Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

petak, 19. travnja 2013.

[Kolače u torte i torte u kolače]: Pita s jabukama u obliku torte

Zbilja mi je dosadila ona klasična pita od jabuka, te sam i ovoga puta improvizirao i to na način da od nekakvog kolača napravim tortu, pa je tako ovoga puta došla pita od jabuka u obliku torte. Osim svih vrsta pita možete napraviti i od svih drugih vrsta kolača u formi torte, a slična stvar je i s tortama koje možete pretvarati u kolače. Ovo se odnosi za one koji spadaju u onu kategoriju ljudi kao što sam ja i kojima je dosadilo raditi standardno i uobičajeno i koji žele unijeti malo dodatnih inovacija u svoj život. Osim tradicionalne pite od jabuke koje i zovu "lijena pita", ovu tortu možete raditi isto kao što biste radili i s pitom od sira, maka, višanja... Što se nadjeva od jabuka tiče i tu sam također malo drugačije radio. Koristio sam cimet u štapićima jer sam ovoga puta pirjao jabuke i da tokom pirjanja cimet ne zagara i kako ne bi stvorio gorak okus nadjeva odlučio sam se cimet u štapićima, te malo mljevenog đumbira u prahu.Jabuke sam pirjao iz razloga kako bih uklonio višak vode iz njih i kako se tokom pečenja prhke kore ne bi previše natopile vlagom. No ukoliko ne volite cimet, možete ga izostaviti iz recepta. Najviše čega gotovo pa svake godine imam u dubokom zamrzivaču su višnje i jabuke. Ne znam nekako sam se naviknuo da takve stvari skladištim kao mali hrčak i koristim ih onda kada im nije sezona da imam u pripremi. Recept sam i ovoga puta koristio iz mamine bilježnice s receptima i na piti na kojoj sam odrastao, a originalni recept možete vidjeti na ovome linku. Što se tiče masnoće koja se treba dodati u prhko tijesto uvijek se radije odlučim za domaću svinjsku mast iz razloga jer prhko tijesto tada ima poseban okus i miris, no ukoliko ne konzumirate svinjetinu i prerađevine od iste, možete slobodno dodati maslac. One okruglice koje možete vidjeti na torti ( piti ) od jabuka nalazi se nešto slično čokoladnim truffles-ima koje sam napravio od ostatka ove torte koji je ujedno i recept za one čokoladne raspuknute keksiće. Smjesu sam samo oblikovao i uvaljao u gorki kakao i pred sam kraj mjestično prelio s domaćim karamelom od jabuke za kojega recept možete vidjeti na ovom linku. Iskreno se nadam da ćete uživati u ovoj pita-torti s jabukama. ; )



Sastojci potrebni za prhko tijesto : 

  • 1 kg brašna ( koristio sam tip 1600, no Vi možete i obično bijelo glatko )
  • 1 vrećica p.p.
  • 240 dag svinjske masti ( ili 250 g maslaca )
  • 3 jaja ( po mogućnosti domaća - zbog boje prhkog tijesta )
  • 220 dag šećera kristala (  110 dag šećera ide u prhko tijesto, a ostatak u nadjev s jabukama )
  • 1 kiselo vrhnje ( cca 180 ml )
  • 2 vanilin šećera



Sastojci potrebni za nadjev : 

  • 1,8 - 2,0 kg svježih ili smrznutih ribanih jabuka
  • 110 dag šećera kristala
  • 2 srednja štapića cimeta ( kora )
  • 1 puna čajna žlica đumbira u prahu
  • sok od jednog limuna


Dodatni sastojci : 
  • Štaub šećera za posipati pečenu i ohlađenu tortu ( pitu )
  •  - i domaći karamel ( ukoliko želite, možete i imate volje ga napraviti - recept je gore na uvodu )


Postupak :

Brašno i prašak za pecivo pomiješajte i prosijte ga kroz gusto sito-cjediljku. Dodajte svinjsku mast, kiselo vrhnje, umućena jaja i šećer. Tijesto vrlo brzo umijesite rukama, te ga oblikujte u kuglu, prekrijte prozirnom folijom i ostavite u hladnjaku najmanje pola sata da odstoji kako bi se masnoća u tijestu stegnula.



Jabuke ogulite i naribajte. Zagrijte veću posudu u kojoj ćete pirjati jabuke. Dodajte šećera kristala, cimet u štapićima ( kori ) i limunov sok. 


Nadjev pirjajte sve dok tekućina ne ispari, a po želji kasnije možete dodati  naknadno šećera ukoliko volite slađe, te ga maknite s vatre i ostavite sa strane da se hladi. 



Tijesto izvadite iz hladnjaka, te ga još jednom premijesite i podijelite na četiri dijela. 
Prvi dio tijesta stavite u određeni kalup za tortu ( koristio sam rastezljivi koji sam imao ), izbockajte ga na nekoliko mjesta viljuškom kako tijesto tokom pečenja ne bi popucalo i kako se ne bi napirilo. Tijesto također možete pomoću okruglog kalupa izrezati kako biste dobili što bolje dimenzije koje će odgovarati Vašem kalupu za torte. Prvo sam razvukao sve kore, a zatim sam samo slagao, što ujedno i ubrzava sam proces izrade.Osim četiri dijela prhkog tijesta, možete i napraviti od 5 dijelova prhkog tijesta, kako tko voli. ; )



Na tijesto dodajte prvi dio nadjeva, no nemojte zaboraviti ukloniti štapiće cimeta. : D Dobro rasporedite nadjev od prvom sloju tijesta, te ga poravnajte.


Zatim opet dodajte drugi sloj prhkog tijesta, opet lagano probodite viljuškama na nekoliko mjesta i tako sve dok ne potrošite nadjev. Na samom kraju kao i kod svih drugih pita uvijek dolazi tijesto.


Stavite peći u prethodno zagrijanu pećnicu na 180 C oko 50- 60 minuta, ovisno o pećnici kakvu imate ili sve dok ne prvi dio kore ne dobije zlatno-smeđu boju.

 Koristeći onaj rastezljivi kalup dodatno mi je olakšao posao jer sam na dnu tepsije mogao vidjeti šećer i sok od jabuke koji se karamelizirao što mi je također dalo do znanja da je torta-pita pečena. Dobro je ohladite prije nego li ćete je izvaditi iz kalupa, kako bi se nadjev stegnuo i kako bi se tijesto odmorilo i pokupilo maleni dio vlage od nadjeva.




Rubove torte na kojima ako ne bude nadjeva samo onim profesionalnim mačem ili nožem zagladite rubove kao što je prikazano na fotografijama. 






Posipajte je obilato s štaub šećerom i poslužite. Jednako je fina topla i hladna. 

I što drugo da Vam kažem, osim da pogledate ostatak fotografija i uživate :  : )






















Broj komentara: 10:

  1. Odlicno! Domace, a opet jednostavno i lepo. :)

    Alba

    OdgovoriIzbriši
  2. odlična ideja:))) obozavam pitu od jabuka, tako da mi je ovo uh :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I meni je jedna od dražih, kolač mojeg djetinjstva. ;)

      Izbriši
  3. Torta izgleda odlično! Svaka čast na odvažnosti u pripremi više slojeva ovog tijesta s nadjevom koji je dosta vlažan, postojala je mogućnost da se srednji slojevi tijesta nakupe vlagom od jabuka i ne ispeku do kraja. No, koliko vidim na slikama, srednje tijesto se fino ispeklo, a donje i gornje nije zagorilo. Bravo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala šefice kuhinje! : D Bitno je samo da se nadjev od jabuka dosta dobro ispirja i da ispari voda iz nadjeva. ; )

      Izbriši
  4. Igore, torta ti je fantastična, sviđaju mi se ovi slojevi jabuka i testa.

    OdgovoriIzbriši
  5. Vjerojatno jedan od mojih najdražih kolača u nešto drugačijem izdanju;)...Super izgleda, svaka čast na ideji i izvedbi!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. ;)I meni je to među dražim kolačima. Na toj piti sam odrastao. Zanimljivo je to što se svi okusi i izgledi torte i kolača mogu preoblikovati u torte kao i obrnuto. ;)

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)