Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

subota, 26. siječnja 2013.

Köfte u pikantnom umaku s rižom i salatom

Ovo je zadnji recept za siječanj, jer sam počeo raditi na web stranici i zaista ne mogu nikako uklopiti jedno s drugim, a da jedno zbog drugoga trpi posljedice. Još malo indijske kuhinje, koja me sve više i više privlači, no naravno uz moje male prerade s obzirom kako ne volim previše začinjena jela. Ovog puta došao je red na super poznate indijske "Köfte". Najčešće su u obliku mesnih ili povrtnih okruglica, no mogu biti u obliku polpeta, šiš ćevapa, okruglica i sl. Zbilja postoji jako puno verzija Köfti, ova je samo jedna u nizu. Kako ne bi bilo da uvijek ja izmišljam i kreiram recepte ovog puta sam slučajno pogledao 24 kitchen kad je jedan kuhar pripremao Köfte baš na isti ovaj način u kojoj je naveo kako je to jelo njegovog djetinjstva, te da i dan danas ide kod svoje mame i kaže joj da mu svaki puta napravi to jelo, jer ga jednostavno obožava. U umak je stavljao "harrisu", a to bi bilo nešto jako slično našem ajvaru samo što je harrisa mnogo ljuća nego li bilo koji naš ljuti ajvar. Sastoji se papra, češnjaka i umaka od chilli paprika-papričica koje se dodaju u ovaj umak, no ja sam upotrijebio domaću mljevenu ljutu papriku u kombinaciji sa slatkom, korijanderom i svježom mentom koje se dodaju u mljeveno meso.Ukoliko volite ono klasično pečenje "Štefani", onda vjerujem da će Vam se i ovo jelo svidjeti. ;)



Sastojci potrebni za mesne okruglice :

  • 1 kg miješanog mljevenog mesa ( koristio sam 40 % svinjetine i 60 % junetine, no tko ne konzumira svinjetinu neka koristi samo junetinu, piletinu ili govedinu )
  • 1,5 veća glavica crvenog luka
  • 1/2 jušne žlice svježeg ili sušenog peršina
  • 1 čajna žlica korijandera ( zrna )
  • 2 veće glavice svježe mente ( ili 1/2 jušne žlice mente )
  • soli i crnog mljevnog papra po ukusu i potrebi )
  • mljevene slatke i ljute paprike po ukusu i potrebi


..................................................................

Sastojci potrebni za umak :

  • 1 srednja glavica crvenog luka
  • 3-4 manja režnja češnja-češnjaka
  • 4 pune jušne žlice maslinovog ulja
  • 3 konzerve pelata rajčice ( oko 300 g ocijeđene mase da svaka bude ili 2 x velike konzerve )
  • 1 jušna žlica koncentrata rajčice 
  • 1 čajna žlica harrise ( ili dodajte mljevene i slatke mljevene paprike )

  • 1 puna jušna žlica svježeg ili sušenog peršinovog lišća
  • 1 l mesnog temeljca ( manje ili više, ovisno o konzinstenciji umaka )


..................................................................

Dodatni sastojci :

  • 500 g riže ( dugog zrna, Arborio ili smeđe riže - kako tko voli )
  • 4 jaja ( manje - više, odnosno sve zavisi za koliko ćete osoba raditi ovo jelo, no gledajte da svaka osoba dobije po jedno jaje )

..................................................................

Sastojci potrebni za salatu :

  • 2 svježa, veća krastavca
  • 1 manja glavica crvenog luka
  • 2 srednje svježe rajčice ( nisam imao rajčice, nije im sezona pa ih nisam kupovao, niti imaju okus sada nikakav )
  • vinski ocat ( po ukusu )
  • sol  ( po ukusu )
  • maslinovo ulje ( po ukusu i potrebi )


Postupak :

Crveni luk očistite, te ga naribajte na sitnoj stranici ribeža. Više ga ne sjeckam tokom dodavanja u mljeveno meso jer tokom sotiranja crveni luk ispada iz mesa i vrlo brzo zagara.Naribani crveni luk dodajte mesu, dodajte sitno nasjeckano peršinovo lišće, sitno nasjeckanu mentu i sve druge navedene začine.


Pred sam kraj dodajte obje vrste mljevene paprike i rukama dobro izmiješajte sve dok ne dobijete homogenu smjesu. 


Smjesu bi bilo najbolje ostaviti nekoliko sati da meso upije sve začine i kako bi smjesa bila što ukusnija i bolje. Od dobivene smjese pravite male okruglice.

Svaku okruglicu sotirajte na plitkoj masnoći neprestano okretajući je i sve dok se meso ne iskaramelizira. Većina karameliziranih ostataka će ostati u posudi i nikako to nemojte bacati, jer se u tome nalaze oni najbolji i najkvaliteniji sastojci koji doprinose boljem okus umaka.


Za umak nasjeckajte crveni luk i protisnite češnjak, te stavite pirjati na preostalu masnoću.


Meni se osobno diže kosa na glavi kada vidim bilo koga da maslinovo ulje termički obrađuje, naročito ono ekstra djevičansko koje pri obradi visokih temperatura postaje kancerogeno i gubi organoleptička svojstva, tako da sam ja tokom kuhanja mesnih okruglica u umaka naknadno dodao maslinovog ulja.Možete sotirati ili pirjati na maslinovom ulju, no neka onda bude veći udio suncokretovog ulja, a manji maslinovog.

Na ispirjani luk i češnjak dodajte pelate rajčice, te ih nožem ili viljuškom usitnite i vratite natrag na štednja da se dobro zagrije.


Kad sve dobro prokuha dodajte koncentrat rajčice i mesni temeljac. Opet ostavite da prokuha, a zatim u to dodajte mesne okruglice, dodajte mljevenu slatku i ljutu papriku. Ostavite tako da se kuha sve dok meso u potpunosti ne omekša, a zatim pred kraj doradite okus sa solju i paprom.


Pred sam kraj kuhanja na mesne okruglice pažljivo raspodijelite jaja, te ih po vrhu malo posolite.


Poklopite poklopcem, te ostavite da se tako jaja kuhaju oko 10-tak minuta ukoliko volite tvrdo kuhana jaja ili odmah maknite s vatre i ostavite poklopljeno 5 minuta, ukoliko volite meko kuhana jaja. Ukoliko uopće ne volite i ne konzumirate jaja ili jednostavno mislite da u ovaj recept ne trebaju ići jaja, nemojte ih dodavati i kraj priče. ;)


Za salatu ;  krastavce nasjeckajte dosta sitno, crveni luk i rajčicu isto tako. Dodajte vinski ocat, sol, papar i maslinovo ulje, te dobro izmiješajte. Ovakva salata me vrlo podsjeća na šopku salatu, samo što u nju ide isto takvo povrće, ( rajčica - voće ) , narezano na veće kocke i sira grabancijaša preko nje. 
Salatu dobro ohladite prije posluživanja.
  

 Kao prilog poslužio sam klasično skuhanu rižu jer su umak i mesne okruglice malo jačeg okusa, pa će u ovom slučaju salata i riža ublažiti sve te začine.









Mi smo uz ovo jelo jeli  focacciu, za koji će recept biti idući mjesec na blogu i savršeno mi je odgovarala uz ovo jelo. ;)



Bon Appétit


2 komentara:

  1. Već se par dana vraćam na ovaj Kofte i pasem oči :) Predivno pripremljeno jelo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Heheheh. Drago mi je da su ti se toliko svidjele. ;) Kad budeš imala priliku isprobaj jelo, fantastično je i javi mi dojmove. ;)

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)