Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

utorak, 9. prosinca 2014.

[Audicija 3,2,1 PECI ! :]Pečeni cheesecake s curdom od naranče


Da sam znao da će ovaj cheesecake svidjeti jako velikoj većini ljudi svjetlost dana na blogu ugledao bi već davnih dana, no dobro bolje ga ikad objaviti nego nikad, zar ne? :) Kao i na svim drugim audicijama koje su vezane za kuharstvo i slastičarstvo potrebno je napraviti određeno jelo ili slasticu te se i na ovakav način prezentirati pred stručnim i kompetetnim ljudima baš kao što sam i ja napravio. S obzirom kako sam taj desert morao transportirati nije mi ostalo baš puno vremena i razmišljanja već sam bubnio k'o iz topa da ću raditi ovaj pečeni cheesecake, samo s time da će se podloga sastojati od prhkog tijesta umjesto čajnih keksa i maslaca. Nisam htio ništa raditi što bi u sebi sadržavalo slatko vrhnje i kreme uz dodatak maslaca jer takvo što transport ne bi izdržao, a i nisam imao nikakav prijenosni hladnjak, s toga mislim da sam pravilno i dobro odabrao bez ikakvih dvoumica.  Prvi put kad sam ga radio išao sam jednostavnijim putem te odabrao podlogu od keksa i maslaca, te skraćeni dio pečenja, dok kod ovoga što sam na audiciju nosio donja baza je bila prhko tijesto, a zatim krema koja se peče nekakvih cca 1,5h, a zatim još mora odstajati u pećnici nekakvih dva sata s poluotvorenim vratima od pećnice, a prva verzija je izgledala ovako :


Sad si možda razmišljate kako je to prekomplicirano da ga idete raditi kad postoje mnoge druge i brže varijante. Poznavajući mene volim često tako komplicirati i ići težim putem jer mi je i izazov veći i odlučniji sam da ga radim, no mogu Vam svima zagrantirati da će se svima svidjeti kad ga budu probali. Da ovaj cheesecake kao takav ne bude previše dosadan i monoton odlučio sam se i za curd od naranče te na taj način dobio kompoziciju slatko-kiselog okusa. Ukoliko ne volite takve okuse, curd možete dakako preskočiti u ovom receptu, a umjesto od naranče možete raditi bilo koji drugi i od bilo kojeg drugog voća.

Ovaj cheesecake kad bih morao nekome predstaviti, predstavio bih ga kao jesenski desert iz razloga kompozicija boja. Na prvoj fotografiji s prhkim tijestom možete vidjeti kako je on i izgledao. Cimet u kori i narančina korica koja Vas podsjeća na ispijanje toplog čaja, a zatim mirisi koji se šire iz njega i koji Vas podsjećaju na one hladnije dane u mjesecu kad ste ispred Vaših malih ekrana i ispijate takvu vrstu čaja.  Za koju god da se varijatnu odlučite vjerujem da će Vam se svidjeti, jer po meni ovaj cheesecake zove uvijek na još, jednostavno je zarazan i čovjek ga naprosto ne može prestati jesti. 
Fotografije koraka po korak koje budem postavio biti će oni s podlogom od keksa i maslaca jer nisam uspio fotografirati onaj postupak s prhkim tijestom. Promjer okruglog kalupa u kojemu sam radio je fi 30 cm. Ukoliko budete radili u onom manjem, tipa fi 26cm, smanjite normativ recepta, tj. prepolovite ga da ne biste prošli kao moja prijateljica kojoj je ispao jako visok, no opet ukusan. 

 
Sastojci potrebni za prhko tijesto :

  • 450 g glatkog brašna
  • 120 g maslaca ( ili domaće svinjske masti )
  • 1/2 čašice kiselog vrhnja ( koristio sam ono od 12 % m.m.)
  • 125 g šećera kristala
  • 1 čajna žličica praška za pecivo 
  • 1 vrećica vanilin šećera
  • 2 jaja 

Napomena : S podlogom od keksa, kekse sam samljeo, te im dodao rastopljeni maslac i tom smjesom sam prekrio dno kalupa.



 
Sastojci potrebni za kremu od sira :
  • 1 kg svježeg kravljeg sira
  • 250 g kiselog vrhnja ( koristio sam ono od 20 % m.m. )
  • 3 pune jušne žlice glatkog brašna
  • 250 g šećera kristala
  • 1 jušna žlica tekućeg ekstrakta od vanilije 
  • 3 jaja ( cijela )

Sastojci potrebni za curd od naranče :

  • 100 ml svježeg iscijeđenog soka od naranče
  • 200 g šećera kristala
  • 60 g maslaca ( sobne temperature )
  • 3 žumanjka
  • 2 čajne žličice narančine korice 


Postupak :

Prije izrade ovog cheesecake pobrinite se da su Vam svi sastojci sobne temperature. Svježi sir odmah prije same pripreme ostavite vani na sobnoj temperaturi kako bi se što jednostavnije umutio, iako ja osobno volim više kad se vide ti sitniji komadići sira. Za početak dobro umijesite sve sastojke za prhko tijesto. Nakon toga omotajte ga prozirnom folijom i odložite u hladnjak na nekakvih cca 30 minuta kako bi se tijesto odmorilo i masnoća u njemu stegnula. Nakon što se tijesto odmorilo razvaljajte ga, te prebacite u okrugli kalup, dobro pritisnite, a rube prstima raširite gore po vrhu kalupa kako biste dobili metaforički rečeno "posudicu" u koju ćete uliti nadjev od sira. 

Tijesto izbockajte na nekoliko mjesta ili stavite sjemenke graha na njega kako se tokom pečenja tijesto ne bi napirilo. Vratite ga opet u hladnjak zajedno s okruglim kalupom, te ostavite još nekakvih 20 min da se tijesto odmori i dobro ohladi. U tom vremenu pećnicu dobro zagrijte. Tijesto prebacite u pećnicu i pecite ga na 180 C oko 10-tak minuta. Uglavnom sve dok tijesto ne bude na pola pečeno, jer ćemo na njega još stavljati nadjev od sira koji se također treba peći.


U dublju posudu dodajte svježi sir i kiselo vrhnje, te pomoću miksera dobro izmiješajte sve dok ne dobijete homogenu smjesu. Dodajte jaja, šećer kristal i vanilin šećer, te na najmanjoj brzini mikserom lagano još jednom razradite smjesu. Pred kraj dodajte glatko brašno koje ste prethodno prosijali s praškom za pecivo ili jednostavno možete sve sastojke odjedanput izmiksati, no mene je praksa naučila da napravite sve kako sam dosad opisao ne gledajući fotografiju ispod.


Dobiveni nadjev od sira prebacite na polupečeno prhko tijesto, te rukama lagano protresite kalup kako bi se nadjev od sira ravnomjerno rasporedio po cijelom kalupu, te ubacite u pećnicu.


Prvo pecite na 230 C nekakvih cca 10-tak minuta, smanjite temperaturu na 110 C, te tako pecite još nekakvih 30- tak minuta. Nakon toga otvorite vrata od pećnice, te ga ostavite još dva sata s poluotvorenim vratima od pećnice da stoji. Kod ovog cheesecaka je cilj da se ne smije peći na jako temperaturi jer bi jednostavno prepekao se i zagorio, a i nadjev od sira treba biti "pufnast", doslovno kao kada biste radili nekakvu vrstu nabujka-souffle-a.

 
Za curd od naranče u dublju posudu dodajte žumanjke, šećer kristal, narančinu koricu i sok od naranče, te miješajte na najslabijoj vatri.

 
Kad se počne zgušnjavati, još vrlo kratko ostavite na vatri, a zatim maknite. Dodajte maslac i još jednom dobro izmiješajte. Dobivenu smjesu procijedite kroz gustu cjediljku ili gazu.

 
Na ohlađeni nadjev od sira dodajte ohlađeni curd od naranče, te ga ostavite preko noći da odleži i dobro ohladi, a sutra jednostavno navalite. ;)


I to bi bilo to. Dekorirajte po ukusu i željama. Obično nemam naviku stavljati veće i sirove komade voća na torte i njima sličnim jer puštaju svoje sokove po torti i onda to jednostavno estetski ne izgleda baš najbolje, no ovaj cheesecake je jednostavno jako brzo planuo tako da i nije bilo nekakve posebne brige oko toga.











Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)