Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

četvrtak, 19. studenoga 2015.

[Nikada ne reci sve : ] Churros

Svakog dana educiram se, istražujem i pratim prehrambene navike kod ljudi i još uvijek su zastupljeni veliki stereotipovi barem što se hrane tiče. Iz osobnog iskustva mogu reći da se ljudi boje isprobati nešto novo, neobično i slobodno da kažem nespojivo, ali nespojivo samo u njihovim glavama. Uzmimo samo jedan primjer da u jednom većem gradu doslovno na svakom uglu možete kupiti ćevape, kebabe i pizze. Ja apsolutno nemam ništa protiv takve hrane, dapače ali ljudima to jednostavno sve vrlo brzo dosadi i željni su isprobati nešto novo, pa čak i neobično. Ovako svi kopiraju ponudu jela međusobno, sve se svodi na jedno te isto. Vjerojatno se boje ako budu drugačiji od drugih da neće uspjeti, da im posao nije zagarantiran i sl.  Prije nekoliko tjedana vodio sam raspravu s jednom osobom koja nije u ugostiteljskim vodama, no kaže da bilo što novo se ponudi ljudi to jednostavno neće prihvatiti već se opet vratiti na klasične pizze, tjestenine,ćevape i kebabe. Po pitanju toga nitko ne može ulaziti u daljnu raspravu sa mnom jer uvijek kažem da će ljudi i dalje takvu vrstu hrane konzumirati jer se samo takvo što i nudi. Ako ćemo logično razmišljati, onda ćete reći da sam u potpunom pravu. U ljudima se nalazi jako puno strahova koji se manifestiraju kao nekakva vrsta "kočnice" koja im ne dozvoljava da razmišljaju.  Uzmimo za primjer ove churrose koji se poslužuju uz čokoladni umak s dodatkom chilli-ja. Većina ljudi bi reklo da neće niti razmišljati da isprobaju, a oni odvažniji će probati i nakon toga donijeti sud da li im se sviđa ili ne sviđa. 

Kad nešto neobično i nesvakidašnje pravite nemojte ljudima točno govoriti što ste stavili u to određeno jelo/slasticu već im dajte da kušaju. Mislim da je to najbolji način, barem što se mojeg iskustva tiče. Ljudi će uvijek osuditi nešto pa čak i da ne isprobaju jer je to vjerojatno u svima nama i možda mogu reći da je takav stav opravdan. Jedino ne volim kad netko nešto čuje, u ovom slučaju što se hrane tiče, a to je da nešto ne vole, takvi odmah donesu sud da to ne vole, a nisu niti se potrudili da to isprobaju. Svaka čast iznimkama, no takvih je još uvijek jako malo, no i  to se mijenja na moju i tuđu sreću. Sve recepte koje objavim na blogu napisani su do sasvim sitnih detalja, bez okolišanja, bez preskakanja i bez da izostavim bilo koji začin i sl. Kad za nekoga kuham ili pečem kolače uvijek dobro razmislim što ću gostima/kupcima reći jer ću na taj način odati i cijelu recepturu tog jela/slastice, ali čak i možda samo jedan sastojak može takvim zasmetati. Stoga imam sasvim drugačiju politiku svojeg poslovanja, jer ljudi očigledno što manje znaju, manje se muče i živciraju. :D

Churrose sam radio samo jednom u životu i mogu reći da su mi se jako svidjeli i to samo iz razloga jer su neobični. Porijeklo im je iz Španjolske, a to su biti njihove "štrcane" krofne. Pripremaju se identični način kao i profiteroli i princes krofne jer se radi o kuhanom tijestu kojega možete obogatiti s dodatkom kakaa ili čokolade u prahu i koje se isto tako mogu napuniti s voćnim nadjevima baš kao i naše krofne (krafne, pokladnice... ). Isto kao i kod izrade kuhanog tijesta za profiterole i princes krofne opet je jako bitno kako ćete umijesiti i ispeći tijesto. Tijesto izvana treba biti hruskavo s zlatno-smeđom bojom, a u sredini trebaju biti mekani. Za malo jednostavniju iliti kako bih rekao "light verziju" iste takve možete istisnuti s dresir vrećicom na masni papir za pečenje, te ih peći u pećnici, baš kao što i krofne možete ukoliko ne volite ili ne smijete konzumirati prženu hranu. U Španjolskoj ih poslužuju uz čokoladni umak s dodatkom chilli-ja ili uz tzv. "dulce de leche " (dulce = slatko, leche = mlijeko ). Nakon što je tijesto prženo ili pečeno u pećnici, još topli se uvaljaju u smjesu od šećera kristala i cimeta ili ih jednostavno možete posipati s šećerom u prahu. Meni osobno naše krofne su dosadile i htio sam jednostavno otići malo dalje i isprobati nešto što još nisam. Iako i dalje ostajem pri krofnama i nikad ih neću izostaviti ili izbaciti iz svoje kuhinje. :)

Sastojci potrebni za kuhano tijesto :

  • 300 ml vode
  • 2,5 jušne žlice šećera kristala
  • na vrh jušne žlice kuhinjske soli
  • 25 g maslaca
  • 3 jaja ( po mogućnosti domaća-ukoliko su jaja manja slobodno možete ubaciti još jedno jaje dodatno )
  • 130 g glatkog bijelog brašna
  •       + za tamne churros-e 
  •      1,5 jušna žlica gorkog kakaa

Sastojci potrebni za čokoladni umak :


  • 200 g crne čokolade ( koristio sam onu klasičnu za kuhanje, ali možete i one od preko 50 % dijela kakaa )
  • 30 g maslaca
  • 125 ml mlijeka

Dodatni sastojci :
  • šećer kristal
  • cimet u prahu

Postupak :


U posudu u  kojoj ćete kuhati stavite vodu. Dodajte maslac, sol i šećer.

 
 Kad ta voda s dodatcima prokuha, maknite s vatre, u posudu dodajte brašno koje ste prethodno prosijali.


Smjesu dobro ručno ili uz pomoć miksera dobro razradite, te vratite natrag na vatru neprestano miješajući. Miješajte sve dok se smjesa ne počne odavajati od stijenki posude. Kad sam radio čokoladne churrose nisam tada razmišljao da gorki kakao u prahu prosijem s brašnom, te tada kuham, već sam ga naknadno dodao u kuhano tijesto. To je po meni ispravniji i bolji način pa se toga i pridržavajte, jer će se tada kakaov prah bolje povezati s tijestom. Dobiveno kuhano tijesto prebacite u drugu posudu i ostavite sa strane da se malo prohladi. Kad se tijesto prohladilo počnite dodavati jedno po jedno jaje. Dakle ubacite jedno jaje, dobro ga mikserom razradite, zatim dodate drugo, ponovite isto, te na kraju i treće jaje.




Tijesto treba biti svilenkasto i sjajno bez ikakvih grudica i homogeno.
Dobiveno tijesto prebacite u dresir vrećicu s zvjezdastim nastavkom, te ih štrcajte na masni papir za pečenje.


 
Ukoliko Vam se tijesto bude ljepilo i malo teže izlazilo koristite kuhinjski nožić, te na svakom kraju tijesto samo prerežite s time da nož prethodno malo umočite u brašno kako se tijesto ne bi ljepilo i po nožu. 


Tijesto stavljajte na masni papir za pečenje, a u međuvremenu zagrijte u dubljoj posudi masnoću u kojoj ćete pržiti churrose. Pržite ih sve dok ne dobiju zlatno-smeđu boju. Ako budete radili s onim od kakaa pripazite kod prženja da ulje ne bude previše vruće jer postoji jako velika mogućnost da će Vam kakao zagorjeti i s time će churrosi postati gorki, pa čak niti valjanje u šećer ih neće spasiti. Pržene stavljajte na papirnati ubrus kako bi eventualno upili višak masnoće.

Svaki prženi churros dok je još topao uvaljajte u smjesu šećera kristala i cimeta. Ovaj dio možete preskočiti ili ih jednostavno samo posipati sa šećerom u prahu.



 
Za čokoladni umak čokoladu i maslac otopite na vatri. Pripazite da voda ne kuha dok se čokolada i maslac budu otapali, već da lagano struji, a isto tako da posuda u kojoj ćete otapati maslac i čokoladu ne dodiruje tu vodu jer postoji mogućnost da čak i malo zagori, uhvati se za stijenke posude. 
Maknite s vatre, te postepeno dodavajte mlijeko. Ukoliko Vam se ovaj umak tokom stajanja bude stegnuo samo posudu vratite opet na vatru ili ga jednostavno poslužite u posudama za fondue. 


U umak možete staviti i slatki chilli. U oba slučaja chilli dodajte zajedno s čokoladom i maslacem, te nastavite s daljnom izradom kako je opisano u receptu. Poslužite ih dok su još topli.







3 komentara:

  1. Pozdrav, pravila sam churrose nekom spojenom metodom princes krofni i tulumbi, te kod prženja direktno spuštam u masnoću. Čak sam kupila spravu koja je "valjda metalna" s drvenim dijelom za istiskivanje. Ima na placu, a meni se čini lakše nego s vrećicama jer je tijesto gušće i teže nego što meni paše kod vrećica. Sa čokoladnim umakom i chillijem je savršeno. Ili čokolada s malo soli, isto super. A dulce de leche je nešto što mi paše u drugim varijantama (čitaj u sve i svašta, žlicom pojesti pola tegle i sl.). Uglavnom preporuka za isprobavanje, veliki pozdrav, Suzana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Istina, malo je teže s dresir vrećicom raditi, to sam uvjerio na svoje oči. Imam jednu koja je izvana kao od nekakve tanke tkanine,a iznutra plastificirana i jednu plastičnu. S ovom prvom mi je bilo teže istiskivati, dok mi je s drugom bilo mnogo lakše. Može i direktno u vruću masnoću samo je meni bilo jednostavnije ištrcati ih pa na masni papir pa postepeno ih pržiti ( uvjeti su mi takvi nažalost ). Ni meni osobno baš dulce de leche ne ide s ovima, no Španjolci vole. :P Prženo i dulce de leche kombinacija mi nije baš nešto, radije bih nekakav sočni biskvit pa preko njega dulce. Hvala Suzana i lijepi pozdrav. ;)

      Izbriši
  2. Ovo je ustvari smjesa za tulumbe, cak je i postupak isti sve do valjanja u secer, tulumbe se posle przenja zalivaju agdom a churosi se valjaju u secer. Vrijedi probati i ovu verziju. Izgledaju odlicno.

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)