Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

utorak, 11. lipnja 2013.

[Loš posao, nesreća i povratak kući]: Calzone & Panzarotti



Ovoga puta nisam htio raditi klasične pizze kako ne bi bilo dosadno i monotono, već sam se odlučio za calzone i panzerotte.
Prvu verziju radio sam s crnim brašnom, a drugu s polubijelim, što ćete moći kasnije vidjeti na fotografijama.
Calzone je klasična pizza ili kako je ja volim nazvati "preklapača".S crni brašnom panzarotti su bili više krušni, dok je s polubijelim tijesto bilo više elastično i nešto po prvi puta s čime sam se i ja susreo, a to su mjehurići na tijestu. Kako, zašto i zbog čega ne znam, ali jako me podsjetilo na one voćne štrudlice iz Mc'donaldsa. Na razvučeno tijesto stavi se umak od pasirane rajčice i svi drugi nadjevi koje volite, preklopi se i peče u električnim pećnicama ili u krušnim pećnicama. Pizza se rodila u Napulju, a u tijesto se jako davno dodavalo svinjske masti i to ako su bili sreće i imali je. Meso se slabo konzumiralo jer nisu imali novaca, a gotovo pa svako jelo se sastojalo od tjestenine. Talijanska zastava je nastala prema pizzi Margherita - pasirane rajčice (umaka ), mozzarelle i bosiljka.
Panzarotti možete pripremiti u pećnici, no tada to više neće biti to, već calzone, to govorim za one koji bježe od pržene hrane kao vrag od tamjana i ukoliko ste pobornik pržene hrane zaobiđite ovaj recept u širokom luku. Što se nadjeva tiče možete ih nadjevati s bilo čime i što god volite i imate pri ruci, jer se u i Italiji prije puno godina nije jelo i stavljalo na pizze i tjestenine ne znam kakvi bogati nadjevi.


Sastojci potrebni za tijesto :


  • 1 kg crnog brašna - tip 1600 ili polubijelo brašno - tip 850
  • 2,5 dl maslinovog ulja
  • 1 jogurt ( 180 ml )
  • 1 kocka svježeg kvasca
  • 1 čajna žlica šećera kristala
  • 1 čajna žlica morske sitne soli
  • tople vode po potrebi



Sastojci potrebni za umak od rajčice :


  • 3 jušne žlice kupovnog ketchupa
  • 600 ml pasirane rajčice ( koristite što kvalitetniju - ja sam koristio ove marke )
  • 1 puna čajna žlica origana ili mješavina začina za pizzu
  • šećera po ukusu ( dodati ga tek toliko da umak ne bude previše kiseo )
  • prstohvat crnog mljevenog papra

  • - što je nadjeva tiče možete koristiti što god želite, ja sam se odlučio za klasično punjenje : šunkarica, sir trapist, domaći dimljeni sir i sotirani svježi šampinjoni 



Postupak :

Prije sam izrade tijesta pobrinite da su svi sastojci koje ćete stavljati u tijesto budu sobne temperature.

U manju zdjelicu dodajte mlijeko i šećer, te stavite zagrijati u mikrovalnu pećnicu. Pazite da mlijeko ne pregrijete jer će spržiti i uništiti kvasac i njegovo svojstvo, a od fermentacije neće biti ništa.
U toplo mlijeko dodajte kvasac iskidan na sitnije komade, te ostavite da se uzdigne. 

U dublju posudu dodajte prosijano brašno, maslinovo ulje, jogurt, uzdignuti kvasac i sol, te umijesite megano i homogeno tijesto, a po potrebi dodavajte tople vode. 



Površinu tijesta premažite s vrlo tankim slojem ulja, prekrijte kuhinjskom krpom i ostavite obavezno na toplom mjestu i mjestu gdje nema propuha da se diže.


Dok se tijesto diže pripremiti umak od rajčice. U dublju posudu dodajte pasiranu rajčicu, ketchup, mješavinu začina za pizzu ( meni je taj začin, tj. mješavina začina mnogo bolja od origana) ili origana, dodajte malo šećera kristala, sol i crnog mljevenog papra. Dobro izmiješajte i ostavite sa strane da odstoji i da se arome bolje prožmu. Stajanjem će začini otpuštati svoja eterična ulja u rajčicu i na taj način je oplemeniti. Umjesto klasične rajčice možete koristiti i pelate rajčice uz različite dodatke začina. 


Dobiveno dignuto tijesto prvo premijesite, pa razvaljajte na 1 cm debljine. 


Ovo je rađeno s polubijelim brašno i tijesto je puno onih tzv. "puljaka" za koje je moja mama znala reći da je to znak da je tijesto savršeno. ; )



Pomoću okrugle najveće modlice ili veće zdjelice izdubite tijesto, te premažite s vrlo tankim slojem umaka od rajčice, poslažite šunkaricu, a pred kraj sireve. Na takav način bi trebalo puniti i svaki odrezak s mesom, jer tada sir neće iscuriti iz mesa ili tijesta tokom termičke obrade. 

Prije dodavanja nadjeva šampinjone očistite od zemlje ili u krajnjem slučaju ih operite pod mlazom hladne vode, no ja osobno nemam običaj ih prati jer gljive sadržavaju puno vode u sebi,a pranjem ćete dobiti izgled kao da su uvenule. 

Nasjeckajte ih na malo krupnije komade, te sotirajte na vrlo plitkoj masnoći sve dok ne dobiju lagano zlatno-smeđu boju. 



Tijeste preklopite, krajeve tijesta prstima lagano pritisnite, a zatim pomoću viljuške dodatno pričvrstite rubove. Ukoliko imate plastične modlice za raviole, možete tijesto napraviti i na taj način.






Slažite ih na pobrašnjene plastične tacne i ostavite još nekakvih 15-tak minuta da se dižu, a nakon toga jednu po jednu stavljajte u prethodno DOBRO zagrijano ulje i pržite sa obje strane 2-3 minute, ovisno o debljini tijesta.



Pržene slažite na papirnate ubruse da upiju višak masnoće i poslužite ih odmah su tople. 

I eto, to bi bilo to, sada Vam je samo ostalo da pregledate završne faze. ; )



Calzone su ove gdje se vidi brašno na površini tijesta. 


 Ove su rađene s vrnim brašno ( tip 1600 )









 Ove su rađene s polubijelim brašnom ( tip 850 )










Bon Appétit







4 komentara:

  1. Sumnjam da je iko imun na ovakve stvari. Ja ne umem da spremam "Calzone & Panzarotti " :-D iz naslova, niti sam ikad pokušala. Pizza mi dobro ide, ali mi ta čuda izgledaju tako strašno.
    Što se tiče posla, mogu misliti kako čoveka definiše jedno takvo prvo iskustvo :-/ A mogu da zamislim šta mene čeka kad završim fakultet pa počnem da tražim posao u struci ( master-antropolog :-D ).:-X

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. : ) A ima imunih i na ovakve stvari, vjeruj mi. Čuj, svaki početak bilo čega novoga je težak, naviknemo se na sve i svašta. Nitko ne može podnijeti toliko stvari u životu koliko čovjek može. ; )

      Izbriši
  2. Mali hint:
    Znam da je ovo blog i stvar je osobne preference kako će ga tko pisati, ali tako nadugačko i naširoko objašnjavati tko te gdje iskorištavao i kako su popucale gume je van svake teme ovdje.
    Ako pričaš o finoj hrani nemoj degradirati te tekstove sa takvim nebitnom stvarima. Bilo bi dovoljno napisati riječ - dvije ne pola metra teksta.
    Usto, bolest majke je totalno privatna stvar i netreba se ticati neznanca.

    Ovo ipak shvati kao dobronamjernu kritiku.
    Želim ti još puno dobrih i ukusnih receprića na blogu.
    :)
    Pozdrav.

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)