Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

petak, 5. prosinca 2014.

[3,2,1 PECI ! :] Splitska torta

 
Prije nešto malo više od mjesec i pol dana prijavio sam se za RTL-ov amaterski slastičarski show 3,2,1 peci gdje sam upao među 12. odabranih ili kako su nam rekli 12.ero veličanstvenih. :D 




Iako se nisam uopće planirao prijaviti prijatelji su mi rekli da se prijavim ili će me oni prijaviti, stoga sam odlučio popuniti prijavnicu i očekivati poziv za koji nisam baš vjerovao da ću upasti s obzirom koliko se puno kandidata prijavilo. 

Ovo je torta, točnije pečeni cheese cake s curdom od naranče s kojim sam se predstavio na audiciji i za koji smatram da se žiriju svidio, a Vi sami presudite. Meni je osobno takva vrsta cheese-ike najbolja jer ne volim one sirove varijacije na istu temu, iako je priprema, tj. pečenje produžena svaka uložena minuta u njega se isplati, baš kao i kombinacija slatko-kiseloga koji volim i u slanim jelima. Recept za njega imate na fotografiji dolje, no njega ću sljedećeg objaviti na blogu kako bih Vam kroz fotografije pokazao svaki korak njegove izrade.



Svaki početak nekakve priče je težak, baš kao i prvi zadatci koje ste imali priliku gledati na malim ekranima. Recepte sam uglavnom sve dosada nasumično birao, uvijek riskirao i po prvi puta nešto isprobavao i uvijek si govorio tokom izrade tih slastica u showu da ću ih napraviti na taj način i po prvi put pa kud puklo da puklo. Jednostavno na taj način htio sam i sam sebe testirati, no stres i nedovoljno vremena uvijek ostavi "ožiljke" na tim desertima koji na kraju rezultiraju ne baš tako dobrim kritikama i ocjenama. Svjestan sam svojih pogrešaka i propusta, no tu sam da učim od kompetetnih ljudi. 



Gledajući emisije sam sebi sam govorio kako sam većinu tih stvari mogao drugačije napraviti, no kako god bilo bio sam zadovoljan s obzirom da po prvi put sudjelujem u takvoj vrsti show-a i jednostavno dok se čovjek privikne na novu okolinu, ljude oko sebe, sa stresom s kojim se doduše nitko ne može pomiriti, s kratkim vremenom u zadanom periodu kad morate izraditi određene slastice i sl. S većinom svojih slastica sam bio zadovoljan, a to je ono nešto najbitnije barem ako mene pitate, jer badava ako se meni određene stvari ne sviđaju bile one vizualne ili estetski kako mogu očekivati i od žirija da se njima svidi, zar ne? Kroz show učim i nadograđujem svoje znanje i slastičarske vještine te im je zbog toga razloga jako drago što sam u show-u, a isto tako uvjerio se u to u što griješim i kako bih na svoj način dokazao svim svojim bivšim poslodavcima koji su me podcjenjivali da ne znam, ne valjam i da ne vrijedim ukazao kako su u krivu i koliko daleko mogu dogurati i mislim da sam to već postigao, samo njihov je propust što to nisu primijetili na vrijeme, a što se nagrade tiče ona mi je na zadnjem mjestu jer sam dosad postigao sve što sam htio i to je moja najveća nagrada. 

S obzirom kako znate da volim uz svaki recept objaviti i fotografije svakog koraka izrade slatkog ili slanoga ovoga puta to neće biti moguće, no ukoliko pratite show znati ćete o čemu se točno radi i ne vjerujem da će biti bilo kakvih većih komplikacija. U cijeloj ovoj priči najviše mi smetaju "sudci" ispred malih ekrana koji će uvijek naći i kritizirati nas kandidate ne znavši da nije malena stvar nalaziti se pred kamerama, raditi pod stresom koji uzrokuju ponekad i katastrofalne greške, raditi pod pritiskom, biti ograničen s vremenom i sl. jer uvijek je najlakše nekoga osuditi i biti general poslije bitke. Žiri je s ovom tortom bio poprilično zadovoljan,a sa slastičarskom kremom najviše iako se doduše ne mogu sad točno sjetiti gdje je bilo manjih tehničkih pogrešaka. Tortu kao takvu nikad nisam radio,čuo jesam za nju no jednostavno nikad me nije nešto posebno privlačila pa da je idem raditi, beze kore sam radio.

SPLITSKA TORTA

Sastojci:

Radimo 3 kore – svaka od :
Biskvit:


  •     4 bjelanjka
  •     70 g šećera kristala
  •     20 g oštrog brasna
  •     150 g ( mješavina nasjeckanih oraha i suhih smokava, te grožđica )
  •     1 čajna žličica vanilin šećera

Krema:
  •     12 žumanjaka
  •     200 g šećera u prahu
  •     250 g maslaca sobne temperature
  •     1 manji štapić vanilije
  •     150 – 200 g mješavine krupno nasjeckanih oraha i suhih smokava, te grožđice
  •     korica jedne naranče

 Tekućina za poškropiti korice :
  •     2 žlice ruma
  •     6 žlica soka od naranče


Dekoracija:
  •     čokoladne strugotine za posipavanje



Postupak:


Okrugli kalup promjera 26 cm premažite maslacem i dno obložite papirom za pečenje.
Grožđice namočite u malo ruma. Ocijedite, a rum ostaviti za preljev korica uz dodatak narančinog soka.
200 grama suhih smokava i 200 g oraha ( jezgre ) narežite na krupnije komade.
U nasjeckane orahe i smokve dodajte 200 grama grožđica. Rukama lagano promiješajte.. Podijelite na 4 dijela, svaki dio po 150 grama. Tri će vam trebati za kore a četvrti za ukrašavanje torte.
Korice ( beze ) :

Pećnicu zagrijte na 170 stupnjeva.

4 bjelanjaka miksajte s prstohvatom soli dok ne dobijete čvrsti snijeg. Zatim polako dodavajte 70 g kristal šećera i zličicu vanilin šećera, te nastavite miksati. Pomoću spatule umiješajte pripremljene smokve, orahe i grođžice u koje ste dodali 20 g oštrog brašna.

Sipajte u pripremljeni okrugli kalup i pecite 20 minuta na 170 stupnjeva.

Postupak ponovite jos dva puta, tako da dobijete 3 kore/biskvita. 2 žlice ruma (od namočenih grožđica) i 6 žlica narančinog soka izmiješajte. Jednu traku korica prelijte preljevom, namažite 1/3 kreme, zatim postupak ponovite s preostalom koricom i kremom. Tortu premažite izvana s kremom i posipajte čokoladnim mrvicama. Ostavite preko noći u hladnjaku.


Krema:
 
U međuvremenu kuhajte kremu na pari od 12 žumanjaka sa šećerom u prahu. Ja sam prvo kratko umutio žumanjke i 200 g šećera u prahu i prebacio u posudu kako bi se kuhala na pari. Kremu miješajte lagano pjenjačom dok se ne zgusne.

Na kraju dodajte naribanu koricu jedne naranče. Kada je krema skuhana prekrijte je prozirnom folijom i ostavite da se ohladi.Pjenasto izmiksajte maslac, dodajte hladnu kremu od žumanjaka i malo sredine ( srži ) vanilije i sve kratko promiksajte da se poveže. Podijelite na 3 dijela.

Nadjenite koricu po koricu, te premažite izvana i bogato ukrasite preostalim suhim voćem i grubo ribanom čokoladom.
Dobro ohladite i poslužite.




4 komentara:

  1. Što god da sagledamo, uvijek pomislimo kako smo mogli bolje ili drugačije. Ništa se ne sekiraj, meni si iznimno simpatičan i s nestrpljenjem čekam nove epizode. Naravno da je novčana nagrada primamljiva, ali i ako ju nisi osvojio bogatiji si za jedno novo iskustvo i nadam se da si uživao tijekom showa

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, baš tako kao što je i Željka bila komentirala onaj komentar sjediš iz naslonjača i komentiraš šta nisi cimeta stavila, ovo nisam trebao sotirati... Kad te žiri okarakterizira i daje ti sugestivne kritike i kaže ti što ti je dobro,a što ne i na kraju donese nekakav kompletni zaključak o tebi, to je moja najveća nagrada, a onda kompletno i dodatno iskustvo, nove okolina i nove ljude koje upoznaš.

      Izbriši
  2. Baš hrabro, da si odlučio za TV show. Ja sam na žalost one vrste koji se krije, i kako bi vi kazali "kamera me ne voli" ;) Jedno iskustvo više u tvom životu. Bravo.
    A ova torta izgleda odlično.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti. :) Nisam se zaista htio prijavljivati, no s obzirom kako su se svi moji "prijetili" da će me oni prijaviti rekoh onda bolje idem sam i eto upao među 12.

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)