Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

nedjelja, 4. siječnja 2015.

[3,2,1 PECI ! :] Crostata s ricottom i kupinama


Slastičarski show koji ste mogli pratiti na RTL-ovoj televiziji "Tri,dva,jedan PECI" je već tjednima iza nas, a meni je ostalo još nekoliko slastica koje želim s Vama podijeliti, a onda uistinu krećem sa slanim stvarima. Ne znam koliko Vas je uopće pratilo taj show i da li je itko pratio, no i tome je došao kraj vjerovali ili ne. Jako brzo se sve odvilo i po završetku naprosto nisam vjerovao da je i ovo poglavlje završeno s obzirom koliko smo vremenski dugo snimali svaku epizodu i trudili se i davali najbolje od sebe i da se dokažemo u najbolje svjetlu. No prije svega želio bih Vam svima čestitati Novu godinu i da Vam bude još bolja i uspješnija nego li prošla. 

Što se ove crostate tiče imam samo riječi hvale, baš kao što je i žiri imao. Zdravko Perić je ovu crostatu nazvao missicom iako sam na kraju završio kao 3.pratilja. :D Oduvijek sam htio nešto takvo slično napraviti kod kuće,a tad mi se ukazala prilika koju sam htio iskoristiti. Fotografija govori više od tisuću riječi, pa presudite sami. Jedino mi je krivo što se nikakva druga fotografija vezana za crostatu nije mogla pronaći na web-u, uključujući i njezin presjek. Kako god bilo ja sam se oduševio njezinom izgledu baš kao i slatko-kiselom okusu za koji znate i sami da obožavam takve kombinacije, sira i kiselog voća. Sama priprema ove crostate ne oduzima dosta vremena, vrlo je jednostavna za izradu i neće nikoga ostaviti ravnodušnim, jedino je bitno opet dobro zamijesiti i ispeći prhko tijesto, a što se nadjeva tiče zbilja imate veliki i široki spektar izbora.

Što se prhkog tijesta tiče jako sam puno o njemu naučio, naročito onda kad smo radili američku pitu od bundeve gdje nam je svima tijesto ispalo prijesno. To je bio jedini razlog jer smo ih pekli u keramičkim posudama u kojima uopće ne pečem ništa osim možda nekakvih slanih jela. Kod toga je bio problem jer keramičkim posudama je daleko više i potrebnije da se zagriju, a zatim i proces pečenja koji je znatno duži nego li kod metalnih i uključujući nekakve vatrostalne posude i zdjele, ovisno o njihovoj debljini.  To mi je bila dodatna škola i mislim da tome više nema mjesta da napravim takvu grešku. Najbitnije je imati dobar omjer sastojaka, dobro umijesiti, ostaviti tijesto da miruje, a zatim ga raširiti na određene tepsije, plehove i posude. Po želji tijesto možete lagano ispikati viljuškom ili staviti one klikere ili pak grah kako tijesto tokom pečenja se ne bi napirilo.Tijesto opet dobro ohladiti i pustiti ga da miruje, a nakon toga ga staviti u vruću pećnicu i ispeći ga na pola. Nakon toga slijedi nadjev i završno pečenje. To su koraci koje je vrlo bitno upamtiti ukoliko želite dobiti pravilnu i tehnički ispravnu crostatu, quiche,tart i sl. Recept za ovu crostatu moći ćete pronaći i u časopisu "Poduzetnik" gdje će ujedno biti i jedan moj mali intervju na osnovu show-a u kojemu sam imao priliku za sudjelovati. :)

 
Crostata s ricottom i kupinama

Sastojci potrebni za prhko tijesto :


  • 415 g glatkog brašna
  • 100 g šećera u prahu ( naprosto više ne planiram stavljati kristalni šećer u tijesta jer se nikako ne može otopiti i onda po tijestu ostanu sitni komadići-kristali šećera što mi baš i tehnički ne izgleda privlačno, stoga sam stavljao šećer u prahu koji prethodno opet dobro prosijte )
  • 1/2 jušne žlice korice limuna ( po mogućnosti nešpricanog)
  • 1 1/2 čajna žlica praška za pecivo ( prosijte ga skupa s brašnom )
  • 180 g dobro ohlađenog maslaca
  • 1 jaje
  • 1 žumanjak
  • 1/2 čajne žlice sjemenki vanilije ( srži )
  • prstohvat soli

Sastojci potrebni za nadjev :

  • 480 g ricotta sira ( kao zamjenu možete koristiti i svježi kravlji sir s time da ga ostavite vani na sobnoj temperaturi, a nakon toga ga izmiksajte kako biste što jednostavnije razbili grudice u njemu )
  • 70-80 g šećera u prahu
  • 1/2 čajne žlice sjemenki vanilije ( srži )
  • 3 jaja


Postupak :


U dubljoj posudi prosijte brašno s praškom za pecivo. Dodajte mu limunovu koricu, šećer i sol, te rukama lagano izmiješajte. Nakon toga dodajte maslac narezan na sitnije komade te prstima lagano utiskujte u brašno. Kad se maslac lagano poveže s brašnom i drugim sastojcima nastavite ga rukama mrviti sve dok ne dobijete smjesu sličnoj krušnim mrvicama.
U posebnoj manjoj zdjelici izmiješajte jaja, žumanjak sa srži mahune vanilije. Dobivenu smjesu ulijte u onu s brašnom i rukama brzo zamijesite prhko tijesto. Omotajte ga prozirnom folijom i ostavite u hladnjaku najmanje 30 minuta da odstoji i kako bi se maslac stegnuo.

U međuvremenu ricottu dobro razradite ručnim miskerom ili u samostojećem blenderu dok ne dobijete finu i kompaktnu smjesu. Prebacite u drugu posudu, dodajte šećer u prahu i  srž mahune vanilije i još jednom dobro izmiješajte. U smjesu lagano dodavajte jaje po jaje i miješajte sve dok opet ne dobijete homogenu smjesu. 

Dobiveno tijesto podijelite tako da Vam ostane i dio prhkog tijesta pomoću kojega ćete napraviti "mrežu" na vrhu kao što možete vidjeti na fotografiji . Ostatak tijesta stavite u određeni kalup, dobro ohladite i pecite u pećnici na 180 C sve dok tijesto ne bude na pola pečeno. Izvadite iz pećnice i ostavite da se tijesto dobro ohladi. Na ohlađeno dodajte nadjev od ricotte, te poslažite svježe kupine. Dodajte izrezane trakice tijesta na vrh, te vratite natrag u pećnicu na istu temperaturu i pecite još dodatno nekakvih 55 minuta ili sve dok korica ne dobije zlatnu boju. Prije posluživanja crostatu dobro ohladite i posipajte je šećerom u prahu.



Broj komentara: 6:

  1. Daaaaavno sam naučila da je pitu najbolje peći u limenom kalupu. Imam jedan vatrostalni, ali u njemu nikako da se ispeče i zato ga više ni ne koristim.
    Nema veze što je ova crostata završila kao 3. pratilja, prekrasno izgleda, a sigurno je i jako ukusna.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To i ja govorim! :D Nema do limenih, pogotovo onih fiksnih kojima možeš ukloniti dno, no rečeno nam je svima ukoliko američku pitu od bundeve budemo pekli u nečemu drugome neće biti ispravno. Ipak sam trebao poslušati svoj instinkt i peći u metalnoj. :)

      Izbriši
  2. pratila sam show i skidam kapu svima vama koji ste učestvovali..sada nisam pametna koji si bio ti...oprosti...ja nisam za takve stvari jer ne volim nikakav pritisak..neki ljudi nešto mogu a neki jednostavno ne...bilo je stvarno izvrsnih uradaka...dovoljno je reći i da je mm pratio sa mnom skupa veći dio emisija i da su se i njemu mnoge stvari svidjela..jer on je užasan kritičar..kod njega su neke stvari jestive a neke ne :)
    crostata bi se meni sigurno svidjela ali, kod mm teško se sir može progurati u slatkiše :)
    meni je nekako najviše ostala u sjećanju ona prevrnuta preokrenuta slana pita koju je čini mi se radila željka?! jesam li u pravu?
    puno pozdrava!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Iskreno to se zapravo i ne može zvati kritičarom, jer iza tih kritika bile one pozitivne ili negativne osobno mislim da moraš biti kompetentan, stajati iza svojeg mišljenja i ne povoditi se drugima, ali dobro. Jeste u pravu ste, quiche je radila s brdom slanine. :D

      Izbriši
  3. pozdrav,
    radila bi tijesto po ovom receptu, ali sa drugačijim nadjevom i bez mreže, zanima me koje količine sastojaka za tijesto tada trebam staviti. i za koju veličinu tepsije?
    hvala unaprijed na odg.
    mag.

    OdgovoriIzbriši
  4. O kakvoj tepsiji je riječ? Okrugloj, kockastoj ili onoj od pećnice?

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)