Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

subota, 11. svibnja 2013.

[LoveAffair i Moderna kuhinja -2. dio] : Sretan mi rođendan! :)

Kako je za rođendan gotovo pa sve bilo "homemade" tako sam se odlučio i za domaća osvježavajuća, citrusna i bezalkoholna pića s obzirom kakvo je vrijeme prevladavalo i kakve su vanjske temperature bile.



Domaći Schweppes bitter lemon

Meni je on među dražim pićima, ali naravno domaće je uvijek domaće. Kiselkasto-gorkasto i pjenušavo piće      koje će Vas oboriti s nogu, a isto tako osvježiti Vas i "nahraniti" sa svojim vitaminom C.Sa sokovima sam se dosta dugo navlačio s obzirom kako nigdje se ne može pronaći domaći i neprskani limun, pa sam tako za sve 3 vrste pića morao prethodno limune, limetu i naranču dobro oprati pod mlazom vodom, posipati ih kuhinjskom solju i sodom bikarbonom i ostaviti kao takve uz dodatak vode 24h kako bi se ko'lko-tol'ko izvukli pesticidi i vosak iz kore.

Sastojci  :


  • 4 veća limuna
  • 4 l vode
  • mineralne ( gazirane ) vode - po potrebi ( dodao sam je naknadno nakon što je sok odstojao određeno vrijeme )
  • 500 g šećera ( premda su mi gosti rekli kako je moglo biti i malo slađe )
  • 1 jušna žlica limunske kiseline


Postupak :

Nakon što su limunu odstojali u otopini soli i sode bikarbone, izvadite ih van i dobro još jednom operite pod mlazom mlake vode.
Narežite ga na sitnije komade i stavite blender, miksajte sve dok ne dobijete kašicu.


Pripremite plastične boce i ljevak.

U boce dodajte vodu,šećer, limunsku kiselinu i kašicu od limuna, te dobro promućkajte i kao takve ostavite na sobnoj temperaturi  oko 4-5 sati. Nakon toga procijedite kroz gustu cjediljku ili gazu i isprobajte okus. Kasnije možete naknadno dodati šećera, limunske kiseline, limuna ... U svaku plastičnu bocu dodajte više od pola gotove tekućine, i mineralne vode onoliko koliko bude bilo potrebno da napunite svaku bocu. Prethodno dobro ohladite i poslužite uz kockice leda.




Domaće pivo od đumbira, limuna i naranče ( dva okusa )




Sastojci :


  • 5 jušnih žlica svježeg naribanog đumbira
  • 2 veće naranče
  • 2 veća limuna
  • 2 1/2 vrećice suhoga kvasca
  • vode ( obične ) po potrebi
  • 250 g šećera ( manje - više, ovisno koliko slatko želite )


Postupak :

Limun napravite isto kao i kod postupka schweppes-a bitter lemon, naranče isto tako.



U plastične boce s ljevkom prvo stavite suhi kvasac i šećer.



A nakon toga dodajte kašicu od limuna i naranče. Ja sam napravio dvije verzije - od limuna i naranče svaku posebno.



Te pred sam kraj dodajte vode onoliko da boce budu napunjene.



Boce dobro zatvorite i ostavite najmanje 3 dana da tako stoje. Nakon 3 dana sve dobro procijedite kroz gustu cjediljku ili gazu. Kada budete boce otvarali, pažljivo ih otvarajte da ne eksplodiraju zbog kvasca i tlakom kojim su se "nabile".  Po želji kasnije možete dodati naknadno šećera. Što se tiče suhoga kvasca možete dodati i manju količinu, ja nisam jer sam htio baš da ima okus po pivu.

Dobro rashladite i poslužite s kockicama leda.







Cheese kocke s limetom 




Cheesecake nemam običaj raditi s podlogom od bilo kakve vrste keksa i maslaca, već kako i ide u originalu s prhkim tijestom, mislim da su te podloge izmislili lijeni ljudi i kojima se ne da gombati s prhkim tijestom, no eto kako bih si ubrzao sam proces izrade odlučio sam se za drugačiju podlogu. 
Kod ovakve vrste cheese-a nisam upotrebljavao želatinu kako to obično stoji u većini recepata iz razloga što ne volim gumene deserte, a većina ih ne zna niti pažljivo dozirati, drugim riječima previše stave želatine i imaš dojam kako jedeš gumu. 



Umjesto klasičnih kocka možete ga također napraviti u obliku torte, a umjesto limete možete upotrijebiti bilo koju drugu vrstu voća. 


Sastojci potrebni za podlogu :

Dimenzije kockastog kalupa su : širina 45 cm, dužina 25

  • 800 g čajnih kolutića ( koristio sam Kraševe )
  • 250 g maslaca 



Sastojci potrebni za nadjev :


  • 500 ml slatkoga vrhnja za šlag
  • 2 čvrsta jogurta
  • 3 limete ( cijele )
  •  šećer ( po ukusu sam dodao - netko voli više slađe, netko manje, no na kraju balade ne može se svima ugoditi )



Dodatni sastojci :


  • Limeta ( za dekoriranje )
  • svježi listovi mente ( za dekoriranje )



Postupak :

U blender stavite čajne kolutiće i miksajte ih sve dok ne dobijete prah.




 U manju posudicu stavite maslac, te ga otopite u mikrovalnoj pećnici ili na štednjaku, te dodajte u mljevene kekse i dobro izmiješajte. 


Podlogu od keksa prebacite direktno na određenu tacnu na koju ste stavili obruč za torte i kolače, te rukama  poravanajte, kao što je prikazano na fotografijama. Spremite u hladnjak kako bi se podloga stegnula, a zatim krenite s izradom nadjeva od sira i limete.

Svježi sir obavezno prije miksanja ostavite na sobnoj temperaturi, a zatim ga malo mikserom razradite. I to iz razloga kako ne bi bilo grudica i kako bi sir kada se pomiješa s ostalim sastojcima postao što kremastiji.

U dubljoj posudi istucite slatko vrhnje u šlag, dodajte svježi sir, koricu limete, šećer.


Nadjev dobro izmiksajte, a ostatak limeta izmiksajte u blenderu, baš kao što sam radio s limunom i narančama, te dodajte u gotovi nadjev i spatulom još jednom dobro izmiješajte sve dok ne dobijete homogenu smjesu.





Podlogu od keksa izvadite van iz hladnjaka, te na nju rasporedite nadjev od sira i limete.





Spremite natrag u hladnjak na nekoliko sati da se dobro ohladi i stegne. Nakon nekoliko sati stajanja uklonite obruč, dekorirajte po ukusu i poslužite. ; )








Krempita 




I pred sam kraj meni najbolja krempita ikada. Primijetio sam kako većina ljudi ne zna razlikovati krempitu od kremšnite. Krempita je klasična s lisnatim tijestom, a kremšnita je isto to, samo uz dodatak slatkog tučenog vrhnja i čokoladne glazure. 

Za ovu krempitu sam također koristio domaća jaja, pa je krema tako intenzive žute boje. Što se tiče oštroga brašna koristio sam ovoga puta od drugog proizvođača, tako da nije ista kao i ona što sam prije radio. Jednostavno morate pronaći oštro brašno koje će Vam najbolje odgovarati i samo njega upotrebljavati. Krempite i kremšnite u koje ide puding od vanilije, gustini, petit keksi i biskvitna tijesta ne prihvaćam i ne mogu se zvati po originalu. Treba znati napraviti krempitu koja će "stajati" od samo oštrog brašna, krema ne smije biti ljepljiva i razlijevati ( što može biti znak da krema nije dovoljno kuhana ). 


Kremšnita


Ovako je izgledala kremšnita, a krempita ovako, rađena po istom receptu, a link možete vidjeti ovdje gdje sam točno i u svake detalje objasnio kako ona mora biti. Ova se doslovno topila u ustima i fino je pjenasta i rupičasta. 






I eto, to bi bilo to. ; ) Nadam se da ste pronašli nešto za sebe i da ste naučili nešto novo. ;) 

Broj komentara: 5:

  1. I opet sve savršeno, tebi se jednostavno ne može naći mana.:D Najviše mi se svidja domaći schweppes i cheesecake, pogotovo jer je bez želatine! Dekoracije su mi predivne, i na torti iz prošlog posta i na ovom kolaču. Jednostavne a efektne.

    OdgovoriIzbriši
  2. Domaći bitter lemon? Fantastično! Moram isprobati što prije!:) Slažem se u potpunosti s tobom, "homemade" je uvijek najbolje! Domaće pivo od đumbira, limuna i naranče zvuči i izgleda super, nažalost nikako ne volim miris pive, ali imam mnogo prijatelja koji vole, tako da ću definitivno isprobati ove recepte! Samo me zabrinjava (čitaj: plaši :D) mogućnost eksplozije boce...
    Cheesecake si prekrasno dekorirao. Kako bih sad rado pojela jedno parče uz kavu :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Kakav divan rođendanski party sa svim tim finim stvarčicama. Svaka čast!

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)