Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

subota, 7. studenoga 2015.

[3,2,1 PECI : ] Kroštule


Još jedan novi recept iz emisije 3,2,1 peci kojega ste mogli gledati na RTL televiziji prošle godine. Prošle godine!? Ne vjerujem da je već toliko prošlo i da sad u ovo vrijeme sam bio u Zagrebu gdje smo snimali epizode. Odmah me uhvatila nostalgija tog vremena  jer ipak to nije malena stvar koja uključuje i dodatni stres i svaki tjedan relaciju Osijek-Zagreb, Zagreb-Osijek, a ujedno i jedno predivno novo iskustvo s profesionalcima gdje sam puno toga naučio, puno zabave i nezaboravnih trenutaka. Predzadnja epizoda tjedna koja je uključivala lisnato tijesto završavala se s temom, a to je "prženo". Toj temi sam se najviše radovao i bio sam samouvjeren da će ishod biti s puno pozitivnih kritika. 


Tema "prženo" je zaista nešto što ne zahtijeva da odstoji u hladnjaku preko noći, već se moglo direktno konzumirati, dok je za sve druge slastice zaista trebalo dosta vremena koje mi nismo imali pa su rezultati bili svakakvi. 
Za temu prženja odlučio sam se za kroštule koje su pokupile jako dobro kritike, no opet nezadovaljajuće. Rečeno mi je bilo kako sam lukavao odabrao slasticu, te da je jako jednostavna.  Nije ga problem ispeći i nadjenuti sa slanim ili slatkim nadjevom, ali zamijesiti ga i zadovoljiti sve kritike je jako teško što me dodatno koštalo, te time sam završio u prvom duelu s Željkom. O tome ću Vam malo kasnije pisati.


Za kroštule će Vam reći da su im to "kolači" djetinjstva, a to su zapravo prženi "kolačići" primorske i dalmatinske kuhinje koji se uglavnom pripremaju od jaja,brašna, šećera i alkohola. Tijesto se uglavnom sječe u trake i oblikuje po želji, a zatim se prže u dubokoj masnoći, posipaju sa šećerom u prahu i poslužuju.  Nikad ih nisam radio, pa sam se opet odlučio riskirati i probati nešto što dosad nisam. Istina je da su vrlo jednostavne, no opet tehnički treba dobro umijesiti ga i ono najbitnije, a to je pravilno tijesto ispržiti. Sve točno treba pogoditi : temperaturu ulja i do koje mjere ga ispržiti, a zatim odložiti na papirnati ubrus kako bi se izvukao višak masnoće. U ovom tijestu najveću ulogu ima alkohol koji će spriječiti da tijesto ne bude previše masno i to sam postigao. Meni su odlična i brza grickalica koju možete pripremiti za bilo kakvo obiteljsko okupljanje i nećete nikoga razočarati. Za one koji će "odskočiti" malo više predlažem Vam nekakav umak na bazi čokolade ( bilo da je od tamne ili bijele ). Savršeno su hruskave i nisu preslatke, baš po mojem ukusu. 

Sastojci potrebni za tijesto :


  •  2 jaja
  •  1 žlica šećera
  •  100 ml mlijeka
  •  100 g  maslaca
  •  ½ žlice ruma
  •  ½ žličice soli
  •  250 g glatkog bijelog brašna
  •  250 g oštrog brašna
Dodatni sastojci :
  • ulje ( za prženje )

Postupak :


Pjenjačom šećer i jaja dobro izmiješajte, dodajte mlijeko, maslac ( blago otopljeni ), rum i sol.
Još jednom dobro izmiješajte. Glatko brašno prosijte, te dodajte oba dvije vrste brašna u tekuću smjesu. Tijesto odmah tanko razvaljajte, te ga pomoću onog kotačića za tijesto izrežite na željene oblike, veličini i dužinu kao što sam ja na fotogafiji ili na drugačiji način kako volite ili želite. 

Ove sam narezao sjekačem na dužinu od 6 cm, zarezao ih po sredini, te ivice izrezane sredine prstima uvrnuo.
 
U dubljoj posudi za prženje zagrijte ulje, te ih pržite na srednjoj vatri, okretajući ih sve dok ne dobiju zlatno-žutu boju. 
 
 
Izvadite ih na papirnati ubrus i ostavite da višak masnoće ocijedi. Posipajte šećerom u prahu i odmah poslužite! I to je cijela mudrost ovih kroštula! :) Brzo, jednostavno, hruskavo i fino. 
S obzirom kako sam na lisnatom tijestu dosta kiksao žiri je odlučio da Željka i ja idemo u dvoboj. 
 


U dvoboju su bile "šaum role". Lisnato tijesto punjeno s kremom od bjelanjaka primjenjujući francuski način u kojemu se kuha šećerni sirup koji se dalje priprema s tučenim bjelanjcima. Tehnički Željki krema nije uspjela, ostala je vodenasta, dok je meni pošlo bolje za rukom. Ipak s bjelanjcima i izradom istih sam na "ti" i nije mi predstavljao nekakav strašan posao.

 
Super smo se zabavili, dijelili smo mišljenja te se savjetovali kako što bolje i kvalitetnije odraditi taj stres test. 
Njezine šaum role su bile ljepše od mojih, dok je kod mene tehnički ono najbitnije bilo bolje odrađeno, pa je time Željka napustila show, a ja sam krenuo dalje. :)


A po ovom receptu sam radio shaum role :

Sastojci :

  • 500 g lisnatog tijesta
  • 1 jaje
  • malo mlijeka

Dodatni sastojci:
  • šećer u prahu ( za posipavanje )  

Sastojci potrebni za nadjev :

  • 4 bjelanjka
  • 200 g šećera
  • 1/2 limuna ( samo sok )
  • 1/2 dl vode



Postupak : 
 
Lisnato tijesto razvaljajte i režite na uske dugačke trake širine oko 2, 5 cm. Kalupe za izradu Shaum rola umotajte jednom trakom tijesta od dna do vrha, tako da se preklapaju dvije trake jedna preko druge i pri dnu slijepite s malo bjelanka.
Shaum role premažite sa žumanjkom umućenim s malo mlijeka.
Pecite na 220C oko 15 min.



Bjelanjke istucite u čvrsti snijeg s 10 dkg šećera. Posebno kuhajte 10 dkg šećera s 1/2 dcl vode u gusti sirup. Tucite i dalje bjelanjke pa nalijevati posve lagano vruću šećernu otopinu u snijeg, sve dok smjesa ne postane posve gusta i sjajna. Pri kraju umiksajte i sok od limuna.



Pečene Shaum role još vruće skidajte s kalupa i punite nadjevom pomoću vrećice za ukrašavanje.
Gotove shaum role posipjte šećerom u prahu i poslužite. 
 



Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)