Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

petak, 6. prosinca 2013.

[Sve u jednom]: Chowder od kukuruza sa slaninom


Vrijeme za vođenje dnevnika, ovoga bloga na koji dosada nisam uspio, niti stigao, a kamo li imao volje da već mjesec dana išta napišem.  Prošlo je već nekoliko tjedana otkako na poslu nemam nekakve posebne veze sa slanim jelima jer sam prešao raditi u slastičarnicu gdje sam predan duhovno i fizički. Ustajem se u sitne jutarnje sate, svakodnevno s biciklom napravim veliku kilometražu do posla, naradim se, dođem kući doslovno mrtav umoran i tako iz dana u dan, tako da sam blog jednostavno morao malo zapustiti i posvetiti se novom radnom mjestu za koje mogu reći da sam se napokon uhodao i priviknuo na taj posao. Ipak 3,5 godine nisam radio, živio sam sve do tada kako sam i živio, a mozak kao da se previše opustio i zaboravio kako je to biti pod stresom i raditi slastice nakon tog određenog vremena. Ovaj vikend mi je jedan od gorih i najtežih dosada jer zbilja sam dobio posla preko glave. Tako da za vikend moram napraviti tortu od oraha, japanski vjetar, čokoladnu tortu s jestivom prekrivkom Spiderman-a, štrudle sa sirom, višnjama i jabukama, baklavu, kolače za obiteljski i za jednu manju grupu ljudi jednu vrstu domaćeg kolača,a da ne pričam kako sam se danas morao po prvi puta u životu dogovarati s jednom ženom koja će slaviti sinov rođendan kod nas u hotelu, pa me je tražila da se dogovorimo i još jednom sve potvrdimo oko istih. Iskreno me malo udavila s obzirom kako je nabavila četiri vrste svijeća, te svaku od njih namijenila za određene stvari, no ja tu ne mogu ništa napraviti nego jednostavno poslušati njihove želje, udovoljiti im koliko god je moguće i ono najbitnije, a to su okusi i izgled svih torti u što vjerujem da ću uspjeti. Isto tako vjerujem da ću uspjeti nakon ovoga post-a i objaviti sve dosadašnje torte i kolače koje radim, a u međuvremenu Vam želim predstaviti jednu finu, gustu i kremastu juhu za koju mogu slobodno reći da je i više od obične juhe. Porijeklo ovakvih juha je iz New England-a, premda i nije baš za čuditi se s obzirom u kakvoj vremenskoj klimi ljudi žive i doslovno su stalno u potragama za takvim okrepljujućim juhama koje Vas mogu vrlo brzo zasititi i ugrijati Vas u ove kišne, tmurne i hladne dane. Kod ovakvih juha mi se osobno najviše sviđa to što se pripremaju samo u jednoj posudi i možete ih raditi od bilo čega želite ili da malo bolje preciziram to bi bile mješavine "zemlje i mora". Chowderi se uglavnom dijele na corn chowder, fish chowder i clam chowder. Clam chowder su juhe od krumpira, vrhnja i plodova mora, corn je kukuruza nešto slično ovoj mojoj juhi, a fish je kao što već i sami možete pretpostaviti od ribe, premda je prije kombinacija clam-a i corn-a iliti onoga čega sam imao kod kuće i od toga je napravio. S obzirom kakvo je vrijeme došlo mislim da bi se chowder kao ovakav mogao pronaći na Vašem jelovniku, te Vas svaki puta iznova oduševiti svojim punim okusom i ono najbitnije zagrijati Vas kada Vam to bude bilo potrebno. Umjesto kukuruza možete upotrijebiti i grašak, no pred kraj kuhanja dio povrća možete protisnuti kroz gustu cjediljku ukoliko ne volite da Vam sitniji komadi povrća zapadaju po zubima. Vjerujem da isto tako ima puno Vas kojima je dosadila klasična juha ili ona najbrža i uvijek efikasna i izrađena štapnim mikserima. Moram li Vas i dalje uvjeravati da ih sve isprobate? :)


Sastojci :


  • 700 g kukuruza šećera
  • 200 g bijeloga krumpira
  • 1 veća glavica crvenoga luka
  • sol i bijeli mljeveni papar po ukusu
  • 1,5 l povrtnog temeljca ( više ili manje i ovisno kakvu gustoću ovakvog chowder-a želite )


Dodatni sastojci  :


  • 300 g sušene dimljene slanine
  • nekoliko jušnih žlica kukuruza šećerca ( za aranžiranje )
  • sušeno ili svježe sitno sjeckano peršinovo lišće

Postupak :

Pred sami početak pripremite povrtni temeljac. On može biti brzinska zamjena kao one gotove povrtne ili mesne kocke ili jednostavno možete upotrijebiti svježe povrće koje Vam je nadohvat ruke ili želite napraviti generalno čišćenje po hladnjaku.
Crveni luk nasjeckajte na sitnije komade, te ga stavite pirjati u duboku posudu na plitku masnoću. Kad postane staklast dodajte krumpire i pirjajte oko 5 minuta, a zatim podlijte s povrtnim temeljcem i kuhajte sve dok krumpir ne omekša. Nakon toga ubacite kukuruz šećeras, začinite po ukusu, te nastavite s pirjanjem oko 10-tak minuta.



Pomoću štapnoga miksera ili samostojećeg blendera usitnite kompletno cijelo povrće, vratite na štednja, a po potrebi podlijte s povrtnim temeljcem. Kako sam već naveo u uvodu možete također povrće protisnuti kroz gustu cjediljku. Pred sam kraj kuhanja protisnutoga povrća doradite okus, te poslužite uz sitnije sotirane komadiće slanine, posipajte s peršinovim lišćem, chilli papričicama, mljevenom slatkom ili ljutom paprikom, dodatnim komadićima kukuruza šećerca...

Poslužite toplo kao juhu ili glavno jelo. :) 







Bon Appétit


Broj komentara: 6:

  1. Čitajući prve rečenice skoro sam ti pozavidjela na poslu s kolačima, ali pročitavši dalje odmah sam se predomislila :) Juha fino izgleda, baš okrepljujuće!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Vjeruj mi da bih i ja odustao da mi netko kaže kako to sve treba raditi, no nisam se obeshrabrio već se uhvatio u koštac s time. :)

      Izbriši
  2. Baš si čitač misli. Neki dan sam čula prvi puta za chowder i stalno mislim kako moram malo proguglati i vidjeti o čemu se radi. Danas pomislim, nisam dugo bila na tvom blogu pa da vidim što ima novoga (usput, super ti je novi izgled bloga; onaj stari mi je bio preozbiljan, ovaj je sav nekako lepršav) i- odmah naletim na chowder! Idem sad čitati u miru. Iako ne sumnjam da je dobro.

    OdgovoriIzbriši
  3. Blog je fantastican. Odusevljena sam koliko kreativnosti i ljubavi ima na ovim stranicama.
    Hvala na inspiraciji koju ovde pronalazim.

    Veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Vam, drago mi je da pronalazite inspiraciju, biti će toga još i više. ;) LP

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)