Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

petak, 3. svibnja 2013.

[Spomen na majku]: Gurmanska tjestenina

U pripremama sam za svoj rođendan i nemam baš pretjerano vremena da pišem nove recepte, tako da je ovo zadnji recept i neće biti novih sve iza 08.05. a tada ću Vam pokazati kako je prošao ročkas.  Ukoliko ste potrazi za nekakvim drugim kombinacijama umaka i tjestenine i općenito ljubitelji talijanske kuhinje, evo još jednog recepta i ideje za isti. Kada bih morao birati između bilo kakvog odreska i tjestenine u umaku, uvijek bih se radije odlučio za nešto talijansko, jer mi je njihova kuhinja i specijaliteti među dražima. Recept sam pronašao u maminoj bilježnici gdje je ona svih godina skupljala recepte za slana i slatka jela i  koja nije s nama već šest i pol godina, te ga posvećujem u njezino ime, a kako on izgleda u originalu možete pogledati ispod uvoda. Prelistavajući njezinu bilježnicu s receptima sam našao grašak, a u hladnjak sam imao i domaće sušene slanine i došao do zaključka kako je ovo recept za mene jer grašak je također jedna od namirnica koji obožavam, te sam se odlučio da ga i napravim.Industrijsku slaninu izbjegavam koliko je god moguće jer uopće nije prirodna, previše je umjetno dimljena - predimljena je i previše žestoka i gotovo pa nikako se ne osjeti da je slanina i da slaninu konzumirate. Ukoliko niste ljubitelj graška možete ga slobodno izostaviti, a isto tako možete od njega napraviti kašicu, te ga dodati u umak. Varijacija je zbilja bezbroj i vjerujem da za bilo koju opciju se odlučite nećete pogriješiti i naročito onda ukoliko ste ljubitelj tjestenina i umaka. Ovaj je recept mama nazvala tjestenina s bosiljkom, a po meni je više gurmanska tjestenina i recept sam malo modificirao prema svojem ukusu.



Sastojci potrebni za umak :

  • 1,5 veća glavica crvenog luka
  • 2-3 režnja češnja-češnjaka
  • 150 g sušene slanine
  • 2 kisela vrhnja ( 2 x 180 ml )
  • 400 g smrznutog graška ( nije opcija, ukoliko ga ne volite )
  • soli i bijelog mljevenog papra ( po ukusu )


  • 2 jušne žlice sušenoga bosiljka
  • 100 g parmezana
  • 3 jušne žlice maslinovog ulja



Dodatni sastojci :

  • 500 g špageta ( ili neke druge tjestenine )



Postupak :

Crveni luk očistite i nasjeckajte na kockice.Češnjak očistite i ostavite sa strane. Njega ćemo dodati pred kraj kuhanja zbog bolje arome i eteričnih ulja koja će pustiti. Obično pa uvijek češnjak dodajem pred sam kraj kuhanja ili ukoliko recept traži isključivo drugačije iz razloga kao što sam naveo kako bi se sačuvala eterična ulja i sam okus češnjaka koji volim, ali nakon toga posuda u kojoj se kuhao umak treba odmah maknuti s štednjaka kako se ne bi dalje termički obrađivao. Na taj način češnjak će uvenuti, no njegova ulja će ostati u umacima, nadjevima ...



Kako sam ovaj recept radio dok nije bila sezona svježeg bosiljka koristio sam sušeni koji sam sačuvao.
Namočio sam ga u vodi kako bi omekšao i kasnije termičkom obradom pustio svoja eterična ulja.




Namočeni bosiljak sitno nasjeckajte. Dodajte protisnuti češnjak, maslinovo ulje i jednu vrećicu parmezana (50g ) , dobro izmiješati i ostaviti sa strane.


U međuvremenu skuhajte tjesteninu na oubičajeni način ili po uputama s vrećice. Ocijedite, vrlo malo pouljite i ostavite sa strane.


U dublju posudu dodajte slaninu nasjeckanu na sitnije kockice, te je stavite pirjati sve dok ne postane zlatne boje, a zatim dodajte sitno sjeckani crveni luk i pirjajte sve dok ne postane staklast, a zatim dodajte grašak i pirjajte ga oko 5 minuta.


Podlijte s malo vode, a zatim dodajte kiselo vrhnje koje ste s pjenjačom prethodno razradili i kako tokom kuhanja ne bi nastale grudice. Kuhajte sve dok grašak ne omekša.



Kad grašak omekša dodajte smjesu od sitno sjeckanog bosiljka, parmezana,češnjaka i maslinovog ulja.


Ostavite da prokuha koju 1-2 minute, a pred sam kraj doradite okus sa solju i bijelim mljevenim paprom.

Poslužite toplo, posipajte ribanim parmezanom uz sezonsku salatu po izboru.










Bon Appétit

 

2 komentara:

  1. Zelim ti sretan rodjendan i da se lijepo provedes. Dirnula me je tvoja danasnja prica, a divno je od tebe sto si objavio ovaj recept kao spomen na majku i vjerujem da ti je njena biljeznica nesto dragocjeno.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala Gordana! ;) Upravo tako, ta njezina bilježnica s receptima mi je najveće blago koje mi je ostavila, a isto tako i život koji mi je dala i lijepa sjećanja na nju. ;)

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)