Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

ponedjeljak, 16. lipnja 2014.

[Nešto drugačije:] Pite na štapićima


Pite na štapićima su novitet na gastro sceni koje polako preplavljuje i naša područja. Prvi puta kad sam ih vidio rekao sam si: "to je to, idemo ih raditi", pa sam se tako odlučio za njih, s time da sam nakon svojega rođendan radio još jednu turu za posao gdje su slavili svoju prvu godišnjicu postojanja i rada. Nisam htio ništa posebno eksperimentirati s prhkim tijestom već sam se držao onog standardne recepture za koju recept možete pronaći na blogu kad sam radio  pite s jabukama i jednu pitu s jabukama samo u obliku torte, s višnjama...No prije svega toga našao sam se u velikoj delimi kako i od koga da nabavim te drvene štapiće pa sam nekoliko sati google-a da vidim što drugi kažu. Pronašao sam ih u jednoj ljekarnoj i tada nisam mogao nikome riječima opisati svoju sreću i zadovoljstvo. Nakon tog najvećeg problema i dilema oko drvenih štapića razmišljao sam dosta o nadjevima i jednostavno mi se nije dalo ponuditi nekome opet klasični nadjev od jabuka,  te su u tu priče ušle i svježe jagode. Nadjev od jabuka sam dodatno oplemenio s mljevenim đumbirom  u prahu, tek s nekoliko klinčića, malo mljevenog cimeta i limunovog soka, dok sam svježe jagode samo nasjeckao na sitnije kockice, te ih malo pošećerio, a dio tekućine koje bi jagode pustile stajanjem sam nadopunio s krušnim mrvicama jer sam opet se malo nećkao i mogu slobodno reći bojao ukoliko bih jagode kao takve dodao recimo u nekakav neutralni puding razvodnilo tu smjesu i previše natopilo prhko tijesto koje bi se tokom pečenja više kuhalo nego peklo. Samo Vam mogu reći da nikoga nisam ostavio ravnodušnim što se pita na štapiću tiče, svi su se oduševili, a dodatnu točku na "i" odlučio sam te drvene štapiće "odjenuti" s jednim malenim pletenim vezovima koji služe za omotavanje donjeg ruba svake torte s obzirom da toga imam poprilično na "lageru", te ih odlučio nazvati "veselim šokicama. :) Osim slatkih pita na štapićima možete se slobodno odlučiti i za slanu verziju pita, dodati nadjeve po želji, jednostavno improvizirati i napraviti nešto nesvakidašnje i ludo.   
 
Sastojci potrebni za prhko tijesto : 

  • 800 g bijelog glatkog brašna ( ili običnog bijelog - od te količine brašna + svih ostalih navednih sastojaka dobio sam cca 50-tak gotovih komada pita na štapićima)
  • 200 g graham brašna
  • 240 g domaće svinjske masti ( ili maslaca )
  • 4 jaja
  • 1,5 kiselo vrhnje ( cca 230 g )
  • 125 šećera kristala
  • 1 vrećica p.p.
  • 3 vrećice vanilin šećera

Sastojci potrebni za nadjev  od jagoda: 
  • 500 g opranih i očišćenih jagoda
  • 150 g šećera ( ovisno da li više volite slađe ili kiselije nadjeve )
  • 2-3 jušne žlice krušnih mrvica 
  •  - što se nadjeve tiče možete normativ slobodno povećati ukoliko volite da bude više nadjeva, no ja osobno ne volim s ničime pretjerivati 



Sastojci potrebni za nadjev od jabuka :
  • 500 g jabuke ( koristio sam one više škrobnije )
  • 200 g šećera kristala
  • 2 veće klinčića
  • 1 jušna žlica mljevenog đumbira u prahu
  • sok od jednog limuna 




Postupak :

U dublju posudu dodajte prosijano glatko brašno skupa s praškom za pecivo. Dodajte svinjsku mast ili maslac, jaja, vanilin šećer i obični kristala šećer.

 
Prvo viljuškom dobro razradite sve sastojke da se malo povežu, a zatim upotrijebite ruke,  te zamijesite prhko tijesto. Dobivenu bulu tijesta omotajte prozirnom folijom, te ostavite u hladnjaku najmanje pola sata kako bi tijesto odmorilo i kako bi se masnoća u tijestu stegnula, a nakon toga prebacite se na nadjev za pite.


Za nadjev od jabuka, jabuke ogulite te ih nasjeckajte na sitnije kockice. Dodajte cimet, šećer, klinčiće. Stavite na vatru, te ih pirjajte sve dok se većina vode ne izreducira, a tokom kuhanja dodajte đumbira u prahu. Nije potrebno u potpunosti izreducirati tekućinu u jabukama, neka ostane vrlo malo soka koje jabuke budu pustile tokom pirjanja i kako tokom pečenja nadjev ne bi bio previše suh.

 
Što se tiče nadjeva od jagoda, njih također nasjeckajte na sitnije kockice, dodajte šećera, te ih vrlo kratko ostavite sa strane da počnu puštati svoj sok, a nakon toga dodajte krušne mrvice i još jednom promiješajte sve dok ne dobijete homogenu smjesu.  Osim nasjeckanih jagoda možete koristiti i pire od jagoda iliti tzv. kašicu pa kombinirati sa sitno sjeckanim.


Nadjev od jabuka prije slaganja na tijesto dobro ohladite, a zatim se bacite u izradu. Tijesto razvaljajte poprilično tanko, a opet ne previše kako nadjev tokom pečenja ne bih popucao ili dok ih prebacujete na plehove za pečenje iako sam ih direktno slagao u plehove. Naravno da sam imao i asistenciju mlađe sestre koja je razvijala tijesto i izdubljivala ga dok sam ja filovao i ukrašavao. 😊😉Preponosan sam na njezin rad.


Svaki izrezani ( okrugli ) oblik stavljajte direktno u plehove za pečenje koje možete i ne morate obložiti masnim papirom za pečenje. Drvene štapiće rasporedite po prhkom tijestu i to na način da ih naredite da budu složeni do polovice prhkog tijesta.  Dodajte nadjeve kako je prikazano na fotografijama, te preklopite s drugim dijelom tijesta.

 
 I naravno ti famozni drveni štapići za koje sam se pribojavao da ih nikada neću moći pronaći za kupiti, te da će kompletno cijela izrada oko njih pasti u vodu. 😀


I pred sami kraj to bi izgledalo nekako ovako. ;) 



 
Pecite ih na 180 C nekakvih cca 20-tak minuta, ovisno o pećnici. Nadjev u njima će se fino karamelizirati i dobiti ćete malene i savršene pite na štapićima za kojima će svi poludjeti.







 

UPDATE : 27.01.2016. 

Pite na štapićima u novijem ruhu.




4 komentara:

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)