Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

četvrtak, 6. prosinca 2012.

Bavarsko pecivo

I to ne bilo kakvo Bavarsko pecivo. Vjerojatno Vas je dosta čulo za ovakvu vrstu peciva kojega danas možete pronaći pa gotovo u svim pekarnicama. Mali milijun puta sam radio dizano tijesto, no ovakvo još po pitanju okusa, mekoće i konzinstencije dosada niti jedno tijesto mi nije bilo ovako izdašno. Kod izrade ovakve vrste dizanog tijesta jedino što je potrebno je najviše volje jer se tijesto treba prvo zamijesiti, pa ga treba nakon što se dignulo ponovno premijesiti, oblikovati željene komade, a zatim onaj najbitniji dio je blanširanje tijesta. Bavarsko pecivo ima dvije opcije završne faze, a te su : da se mogu blanširati u vodi u koju se dodajte soda bikarbona, a drugi način je da se mlijeko prokuha, a zatim dodajte soda. Ako mene pitate mnogo bolja verzija mi je s mlijekom i sodom. Najbolje su dok su tople, a po želji možete ih puniti sa slatkim ili slanim nadjevima ukoliko ne volite prazno pecivo. Za posipanje isto tako možete koristiti sezam, lan, mak i krupna morska sol koja će ovim pecivima dodatno "začiniti" okus bavarskih kiflica. Možete ih raditi u bilokakvim oblicima : motati ih kao kiflice - kroasane, ili na ovaj način kako sam dolje u pripremi slikovno Vam prikazao, a isto tako u oblik perece ih možete raditi . Normativ za ovo bavarsko pecivo neće nigdje pronaći, ja sam ga smislio nakon svih silnih varijanti i opcija, a vjerujem da će uživati u njima, jer su mekane kao "duša". ;)



Suhi sastojci :

800 g glatkog brašna
1/2 jušne žlice obične kuhinjske soli
1 kvasac ( svježi )
1 čajna žlica šećera kristala

.....................................................................................................

Mokri sastojci :

1/2 čašice kiselog vrhnja ( od 180 ml )
1 dl maslinovog ili suncokretovog ulja
2 dl mlake vode

tople vode ili mlakog mlijeka  po potrebi ( dodatno za umijesiti tijesto )

 .....................................................................................................

Dodatni sastojci :

3 pune jušne žlice sode bikarbone
3 dl mlijeka
mak, sezam, lan i krupna morska sol za posipati pecivo
papir za pečenje ( nisam imao, te sam svaku tepsiju premazivao maslacem )

.....................................................................................................


Postupak :

U manju dublju posudu ili lončić dodajte mlaku vodu i šećer, te dobro izmiješajte.Pripazite da voda ne bude prevruća inače se kvasac u suprotnome neće dignuti - velika toplina ga možda spržiti i spriječiti proces dizanja.


U vrlo malo zaslađenu toplu vodu dodajte iskidani svježi kvasac, te ga ostavite na toplom mjestu da se uzdigne.



Brašno obavezno prosijte, a pogledajte i zašto :


Igrom slučaja ili namjerno u brašnu se mogu pronaći eventualne strane tvari koje su u mojem slučaju bile u brašnu, no ja gotovo uvijek što god da radim s brašnom obavezno ga prosijem, jer na taj način prozračiti ćete tijesto, biti će lakše i izdašnije, a dizano tijesto mnogo bolje, kvalitetnije i ukusnije. Prije nego li započnete mijesiti tijesto o b a v e z n o  sve potrebne sastojke ostaviti vani da dobiju sobnu temperaturu kako bi se tijesto što prije i bolje dignulo.

U prosijano brašno dodajte uzdignuti kvasac, sol, kiselo vrhnje i ulje, a po potrebi dok mijesite vidjeti ćete da li će biti dodatno dodavati tople vode.



Zamijesite glatko tijesto i upamtite što više i duže mijesite tijesto, tijesto će biti žilavije i tvrđe. 

Kao takvo prebacite u plastičnu posudu, kojoj ste dno posude malo premazali s uljem.


 Gornji dio tijesta također premažite s uljem kako tijesto ne bi na vrhovima popucalo i osušilo se.




Uzdignuto tijesto izvadite iz posude, te ga na pobrašnjenoj radnoj površini razvaljajte.


 Tijesto izrežite na komade kako je prikazano na fotografijama ili po želji.


Ja sam od takvog tijesta radio male tzv. "bule" kako ih rade po pizzerijama. Svaka bula iznosila je 50g, a Vi ih možete raditi i veće, ovisno kakve veličine i oblike peciva želite.


 A zatim slijedi buliranje tijesta. Kad ste dobili male bulice - loptice, svaku dodatno razradite rukama.


Gornji dio tijesta rukama gurajte prema unutra ( to je ovaj donji dio tijesta koji se ne vidi ).

A zatim svaku bulicu tijesta donjim dijelom ruku rotirajte svaku bulicu kako je prikazano na fotografijama. 




Na kraju to bi trebalo izgledati ovako :


Ukoliko Vam ostane višak bulica kao što je meni ostalo i ne da Vam se više mijesite, tijesto jednostavno opet vratiti u plastičnu posudu koju ste prehodno prelili s malo ulja, a isto tako i tijesto. Kao takvo prekrijte prozirnom folijom pazeći da tijesto ne dolazi u doticaj s zrakom, te kao takvog čuvajte 2-3 dana.



Svaku bulicu tijesta koja se još jednom dizala rukama oblikujte. 


Svaki komad takvog tijesta razvaljajte.

Krajeve tijesta nožem zarežite na nekoliko mjesta, kako je prikazano na fotografiji.



A zatim kraj tijesta koji zarezan lagano rolajte, neprestano taj dio koji se mota mora se navlačiti kako biste dobili što bolje zarolanu kiflicu i kako bi tijesto na svim mjestima bilo podjednako.



Zamotajte ih kao na fotografiji, a donji dio namažite s malo vode i zalijepite kako se tijesto tokom pečenja ne bi odvajalo, drugim riječima - cvjetalo .


To sve na kraju priče trebalo bi izgledati ovako- što je po mojem mišljenu vrlo jednostavno, ali i kreativno, a Vi sada sami procijenite. ;)







Kiflice kao takve ostavite još 20-tak minuta da odstoje na toplom mjestu. U dubljoj posudi prokuhajte mlijeko, tek toliko da počne bacati "ključ" - ključati, maknite s vatre, a zatim u to dodajte sodu bikarbonu.
Dobiti ćete gustu pjenicu na koju morate obratiti pozornost jer bi vrlo lako moglo iskipjeti.


Kiflice poslažite na masni papir za pečenje ili tepsiju u kojoj ćete ih peći premažite s tanjim slojem maslaca. Svaku kiflicu s tom pjenom prvo premažite donji dio tijesta, te ih slažite u tepsiju.
Pomoću kista ili manje metlice svaku kiflicu premažite s tom pjenom, posipajte s krupnom morskom solju, makom, sezamom, lanom i sl.



Stavite ih peći u prethodno zagrijanu pećnicu na 180 C oko 30- tak minuta ili sve dok ne dobiju zlatno-smeđu boju. Izvana su vrlo malo tvrđe, a sredina im je mekana kao "duša".



Ovako je presjek izgledao prvi dan kad sam ih radio :

 A ovako su izgledale sutradan, s tijestom koje je odležalo :


Ovo su peciva koja sam sutradan radio. Stvar je u tome što sam i sutradan koristio onu pjenicu od mlijeka i sode bikarbone, no ukoliko Vam ostane viška, bacite ga, jer ćete u protivnome dobiti malo pecivo svijetlije boje. Dodao sam ja i sutradan dodatno sode, no to više nije bilo to to. Ne kažem da i tako ne valja, no ukoliko želite da im korica bude što tamnija koristite svježe.




Eto, to bi bilo to. Nadam se da Vam napravio zazubice i u Vama izazvao da ih krenete raditi ukoliko dosad niste. ;)



Bon Appétit






1 komentar:

  1. Tek danas naiđoh na Vašu stranicu i jako mi se dopada. Mislim da ću najprije isprobati ove bavarske kiflice, jer su mi narasle zazubice kad sam ih vidjela. Pratiti ću Vas i dalje, bravo!
    Pozdrav iz Zagreba

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)