Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

utorak, 29. listopada 2013.

[Bez p'o muke]: Povrtni umak s tjesteninom



Prošlo je već nekoliko godina otkako sam zaboravio za onaj osjećaj kada radiš da se jednostavno moraš naviknuti da ide posao-kuća, posao-kuća i tako unedogled sve dok ne dobiješ onaj jedan jedini slobodni dan u tjednu i odlučiš ga iskoristiti do maksimuma. Svi smo postali previše užurbani, srljamo i jurimo, ništa ne stignemo, nemamo vremena za nikoga  što ne rezultira uvijek s nekakvim pozitivnim ishodom. ma koliko god sebično gledali na sebe i na novonastalu situaciju. Već nekoliko tjedana razmišljam o svim dosadašnjim neobjavljenim receptima kojih zbilja ima jako puno, a s obzirom kako svi živimo kako živimo, s obzirom kako smo doslovno "tanki" s vremenom i gledamo da u kuhinji i pred štednjakom provedemo što je moguće manje vremena, no opet u drugu ruku pojeli bismo nešto fino, brzo i ukusno, a na ono "zdravo" zaboravite. Obično kada god radim nemam volje, niti živaca kod kuće išta pripremati (bilo da je slano ili slatko u pitanju) ma koliko god ja u tome svemu neopisivno uživao. Radim stalno druge smjene, a većinu prijepodneva želim provesti u relaksiranju ne obazirujući se na svakodnevne obveze koje ima svako kućanstvo. Ako sam baš prisiljen da skuham nešto onda to uvijek bude tjestenina s razno-raznim vrstama umaka, jer sve što ima veze s tjesteninom i umacima jednostavno obožavam iz razloga što je priprema brza, jednostavna i na kraju ono najbitnije - ukusno i fino. Sutra napokon imam slobodan dan, pa se opet planiram posvetiti izradi francuskih makarona, koje sam već radio na poslu prije nekoliko tjedana, no to ću sve objaviti kada uspijem dobiti ih onakve kakvi bi i trebali da budu.
Bitno je to samo da sam si naručio kalupe i dresir vrećicu s nastavcima za makarone. koje planiram sutra isprobati i nadam se da će ovoga puta ispasti bolji i ljepši nego li prethodni s obzirom kako na poslu imamo samo različite plehove za pečenje biskvitnih tijesta koji su sve samo ne ravni, pa se smjesa od makarona razlijeva sa svih strana. No kako više ne želim niti planiram eksperimentirati s razno raznim tepsijama i plehovima odlučio sam se da lijepo kupim gotove silikonske kalupe za makarone kako bih izbjegao ono što mi se prvi puta dogodilo, a oni izgledaju ovako :




Sastojci potrebni za umak :

  • 300 g crvenog luka
  • 3 veće tikvice ( cca 600 g )
  • 1 l pasirane rajčice ( koristio sam domaću, a po želji možete ubaciti i pelate rajčice )
  • 4 jušne žlice blagoga ili ljutoga ajvara
  • soli, mljevene slatke paprike i šećera po ukusu i potrebi

Dodatni sastojci :

  • Tjestenina po izboru ( ili bilo koji drugi prilog za koji smatrate da bi bio idealan za ovakvu vrstu umaka )
  • sitno sjeckano peršinovo lišće ( svježe ili sušeno )


Postupak :

Crveni luk očistite, te ga nasjeckajte na tanje rezance. Isto napravite i s tikvicama. Posudu dobro zagrijte, te dodajte ulje, a zatim sjeckani crveni luk. Ukoliko pirjate veću količinu crvenoga luka slobodno ga posolite kako bi što prije pustio vodu. Kad prestane puštati vodu po potrebi dodavajte postepeno ulja kako tokom pirjanja ne bi zagorio. Pirjajte ga sve dok se u potpunosti ne iskaramelizira.



 Na karamelizirani luk dodajte nasjeckane tikvice, te nastavite pirjati sve dok ne prestanu puštati vodu.




Pred kraj pirjanja luka i tikvica podlijte s pasiranom rajčicom i pelatima po želji. Kuhajte na laganoj vatri sve dok luk i tikvice ne omekšaju.


Na kraj dodajte ajvara i sve navedene začine, te začinite po ukusu.


Tjesteninu skuhajte na oubičajeni način ili prema uputama s vrećice. Poslužite dok je još toplo uz sezonsku salatu po izboru i malo ribanog parmezana. :)









Bon Appétit


4 komentara:

  1. odličan recept... i ja u skoro sve stavljam ajvar... popravlja okus bilo kojeg jela :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti. :) Nisam prije stavljao, no počela su mi se sviđati te kombinacije s ajvarom, baš podigne kojekakve umake, gulaše, čušpajze, perkelte i sl. :)

      Izbriši
  2. Opet sam malo došla u posjetu :)
    Prelistavam stranice i divim se fotografijama, zaista su vrhunske. Naravno, i recepti također!

    Ja isto ponekad stavim ajvar, pogotovo ako je domaći. Ne može se uopće usporediti sa industrijskim.



    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)