Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

utorak, 18. lipnja 2013.

[Crème de la crème]: Panna cotta s jagodama, umakom od kiwija i vučenim šećerom



Panna cotta je klasični talijanski desert iz pokrajine Piedmont koji samim izgledom i okusom podsjeća na klasični puding, ali uz dodatak razno-raznih voćnih, čokoladnih i karamel umaka i preljeva pretvara ga u pravu kraljevsku poslasticu kojoj slabo tko može odoljeti. Sama izrada panna cotte je toliko prosto jednostavna za pripremu i mislim da nema smisla posezati za onim kupovnim i gotovim prašcima koji su po mojem mišljenju odvratnog okusa i previše su gumene. Panna cotta po konzinstenciji treba biti kremasta i pjenasta, slične konzinstencije kao npr. kod krempita i kremšnita. Osobno rijetko koristim želatinu u bilo kojem obliku, no ponekada ju je jednostavno teško zaobići, no ljudi vjerojatno iz straha da se krema neće održati i stegnuti dodaju prevelike količine želatine koja od deserata napravi doslovnu gumenu kremu, tako da sam u ovom receptu koristio samo pola vrećice mljevene želatine ( one koja se miješa s vodom i ostavlja da nabubri ). U Italiji nisam nikada bio, no čuo sam svakakva mišljenja onih koji su bili tamo, a to su bila uglavnom negativna. Rekli su kako im je taj desert jako skup, nema ga puno i općenito je svima presladak, te da ga samo razni preljevi od svježeg pasiranoga voća mogu spasiti, taj previše slatki okus, no u ovome receptu sam malo smanjio količinu šećera, što dakako možete provjeriti netom kada se krema skuha da li nedostaje slatkoće ili je po Vašem ukusu. Isto tako gdje god da dodajem želatinu uvijek naglasim kako se ona sastoji od svinjske masnoće, a isto tako istu tu želatinu tvornice dodavaju u razne prehrambene gotove proizvode i većinu slatkiša koje možete pronaći na policama trgovačkih centara. Idealna zamjena toj svinjskoj želatini je agar agar koji je isključivo biljnoga podrijetla i cijenom je skuplja nego li ova klasična. U Italiji su se prije znale iskuhavati riblje kosti (kao kod pripreme temeljca ) u kojoj se kolagen iz ribljih kostiju kasnije pretvarao u želatinu, te su je kasnije dodavali panna cotti. Iako je sezona jagoda praktički već gotova možda još uvijek uspijete pronaći jagoda za kupiti i isprobati ovu kombinaciju, pa sam s toga se i odlučio da objavim ovaj recept dok domaćih jagoda ima. Kuhanu panna cottu možete čuvati u hladnjaku do tjedan dana, no baš kao i kod izrade svakoga pudinga posudice u koje ćete ulijevati kuhanu kremu od panne cotte obavezno navlažite vodom kako bi se prije posluživanja što jednostavnije mogla izvaditi van. Vučeni šećer je nešto što mene osobno raduje i iskreno volim raditi s njime, no kako je taj dan kada sam radio ovaj desert padala kiša i snijeg, nisam se baš potpuno posvetio vučenju jer sam to radio sve na otvorenom prostoru. Sjećam se samo jednoga slučaja dok sam radio u hotelu i gdje smo imali palačinke s nadjevom od oraha, slatkoga vrhnja i ruma, koje su se kasnije trebale karamelizirati u šećeru da sam tom prilikom dok se šećer karamelizirao stavio prst u isti taj šećer i naravno dobro se opekao. : D Kod njega zbilja treba biti oprezan, jer se mora raditi s njime i razvlačiti ga dok je još vruć. Ovoga puta nisam htio klasičnu panna cottu pa sam u skuhanu kremu dodao pirea od jagoda, još sa strane preljeva od jagoda i umaka od kiwija, jer se sjećam kako prošle godine se nisam dovoljno izguštao u jagodama, te odlučio kod izrade ove slastice da to moram nadoknaditi. 



Sastojci potrebni za panna cottu ( kuhanu kremu ) :

  • 1 l slatkog vrhnja ( ono za šlag )
  • 400 ml mlijeka ( što masnijega, tipa 3,8 % mliječne masti )
  • 6 punih jušnih žlica šećera kristala
  • 1/2 vrećice želatine u prahu ( ona koja se stavlja u vodu da nabubri )
  • 200 g svježih jagoda 
  • 1 puna jušna žlica šećera ( ili meda, ovisno koliko će krema biti slatka i koliko su jagode slatke same po sebi)

 

Sastojci potrebni za pire od jagode :

  • 300 g svježih jagoda 
  • 1 puna jušna žlica šećera ( ili meda, ovisno koliko će krema biti slatka i koliko su jagode slatke same po sebi)
  •  

Sastojci potrebni za preljev od kiwi-ja :

  • 1 veći svježi  kiwi
  • 1 puna jušna žlica šećera ( ili meda, ovisno koliko će krema biti slatka i koliko je kiwi sladak sam po sebi)
  •  

Dodatni sastojci  potrebni za vučeni šećer:

  •  200 g šećera kristala
  • i malo strpljenja i volje : )

 

Postupak :

 

U dublju posudu  dodajte pola vrećice želatine u prahu, te je prelijte s pola količine vode koliko piše na uputstvima i ostavite je sa strane da nabubri. U drugu posudu dodajte slatko vrhnje, mlijeko i šećer, te zakuhajte na slaboj vatri. U međuvremenu očistite kiwi, jagode prvo operite pod vodom, a zatim im uklonite peteljke. U svakoj posebnoj zdjelici, dodajte nasjeckane jagode i kiwi, pošećerite po ukusu, te pomoću štapnoga miksera dobro usitnite i ostavite sa strane.





Kada panna cotta zakuha maknite je s štednjaka, te u nju dodajte 200 g usitnjenih jagoda, dobro izmiješajte, a zatim dodajte želatinu koja je nabubrila i još jednom dobro izmiješajte sve dok se želatina ne otopi. 



Posudice u kojima ćete poslužiti panna cottu nakvasite s vodom, neka budu vlažne, a višak vode uklonite, te u njih usipajte kuhanu kremu pazeći da posudice ne napunite previše. 


U dvije posudice sa strane sam prvo u jednu dodao malo pire od jagoda, a zatim po tome prelio kuhanu kremu.




Kao takve prekrijte ih prozirnom folijom kako se tokom stajanja ne bi napravila korica na vrhu svake panna cotte i ostavite najbolje preko noći da odstoji i stegne se. 

Za vučeni šećer u manjem lončiću pažljivo otopite šećer sve dok se ne iskaramelizira. 

Dok je karamel još uvijek vruć, izvadite kuhaču iz njega, te prstima lagano vucite šećer kako biste dobili vrlo tanke trakice vučenog šećera, baš kako izgleda na fotografijama.Mogućnosti je zbilja jako puno, no ja sam odabrao one najbrže, čisto da Vam pokažem kako i što.











Što se tiče onoga okruglog vučenog šećera njega sam napravio na taj način da uzeo jednu manju metalnu šalicu, te preko nje sam samo vukao trake. 

I to bi bilo to, evo još završnih faza panna cotte. 







 Kremasta i pjenasta! <3 Jednostavno dajte Vašim ukusnim pupoljcima da uživaju u pjenosti i kremoznosti ovog super jednostavnog i ukusnog deserta.






I dokaz vremena kakvo je bilo tog dana kad sam je radio. >_>




3 komentara:

  1. Snježni ambijent i panna cotta s jagodama - koja fora kombinacija! štete kaj si tak dugo čekao s ovom objavom.
    Desert ti je prekrasan!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. : ) A znaš ono kada imaš zbilju veliku kolekciju recepata u pripremi i jednostavno ne znaš što da prije objaviš. Isto tako vidiš i sama koliko radim samo na jednom receptu, počevši od kilometarskog uvoda i priči o tom određenom jelu, uz dozu privatnih stvari,zatim kilometarski objašnjeni recepti i golema količina fotografija. Nekada i po par dana razmišljam što ću sve napisati o određenom jelu, bilo da je slano ili slatko, potpuno sam unio sebe u ovo što radim privatno i poslovno-(nadam se uskoro), neki to zbilja znaju cijeniti, a neki ne, što me nije briga za one koji ne spadaju u rang onih koji zbilja cijene i poštuju moj rad i trud. ;)

      Izbriši
  2. Ovo izgleda jako fino in profi. I ja sam probam raditi vučenje šečera i dobro sam si opekao prste.

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)