Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

petak, 10. svibnja 2013.

[LoveAffair i Moderna kuhinja -1. dio] : Sretan mi rođendan! :)

08.05. proslavio sam 26.-ti rođendan. Obično pa svaki rođendan je bio spektakularan, kao i ovaj zadnji. Prethodni su bili više nekakvog tematskog tipa i nisam se mogao fokusirati na hranu jer sam tada radio i nije bilo dovoljnog vremena da pripremam hranu kao što sam imao za ovaj posljednji rođendan. Polako koračam u 30.te godine i naprosto ne mogu vjerovati koliko vrijeme brzo prolazi, a čak i neki od moje bližnje obitelji nisu vjerovali koliko sam već "ostario". Početak cijeloga petog mjeseca prošao je jako burno. Trebalo je napraviti kompletno proljetno čišćenje stana, a zatim razraditi plan za rođendan, jer kao i u svim drugim poslovima, pa tako i u kuharstvu organizacija je vrlo bitan faktor. Tako da sam u nedjelju napravio Jaffu tortu, u ponedjeljak je bila izrada cheese cake-a od limete i domaći sokovi, utorak je bio dan za "fortune cookies"-e i krempitu, dok sam na dan rođendan radio 3 vrste peciva jer sam ih namjeravao poslužiti tople i da budu svježe. Ovoga puta želim se zahvaliti food blogerici i kolegici Mireli s bloga "Love Affair " od koje sam uzeo recepte za Jaffu tortu i cvjetni kruh. Ukoliko još niste čuli za nju i vidjeli sve njezine specijelitete, možete ih vidjeti na ovom link-u. Draga Mirela, svi su se oduševili Jaffa tortom i pecivom i hvala ti na divnim receptima. ; )  Jedino ne pamtim kada sam zadnji puta radio toliko kao što sam za ovaj posljednji rođendan. Čak i sve svatove koje sam dosada radio nisu bili toliko složeni, da ne kažem komplicirani kao što je ovaj rođendan i sama priprema bila. Ipak je ovo puno posla samo za jednu osobu, no imao sam i "pomoćnog kuhara" ( tatu ) koji mi je asistirao oko svega, a najviše sam posla trebao oko krempite i oko pranja suđa jer kuhari su majstori u tome kada treba zaprljati suđe, no eto izgurali smo, živi i zdravi. Nakon završenog rođendana trebalo je kasnije još sjesti i odabrati fotografije sve koje ću objaviti na blogu, a ima ih ukupno 98, ni manje, ni više, jer i sami znate kako volim i kakav je običaj kod mene da se svaki korak izrade slatkoga ili slanoga jela poprati fotografijama ili drugim riječima "step by step" izrada. S obzirom kako sam tip osobe koji će isključivo nekoliko sati provesti u kuhinji i napraviti nešto tvorničko u domaćoj radinosti, odlučio sam se i za domaća pića među kojima su bili domaći Schweppes ( Bitter lemon ), domaće pivo od đumbira s okusima limuna i naranče koji su naravno daleko bolji i ukusniji nego li oni tvornički. Kako sam već naveo da će biti previše fotografija, odlučio sam podijeliti kompletno cijeli "post" o rođendanu na nekoliko dijelova iz razloga jer ima previše fotografija, treba to sve ispisati, a isto tako ne želim da se toliko puno recepata nalazi na jednom mjestu. Kako god bilo, nadam se da ćete pronaći nešto po svojem guštu i da ću Vam barem maleni dio rođendan moći prenijeti kako je bilo i dijeliće atmosfere. ; )


Pa da onda krenemo nekakvim redom :


Jaffa torta

Na netu postoji zbilja mali milijun recepata za ovu tortu, no meni osobno se niti jedna nije svidjela kao Mirelina. Iz razloga jer kompletno cijela podsjeća na one Jaffa kekse, premda je i ova torta daleko ukusnija od keksa. Mirela zbilja zna što valja! ;)

Sastojci potrebni za biskvitno tijesto :

Dimenzija okruglog kalupa je 30 cm
  • 4 jaja ( po mogućnosti domaća - zbog bolje boje, kvalitete i ukusnijeg biskvitnog tijesta )
  • 6 ravnih jušnih žlica šećera kristala
  • 9 ravnih jušnih žlica brašna ( koristio sam tip 1600 - za tamni kruh - brašno od cijeloga zrna pšenice )
  • 150 ml mlijeka
  • 100 ml ulja
  • sok od jednog limuna
  • 1/2 praška za pecivo
  •  + malo limunovog soka i prstohvat soli




Sastojci potrebni za kremu od naranče :


  • 300 ml vode
  • 250 ml sirupa od naranče ( koristite najbolji i najkvalitetniji što imate )
  • 2 pudinga od vanilije
  • 5 ravnih jušnih žlica šećera



Sastojci potrebni za tamni ( čokoladni ) ganache :


  • 200 g čokolade za kuhanje ( 37 % kakaa - tu sam koristio )
  • 200 ml slatkoga vrhnja ( za šlag ) 




Dodatni sastojci :


  • malo maslaca
  • malo brašna    - ( oboje za premazati i posipati kalup za pečenje )



Postupak :

U dvjema posudama odvojite bjelanjke od žumanjaka. U žumanjke dodajte 3 jušne žlice šećera kristala i mikserom dobro razradite sve dok ne postanu pjenasta i sve dok se šećer ne otopi.


U bjelanjke dodajte malo limunovog soka i prstohvat soli. Limunov sok se dodajte radi sjaja bjelanjka, a sol kako bi se bjelanjci bolje učvrstili tokom miksanja. Kada bjelanjci počnu polako se bijeliti postepeno dodavajte šećera kristala ( drugih 3 jušnih žlica ) i miksajte sve dok ne dobijete tzv. "šaum" i sve dok se šećer ne otopi i ostavite sa strane.


 U umućene žumanjke dodajte prvo sve mokre sastojke ( mlijeko, ulje i limunov sok ), a zatim dodajte brašno s praškom za pecivo koje ste prethodno prosijali kako bi se brašno prozračilo i očistilo, te doprinjelo boljem biskvitom tijestu ( baš kao i kod dizanoga tijesta ).



Smjesu još malo miskerom razradite, a nakon toga dodajte tučeni snijeg i smjesu još jednom lagano umiješajte, kako bi se napunilo zrakom. Nemojte nikako miskerom, jer će bjelanjci "pasti" .



Gotovu smjesu stavite u okrugli kalup za pečenje kojega ste prethodno premazali s tankim slojem maslaca i posipali brašnom. Pleh za pečenje dobro protresite kako bi se obložio brašnom, a višak brašna uklonite. 

Pecite u prethodno zagrijanoj pećnici na 180 C oko cca 40-tak minuta. Manje ili više, ovisno kakvu pećnicu imate.

Kada se biskvit ohladi, izvadite ga iz kalupa i premjestite na novi i čisti. 



Za kremu od naranče u posebnoj posudi izmiješajte vodu sa sirupom od naranče.  Od dobivene tekućine odvojite 150 ml, te u njih dodajte puding od vanilije, a u ostatak  tekućine dodajte šećer i zakuhajte. Kada zakuha dodajte smjesu od pudinga, voćnog sirupa i vode i kuhajte sve dok se ne zgusne ( baš kao što radite i sa svima vrstama pudinga ).


Toplo odmah prebacite na pečeni biskvit i poravnajte mu površinu i ostavite sa strane da se hladi.





Dok se krema ne ohladi u međuvremenu napraviti ganache. U posudu stavite slatko vrhnje i zagrijavajte ga tek toliko da počne isparavati. Nikako ne smije prokuhati. Maknite s vatre i u to direktno dodajte čokoladu iskidane na jednake komade kako bi se čokolada što bolje i što prije otopila, te ostavite kratko s vrijeme sa strane da se vrlo malo ohladi. 



Kada budete dodavali ganache nikako nemojte direktno sipati ga na kremu od naranče, već stavite pred sebe žlicu ili kuhaču, te po njoj razljevajte ganache. Ostavite vani da se dobro ohladi i da se stegne. Kod mene se hladila čitavu noć, a sutradan pažljivo uklonite obruč s torte.


Dekorirajte je po vlastitom ukusu. 






Maleni Patrik nije mogao odoljeti, a da ne zaroni svoje prste u tortu i raskupusi je u potpunosti. : D


 P. S . 

Torta je jednom riječju : FANTASTIČNA!  Na internetu možete pronaći mali milijun varijanti na Jaffu tortu, no ova jedino podsjeća na pravi i originalni  keks, sve druge su jako loše kopije, drugim riječima niti do koljena ovoj. Slatkasto-kiselkastog okusa je i osvježavajuća je. 
Probajte i javite mi dojmove. ; )



Originalni recept i kako ga je Mirela napravila, možete vidjeti na ovom link-u. Umjesto oblika torte, možete ovu tortu napraviti u obliku kolača, baš kao što sam radio s onom pitom s jabukama u obliku torte, za koju recept možete vidjeti na ovom link-u.


Peciva 

Odlučio sam se za tri vrste peciva : Mirelino - "Cvijet" pecivo, bavarske kiflice i pogačice od dizanoga tijesta sa sezamom i lanom. Dvije vrste peciva sam mijesio, dok "Cvijet" pecivo nisam, iz razloga što bih izgubio previše vremena, a ionako sam se već dovoljno naradio. 

"Cvijet" pecivo :

Sastojci : 


  • ( sve sastojke odredite prema vlastitom nahođenju i želji )
  • 10- tak komada peciva u obliku cvijeta ( posluživao sam svakome po komad )
  • suhomesnati proizvodi po želji
  • malo mekanog i topljivog sira
  • mješavina začina za pizzu ( po želji )
  • svježeg češnjaka ( po izboru )



Postupak :

Pecivo odvojite jedno od drugoga. Na svakome napravite manje rešetke nožem, te u udubinu dodajte sitno sjeckanih suhomesnatih proizvoda, zatim sitnije sjeckanog sira trapista. Češnjak očistite i protisnite, te dodajte na svaki komad peciva, posipajte mješavinom začina za pizzu, poslažite na aluminijsku foliju i gratinirajte u pećnici tek toliko da dobije zlatnu boju i sve dok se sir ne otopi. Po želji kasnije možete svakom dati ketchupa ili majoneze sa strane ukoliko tko voli i želi. Mirela ih je malo drugačije radila, točnije s drugačijem nadjevom, a to možete vidjeti kod nje, na ovom link-u.








Poslužite ih odmah dok su topli. ; )


Za druge dvije vrsta peciva sam koristio isti recept, a za njega možete pronaći recept na ovom linku , dakle isto tijesto za bavarsko pecivo sam koristio i za pogačice.  Za pogačice sam tijesto izdubio s čašama, premazao s žumanjcima, posipao sezamom i lanom, te pekao ih u pećnici sve dok nisi dobile zlatno-smeđu boju. 







 Fortune cookies-i ( a zovu se i kolačićima sreće )


Oni su jako poznati u kineskoj kuhinji, a nastali su u Japanu i poslužuju se nakon ručka ili večere. Tijesto kada se umuti imate dojam kao da su rađeni s mlijeko u prahu. Oni su uglavnom jedna vrsta sitnog poklončića u kojima se nalaze različite vrste poruka ; bilo da su poruke koje će možda Vam nešto uputiti, dati Vam nekakav savjet vezan za budućnost i sl. 







Vrlo su jednostavni za izradu, jedino što su dosta pipljivi jer se ovdje radi o vrsti pečenog biskvitnog tijesta koji je savitljiv samo onda dok je tijesto vruće, jer jedino tada im se i može dati i napraviti onaj pravi oblik kolačića. Nije im toliko bitan oblik i ne morate se njime opterećivati, jer najbitnije je ono što se nalazi u porukama. 


Sastojci :


  • 2 bjelanjka
  • 50 g šećera kristala
  • prstohvat soli
  • 40 g gustina ( finog mljevenog škroba )
  • 25 maslaca



Postupak :

U dublju posudu dodajte bjelanjke, sol i šećer, te miješajte sve dok ne bjelanjci ne pobijele i postanu malo pjenasti.


U smjesu dodajte prosijano brašno i dobro izmiješajte sve dok ne dobijete homogenu smjesu .



Pred sam kraj u manjem lončiću ili u mikrovalnoj pećnici otopite maslac, te ga dodajte smjesi i još jednom dobro izmiješajte. 


 Gotovu smjesu ostavite da odstoji oko 15-tak minuta, a zatim žlicom stavljajte na masni papir za pečenje, oblikujte žlicom manje krugove negdje do 10-tak cm, a zatim ih stavite odmah peći u pećnicu na 150 C oko 10-15 minuta ili sve dok rubovi kruga od tijesta ne počnu dobivati zlatno-smeđu boju što je ujedno i znak da je tijesto pečeno. 


Odmah ih izvadite van iz pećnice, stavite komadić papira na kojemu ste napisali poruku, preklopite, a zatim po sredini stavite na nekakvu šalicu i u kalup za muffine. Jedini je problem što to sve morate raditi dok je biskvitno tijesto vruće kako bi se moglo savijati, jer u suprotnome ukoliko se ohladi, možete ga baciti. 







Mi smo se zbilja zabavili s ovime, a tata je par dana prije nego li sam ih počeo praviti i isprobavati da dođem do određenog normativa  tata isprobao jedan ne znajući da u njemu ima papirić i rekao kako je žilav. Doslovno sam se polomio od smijeha. : D Neki od gostiju su baš dobili nekakve poruke koje su odnosile na njih, a druge razno-razne uzrečice i nešto lijepo što bi im se moglo dogoditi. 




I to bi za sada bilo sve i kraj 1.dijela. Sutra ćete moći vidjeti i ostatak. ; )



Broj komentara: 16:

  1. Oh, pa to je bila prava gozba;), sve najbolje ti želim!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bio je veliki izbor, ali i dosta toga je ostalo, slabo su mi svi jeli, pa sam im pakirao da si nose kući. Hvala ti. ;)

      Izbriši
  2. 26 godina? stvarno si ostario hehehe
    Koliko vidim bio je to pravi banket! Svaka čast na pripremi toliko raznih delicija.
    Sve izgleda savršeno, i sigurna sam da je bilo prefino! Torta mi se jako svidja, baš prava jaffa. Prvom prilikom bum ju isprobala. Od peciva mi je posebno ovo Cvjetno. Baš rastu zazubice. Kolačiće sreće još nisam radila jer mi se čini da treba dosta strpljenja s njima, a nisam taj tip, no radim na tome.:))
    Još jednom ti želim sve najbolje!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bolje šuti! Još malo pa 30.te, ježim se već. :D Fortune cookies-i su malo teži u početku, vjeruj da sam i ja mudrovao s njima jer nisam imao dobar masni papir za pečenje i bili su svakakvi, neki su se čak i prepekli pa sam ih morao bacati, a kasnije kada se ufuraš s time ide vrlo jednostavno, treba ih samo brzo raditi dok su još vrući tako da se mogu savijati. Hvala ti na lijepim riječima i čestitkama. ;)

      Izbriši
  3. Mene je odusevila jaffa torta, samo mi nije jasan ovaj dio :
    "Kada budete dodavali ganache nikako nemojte direktno sipati ga na kremu od naranče, već stavite pred sebe žlicu ili kuhaču, te po njoj razljevajte ganache"
    Pozz i sretan rockas!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lana, htio sam reći da se ganache ne sipa direktno po kremi od naranče kako ne bi "otopio" tu istu kremu od naranče i kako ne bi bilo udubljenja u kremi, baš kao i kada bi na red torte na kojoj se nalazi slatko tučeno vrhnje dodavala čokoladnu glazuru. Dakle, staviti nad tortu žlicu ili spatulu, te po njoj razlijevati ganache. Nadam se da sam sada malo bolje pojasnio. ;)

      Izbriši
  4. Wow, nisam mislila da si tako mlad, e onda stvarno kapa dolje za sve što radiš! Sretan rođendan! Tortica je krasna, obožavam jaffu, a pogačice i peciva isto mame, pogotovo kad sam pročitala da su poslužena topla.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Joj, daj šutite više s time godinama! : D hahahaha... Mene hvata kriza zbog jako brzog približavanju 30.tim, a ti kažeš da sam mlad. :D Nisi ni ti valjda nešto puno starija od mene? :D Hvala ti, drago mi je da ti se sviđa moj rad. ;)

      Izbriši
    2. Odavno prešla tridesetu, i taman sam na pola puta do 40 :D

      Izbriši
    3. :D A ja mislio da si ti tu negdje s godinama kao i ja, možda čak i mlađa. ;)

      Izbriši
  5. Kad napravim tortu javit cu vam jeste li dobro pojasnili :)
    Ja sam to ovako shvatila: ne sve odjednom na kremu, nego zlicom lagano premazati ganache?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma neeeee!!!! ; D Ne smije se direktno ići s jako toplim ganachom, zato se i preko žlice ili spatule preljeva čokoladna glazura.

      Izbriši
  6. Torta izgleda stvarno odlično! Obožavam recepte u koje ide malo šećera (inače stalno oduzimam šećer iz recepata) jer mi sve bude preslatko. Fotke su super!
    I sretan roćkas!

    OdgovoriIzbriši
  7. Sa malim zakašnjenjem Sretan rođendan, sve najljepše!! Iskreno, ne znam zašto, ali sam tebe zamišljala daleko starijim :) Ne mogu reći koji mi se recept više dopao, jaffa torta, prekrasno je ispala, ili "cvijet" peciva, a kolačići sreće su ti bili odlična ideja za proslavu. Slatko me je nasmijao tvoj tata :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Tanja. ;) Gotovo pa uvijek ostavim dojam duplo starijega nego li što jesam, ne znam možda je moj mentalitet u pitanju s obzirom kako sam kao vrlo mlad morati jako brzo "odrasti" i suočiti se sa svim zadaćama koje život nosi. ;)

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)