, pa rekoh da ih postavim i objavim što je moguće više. Biti će još nekoliko recepata s vrganjima, kad mi malo moždana vijuge prorade, uhvatila me je gripa, pa nisam u stanju za osmišljavanjem. ;)

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)