Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

nedjelja, 13. listopada 2013.

[Napokon novi post:] Domaća pita s višnjama







Od 18.09.13'. započeo sam s poslom i od tada nemam vremena, niti volje sjesti pred računalo, a kamo li da napišem bilo kakav novi recept. No eto radne smjene su se koliko-toliko stabilizirale i odlučio sam da je napokon došlo vrijeme da izbacim novi recept. Nakon domaće pite s jabukom i iste takve samo u obliku torte na red je došla i ova, samo što sada glavnu ulogu imaju višnje, umak od višanja i malo sladoleda od vanilije. Sjećam se svojih početaka i prvih koraka što u kuharstvu i slastičarstvu dok sam istraživao dobar normativ za prhko tijesto. Nakon silnih pokušavanja i isprobavanja pronašao sam po mojem mišljenju meni osobno najbolji normativ i od tada samo njega koristim .Isto tako kao klinac gotovo pa niti jedna nedjelja u našem domu nije mogla proći bez pite od jabuka, a ja sam naravno tu tradiciju i dan danas slijedio i slijedim je i dalje. Kao i kod svake pite koju radim i ukoliko se odlučite ovu isprobati toplo Vam preporučujem da je prethodno nakon pečenja ostavite da se dobro ohladi, a zatim je poslužite, a najbolje bi bilo kada bi prenoćila i kako bi se sve arome povezale, prhko tijesto u sredini ostalo mekano, a izvana i doljnja korica tijesta ostala prhka, baš kako i treba da bude. Kako sam za svoj prvi recept domaće pite od jabuke radio ne razmišljajući o nekakvom bloganju tada je ispala ona klasična pita, dok je ova s višnjama sasvim drugačija priča : proradio sam fotografiji, svjetlosti i okolini u kojoj ću fotografirati , te je obogatio s umakom od višanja i sladoledom kao dodatno osvježenje. Bombastični okusi slatko kisele kombinacije koje po mojem mišljenju zovu na još i još. Ako me pitate koju masnoću upotrijebiti kod izrade prhkog tijesta za ovakve pite toplo bih Vas savjetovao da upotrijebite svinjsku mast, a pogotovo ukoliko imate domaće jer daje poseban okus i miris prhkom tijestu. Ukoliko ne konzumirate životinjske bjelančevine, slobodno upotrijebite maslac, a ukoliko ste veganac upotrijebiti možete ghee maslo no iskreno i opet po mojem mišljenju to neće biti to.

Originalni recept za domaću pitu od jabuka možete vidjeti na ovom link-u.

Što se normativa tiče koristio sam duplu mjeru i pekao je u onim plehovima koje dobijete uz svaku pećnicu. Ukoliko niste vješti s postavljanjem gornjeg dijela prhkoga tijesta možete slobodno naribati pomoću veće stranice ribeža, no gledajte da tijesto bude dobro ohlađeno kako se tokom ribanja ne bi polijepilo i neka bude reprezentativno. :)


Sastojci potrebni za prhko tijesto :

  • 1 kg polubijelog brašna ( ili običnog bijelog )
  • 240 g domaće svinjske masti ( ili maslaca )
  • 4 jaja
  • 1,5 kiselo vrhnje ( cca 230 g )
  • 250 šećera kristala ( 125 g šećera ide u prhko tijesto, a ostatak dodajem u nadjeve )
  • 1 vrećica p.p.
  • 500 g očišćenih višanja ili trešanja ( ima sam domaće, iz dubokog zamrzivača )
  • 3 vrećice vanilin šećera


Sastojci potrebni za umak od višanja :

  • upotrijebiti možete kompletno cijeli sok koje višnje budu pustile nakon što ih pošećerite
  • 1,5 jušna žlica gustina
  • vode i šećera kristala po ukusu ( ovisno kakvu konzinstenciju umaka želite )

Dodatni sastojci :
  • sladoled od vanilije ( po želji )
  • 1 dl hladnoga mlijeka ( za premazati pečenu pitu )



Postupak :

Prvo obavite onaj po meni teži i gori dio posla, a to je čišćenje višanja.


 U dublju posudu dodajte brašno prosijano s praškom za pecivo. Na taj način brašno će se prozračiti i očistiti od eventualnih nečistoća i time doprinijeti boljem okusu i izgledu prhkog tijesta.
Dodajte svinjsku mast, jaja, vanilin šećer, obični šećer kristal i kiselo vrhnje. 


U početku smjesu možete miješati s viljuškom sve dok ne dobijete smjesu pogodnu za daljnu izradu rukama.
Bitno je da se svi sastojci dobro i brzo izmiješaju sve dok svinjska mast, maslac ili nekakva druga masnoća ne bi previše rastopili. Rukama lagano mrvite sve sastojke sve dok ne dobijete homogeno tijesto.


Dobiveno tijesto oblikujte u kuglu, prekrijte prozirnom folijom i ostavite u hladnjaku najmanje pola sata da odstoji.



Nakon pola sata stajanja tijesto podijelite na dva jednaka dijela. Prvi dio razvaljajte po plehu, a ostatak gornjega tijesta spremite natrag u hladnjak, sve dok ne završite s nadjevom. Razvaljano tijesto probodite na puno mjesta pomoću viljuške. Na taj način spriječiti ćete da se tijesto digne i popuca na određenim dijelovima.




Otkoštene višnje, pošećerite i ostavite ih sa strane da malo odstoje i da puste višak soka, te ih nakon toga rasporedite po prvom dijelu nepečenog prhkog tijesta.


Nakon toga na višnje stavite ostatak nepečenog prhkoga tijesta koje ste razvukli pomoću oklagije ili jednostavno ostatak tijesta možete naribati po vrhu.


Kao i kod prvog dijela razvaljanoga tijesta, tako i kod ovoga zadnje dijela, viljuškom izbodite na nekoliko mjesta.



Pecite u prethodno zagrijanoj pećnici na 180 C oko 40-tak minuta, ovisno o pećnici ili sve dok ne dobije zlatno-smeđu koricu.
Nakon što bude pečena, pitu odmah premažite s kistom za kolače kako bi se kora uparila i time postala stajanjem hruskava, te prekrijte običnom kuhinjskom krpom i ostavite da se dobro ohladi, a zatim je poslužite.

Za umak od višanja u manji lončić ubacite sok od višanja, šećer i po potrebi vode, a kad se šećer rastopi dodajte pred sam kraj gustina pomiješanoga s vodom, te ukuhajte gusti sirup/umak.

I to bi bilo to. :)  Iskreno se nadam da će Vam se svidjeti i ne zaboravite javiti dojmove, utiske, kritike, savjete...


















P.S. Možete umjesto višanja upotrijebiti i čokoladnu kremu ili nešto sasvim druge. Dajte si maštu na volju. :)

Broj komentara: 7:

  1. Odlično izgleda. Vidim, da se i lepo reže, da dobiješ ostar rob.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hej hooo... Evo tek sam se vratila u blogosfericu i općenito u svijet kraftanja, kolača i svega ostalog pa povodom toga imam jedan giveaway...
    Pozivam te da pogledaš o čemu se radi :)
    http://unique-hrebina.blogspot.com/2013/10/darivanje-giveaway.html

    A pita ti izgleda savršeno...pogotovo s tim sladačem :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Otkrila sam blog i sad pregledavam recepte, gledam slike, slinim i gladna sam :D
    Dap, definitivno ću se vratiti još koji put po jednu dozu :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Sasvim slučajno otkrih tvoj blog i ova pita mi se jako sviđa...

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)