Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

subota, 18. svibnja 2013.

[Što je zapravo što?] : Gratinirana pogača s pikantnim nadjevom

Ova pogača je nastala prije nekoliko mjeseci kada je snijeg prekrio gotovo pa cijelu Slavoniju i Baranju i odtada se vuče na mojem računalu i čeka da ugleda svjetlost dana kada će se objaviti. Gledajući realno i s moje strane i struke kuharstva ovo toplo predjelo ne mogu nazvati pita iz razloga što se u kuharstvu točno zna što je pita, štrudla-savijača, gužvara, a isto tako isto to možete pitati i bilo kojeg drugog kuhara koji će Vam reći da su pite isključivo od prhkoga tijesta,  štrudle i savijače su od gotovih ( tankih kora - vučenoga tijesta ), a gužvare od dizanoga tijesta. Naravno da se u ovom slučaju neće pronaći puno mojih istomišljenika, no u kuharstvu za sve vrste tijesta postoje točni termini kojih se ja moram držati. Isto tako svaka regija u svijetu ima svoje nazive, uzmimo za primjer Bosnu i Hercegovinu koja po mojem mišljenju ima jako finu kuhinju i specijalitete među kojima se nalaze njihove famozne pite od zeljanica, sira ... i burek koji je isključivo od  mesa. Premda se sve navedene i druge isključivo zovu pite, burek je jedino burek od mesa jer to tako stoji kod njih, kao što je u drugim europskim zemljama i Americi razno-razni slatki i slani tart-ovi, galette, pa zatim empanade, pancerotti ...
Kako god da ih sve zovete sve su podjednako ukusni i fini, no ja se eto moram držati tih kulinarskih termina. Ovo toplo predjelo je vrlo izdašno, a može biti i kao nekakva brzinska zamjena za ručak ili večeru. Ukoliko ne konzumirate slaninu, možete umjesto nje upotrijebiti bilo koju drugu vrstu suhoga i dimljenoga mesa ili uopće ne morati stavljati ništa mesnato. Osobno sam stavio sušene slanine zbog boljeg mirisa i arome.





Sastojci potrebni za dizano tijesto :


  • 600 g crnog brašna ( tip 1600 - možete i obično staviti, no ja sam bijelo izbacio iz prehrane iz razloga što je obična, da ne kažem suha i nikakva kalorija koja skoro pa da i nema nikakve hranjive vrijednosti )
  • 1 dl toplog mlijeka ( nikako vrućeg )
  • 1 kocka svježeg kvasca
  • 1 čajna žličica šećera kristala

  • + mlake vode po potrebi ( da dobijete mekano i homogeno tijesto )
  •      i brašno za razviti tijesto



Sastojci potrebni za nadjev :


  • 4 srednje glavice crvenoga luka
  • 200 g sušene slanine ( ili bilo koje drugog sušenog i dimljenog mesa )
  • 2 jaja ( po mogućnosti domaća )
  • 3 kisela vrhnja
  • soli i bijelog mljevenog papra ( po ukusu )




Postupak :


Kao i kod svakog drugog dizanoga tijesta, i kod biskvitnih tijesta pobrinite se da prije same pripreme sve namirnice budu sobne temperature. U manju posudicu dodajte toplog mlijeka ( nikako vrućeg mlijeka jer ćete "spžiti" kvasac  i uništiti njegovu funciju fermentacije ), te dodajte šećer, izmiješajte i stavite svježeg kvasca u vodu iskidanog na sitnije komade.Umjesto mlijeka možete staviti i vodu, no ja osobno više volim mliječno nego krušno pecivo-kruh. Ostavite sa strane da uskisne. 


 Brašno prosijte od eventualnih nečistoća koje se mogu naći u njemu i kako biste brašno "prozračili".


Uskisnuli kvasac dodajte u dublju posudu, dodajte prosijano brašno i umijesite glatko tijesto. Po potrebi kasnije dodavajte tople vode sve dok ne dobijete mekano tijesto. 



Tijesto kao takvo premažite s vrlo tankim slojem ulja, prekrijte kuhinjskom krpom i ostavite na toplome mjestu da diže. Ukoliko niste na "ti" s vremenom uvijek možete kupiti gotovo dizano tijesto ili upotrijebiti onaj "garant" mješavinu kvasca kako biste ubrzali sam proces izrade, no meni je uvijek draže napraviti domaće. 


Dobiveno i dignuto tijesto prebacite na pobrašnjenu radnu površinu, te ga podijelite na dva dijela. Od 600 g brašna dobio sam oko cca 1200 g tijesta. Svaku "bulu" (loptu) tijesta još jednom premijesite i ostavite sa strane da se još jednom diže. 


Svaku bulu tijesta razvaljajte i složite u tepsiju koju ste prethodno premazali s vrlo tankim slojem ulja i ostavite da se još jednom diže na toplom mjestu dok pripremate nadjev. 



Za nadjev u dubljoj posudi i na malo ulja ( ovisno da li ja slanina mesnatija ili masnija ) pirjajte slaninu nasjeckanu na sitnije kocke sve dok ne postane hruskava, a zatim dodajte luk nasjeckan na listiće srednje debljine i veličine. Nadjev malo ohladite, a zatim dodajte kiselog vrhnja, jaja, soli i bijelog mljevenog papra po ukusu.








 Gotovi nadjev ravnomjerno rasporedite po tijestu. U nadjev isto tako možete dodati i svježega sira, svježeg kupusa, blitve, špinata, tko kako voli. 



Stavite odmah u prethodno zagrijanu pećnicu i gratinirajte  na 180 C oko 40-tak minuta, ovisno o pećnici ili sve dok ne dobije zlatno-smeđu koricu. Poslužite toplo, premda je meni i ohlađena ukusna, po želji uz čašu jogurta ili kiseloga mlijeka. ; )












Bon Appétit



Broj komentara: 13:

  1. Fino izgleda, i sigurno je jako ukusna i mirisna. Volim pogače s lukom i špekecom. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Nikad nisam jela ništa slično, ali zvuči jako ukusno!

    OdgovoriIzbriši
  3. Me parece una idea genial. Parece que está muy rico.
    Un saludo.
    El tiempo a bocados
    http://eltiempoabocados.blogspot.com.es/

    OdgovoriIzbriši
  4. Danas sam htjela malo više pregledati tvoje recepte, ali kad kliknem na ikonu ispod posta (LinkWithin) dobijem samo ovo - kopiram tekst:

    "Nažalost, blog na adresi fashionable-kitchen-done-my-way.blogspot.com je uklonjen. Ta adresa nije dostupna za nove blogove.

    Jeste li očekivali da ćete ovdje vidjeti svoj blog? Pogledajte: 'Ne mogu pronaći svoj blog na webu. Gdje je?'"

    Možeš li pogledati i ispraviti?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To se događa iz razloga jer kada sam prvi puta napravio ovaj blog promijenio mu stari "link" ( adresu ), u jednu drugu. Iz razloga što se pronašla neka pametnjakovićka koja mi je rekla da nisam dobro napisao na engleskom. Pogledati ću danas i riješiti to. ;)

      Izbriši
    2. Mislim da bi sada sve trebalo biti u redu, pa eto pogledaj. ;) Malo sam google-ao i vidim da nisam jedini kojima je taj "Linkwithin" pravio probleme, pa sam se prebacio na jednu drugu. ;)

      Izbriši
    3. Sad je OK :)

      A u vezi recepta - sad moram isprobati i ovo. Danas će biti dan za Igorove pogačice. Već vidim kako će mi izgledati kuhinja sva u brašnu!

      Izbriši
    4. ;) I kod mene je kuhinja uvijek u brašnu, ma koliko god pazio da ne bude, a s obzirom kako je po kvadraturi dosta malena, pa se onda svaka stvar viška vidi i smeta, ali super je funkcionalna. Mislim kada bih morao sada preći na veću kuhinju da bih se pogubio. Štoviše tko god da mi je dolazio u kući u kuhinju naprosto nisu mogli vjerovati kako ja uspijem uopće raditi u njoj. Pošalji ili objavi kod sebe fotkice da vidim kako su ti ispale. ;)

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)