Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

ponedjeljak, 11. studenoga 2013.

[Kuća-posao, kuća-posao]: Čušpajz od ribe


Već tjednima jednostavno nemam vremena za sebe jer se cijela situacija obrnula na posao na kojemu provedem skoro pa cijeli dan, a dok dođem kući ne stignem se niti okrenuti i već idem u krevet. Niti stignem išta skuhati, niti imam volje kad se vratim kući, a da ne pričam o drugim stvarima i o tome kako zapravo više ne znam značenje riječi privatnog života. Jednostavno sve sam zapustio i glavni fokus je posao. Ponekad se osjećam kao da sam na sezonski posao otišao, no i da jesam shvatio bih kako je to sam privremeno, barem negdje pola godine bih tako radio, a nakon toga odmor i pauza od svega. Isto tako savršeno sam svjestan koliko danas ima nezaposlenih ljudi u Hrvatskoj, no nikako da si složim kockice u glavi i naviknem se na ovakav ritmični i stresni dio života jer kada se samo sjetim da sam 3,5 godine sjedio kod kuće i bavio se stvarima kojima sam se bavio i dani koji su svi bili monotoni trebao bih valjda biti zahvalan i sretan što imam priliku raditi po cijele dane, što više ne znam kako je to biti kod kuće i imati privatan život,biti radnik kojega nitko ne cijeni i ne poštuje i to samo po poslovnom pitanju, biti sretan što radim za minimalac, a da ne pričam kako su se entuzijazam i ambicije davnih dana ugasile i mnoge druge faktore koji su sve samo ne one pozitivne. I tako dok sve to prolazim tješim se činjenicom kako je zapravo sve ovo samo prolazno i pokušavam se nadati da će ono sutra donijeti nešto bolje i pozitivnije i opet se sjetim kako je to surova realnost ovog Balkana. Ne vrijedi mi kukati i žaliti se, no kako vodim ovaj blog koji je nekakva vrsta dnevnika kad god imam vremena izbacim novi recept u kojima zapisujem i svoje privatne dogodovštine kako bih u starijem životnom dobu mogao čitati sve što mi se događalo i sjećati se svih tih provedenih i proživljenih stvari i dana. 

Oni koji me redovite prate preko FB grupe i bloga mogli su zaključiti kako se baš i ne mogu pohvaliti nekakvom velikom kolekcijom recepata od riba i to samo iz razloga što nisam ljubitelj istih, pa sam s toga se odlučio da doslovnom prekopam sve one recepte koje dosada nisam objavio i pronašao još nekoliko recepata koji uključuju ribu. Jedino što volim pojesti od ribe su one žalosne konzerve, pa oni panirani riblji štapići, panirani fileti ribe, a zatim nekoliko puta godišnje kad se zbilja zaželim pojedem i onu klasičnu ribu "na naglo" kako bi se reklo koja se priprema u cijelome komadu bilo da je s roštilja-grill-a ili iz tavice.Ovo jelo je nastalo prošle godine nakon Badnjaka i kako je ostalo viška ribe odlučio sam se da je upotrijebim za ovo jelo. Jednostavno od ribe se ne mogu najesti i biti sit, nemam živaca vaditi kosti iz ribe, ponekada mi i miris zna zasmetati i sl. Slična stvar je i s ovim jelom, spoj morske i riječne ribe u kojoj i nisam opet baš pretjerano uživao, no ovaj slatkasto-kiselkasti okus mi se svidio uz dodatak krumpira kojega sam pojeo u cijelosti, dok je ribe ostalo sa strane.


Sastojci potrebni za riblji temeljac :

  • 300 g ribljih kostiju ( koristio sam od smuđa kosti, ali možete i od bilo koje druge ribe- uključuje glavu, kralježnicu i rep )
  • svježeg korjenastog povrća ( mrkva, peršin, celer )
  • 400 ml vode
  • začini po ukusu ( sol, papar u zrnu, vegeta ... )


Glavni sastojci :

  • 400 g fileta lososa
  • 500 g svježeg ili smrznutog smuđa
  • 1 puna čajna žlicica mješavine začina ( mediteranska mješavina )
  • 2 veće glavice crvenoga luka
  • 300 g krumpira
  • soli i bijelog mljevenog papra po ukusu
  • 2 čajne žličice svježeg kosanog peršinovog lišća
  • sok od jednog limuna


Postupak :

Smuđa isfiletirajte na način da nožem zarežete do škrga pa do polovice, a zatim nožem samo slijedite uzduž kralježnice, sve dok ne dobijete filete smuđa. Ostatak ( glava, kralježnica i rep ) prebacite u vodu u koju možete dodati bilo koje korjenasto povrće i koje imate pri ruci. Kad voda zakuha začinite po želji i ukusu, te kuhajte oko 15-tak minuta. 



Crveni luk nasjeckajte na sitnije kockice, te ga stavite pirjati na kombinaciju maslinovoga i suncokretovog ulja, omjer 1:2, te ga pirjajte sve dok ne postane staklast. Krumpire ogulite, te ih narežite na ploške srednje debljine pazeći da ne budu niti prevelike niti previše malene. 


Filete ( ili potkove ) lososa izrežite na srednje kocke, pazeći da ne bude kostiju. Obilno posolite i posipajte mediteranskom mješavinom začina. Istu stvar napravite i sa filetima smuđa. 


Na ispirjani crveni luk i polukuhane krumpire dodajte ribu i pirjajte cca 5 minuta, podlijte s ribljim temeljcem, začinite po ukusu, a pred sam kraj kuhanja dodajte sok od jednoga limuna. Poslužite toplo uz čašu vina po izboru. Umjesto navedene ribe možete upotrijebiti i sušeni bakalar. 




Bon Appétit

2 komentara:

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)