Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

subota, 4. veljače 2017.

[Nešto najbrže :] Trifle s bananama i kokosom


Trifle nije prevelika filozofija. Laički rečeno to bi bili deserti u slojevima koji se poslužuju uglavnom u prozirnim  velikim zdjelama ili staklenim čašama i to iz razloga kako bi se svaki segment ove poslastice vidio baš kao i kod npr. lasagna i musake. Možete ih zbilja pripremiti od svega što najviše volite, a ja ih najviše volim kad je puna sezona voća jer imam veće mogućnosti i opcije. 

Trifle koliko god zvučao jednostavno, a ponajviše bio ukusan mislim da su ga izmislili ljudi kako bi što je moguće brže došli do nekakve, možemo reći slastice, a da nema previše vaganja, mjerenja, kuhanja, pečenja, ukrašavanja i sl. i meni se kao takav jako sviđa. Dosta ga često radim jer gotovo pa uvijek mi ostane viška pečenog biskvita tj. "okrajaka" koje ne bacam već pohranim u duboki zamrzivač i na taj način uvijek imam glavnu bazu. Slično sam radio i za Božić gdje mi je ostalo jako puno "ginger bread" keksića koje nismo pojeli. Samljeo sam i odložio u duboki zamrzivač jer znam da će mi kad-tad zatrebati i da ću se kad-tad opet poželjeti jednog slasnog trifle-a. :D  Možete ga pripremiti za pola sata, a neke i za nekoliko sati, a to sve ovisi o Vama i kakav trifle je za Vas najbolji. Ja sam preveliki ovisnik o bananama i kokosu u kolačima stoga sam se i odlučio za ovaj trifle. 

Opcija i asocijacija na isto je beskonačan. Ovo su samo od nekih i kako bi recimo svaki trifle mogao u čašama izgledati : 

        



Ja sam više za kiselkaste kombinacije, a kad se zaželim nečega slatkog onda radim one čokoladne. U većoj zdjeli sam radio prije nekoliko godina i to je zbilja bila "bomba" od deserta jer se što prezentiranog, što okusom mogao i svaki bolji klasični pečeni/kuhani kolač mogao sakriti i pozavidjeti ovakvom trifle-u. 

        


Umjesto klasičnog bisvita možete koristiti i piškote, petit beurre keks, ma čega se god sjetite. Najbitnije je da se trifle prije posluživanja dobro ohladi, a preko sezone s većom količinom različitog voća je prava osvježavajuća poslastica uz dodatak nekakve "lakše" kreme u kojoj nema slatkog vrhnja, maslaca i sl.Kad nemate inspiracije ili jednostavno ne znate što biste na brzinu napravili ovo je moj prijedlog koji će zamijeniti bilo kakvu drugu slasticu za koju biste recimo izgubili dva sata pripreme, a sve suprotno, bolje i brže ćete dobiti s trifle-om.   


Sastojci za 6 čaša (0,300 ml ):
  • 500-700 g mrvljenog biskvita ( ili nečega drugoga što sam naveo u uvodu)
  • 4 komada većih zrelih banana


Sastojci potrebni za čokoladni ganache :
  • 300 g tamne čokolade ( 50%, možete i veći postotak udjela kakaa) 
  • 300 ml slatkog vrhnja za šlag ( koristio sam z'bregov)



Sastojci potrebni za kremu od kokosa :
  • 2 žumanjka 
  • 50 g šećera kristala
  • 20 g oštrog brašna
  • 350 ml mlijeka
  • 2 jušne žlice vanilin šećera ( pogledati dolje na fotografijama )
  • 100 g tostiranog kokosovog brašna ( DM )  
  • 200 ml slatkog vrhnja za šlag (z'bregov ) + 400 ml slatkog vrhnja za premazati vrh ( po želji )


       
 Postupak : 
  
Biskvite sam prethodno odmrznuo, te ih u sjeckalici usitnio što je moguće više kako bih dobio smjesu za posipanje, ali slobodno možete i rukama izdrobiti ukoliko nemate blender ili sličnu sjeckalicu.


Na suhoj i dobro zagrijanoj, no opet ne jakoj vatri tostirajte kokosovo brašno sve dok ne dobije laganu zlatnu boju pazeći da ne izgori. To radim iz razloga kako bih izvukao eterična ulja iz kokosovog brašna i kako bi se što je moguće intenzivnije i ukusnije osjetio u kremi. Nakon što se tostiralo prebacite u posebnu posudu i ostavite sa strane da se ohladi.


Za kremu u dublju posudu dodajte mlijeko kojemu oduzmite 3-4 jušne žlice mlijeka, te dodajte dvije žlice vanilin šećera. Ja osobno ne koristim onaj sintetički vanilin šećer kojega možete pronaći na svim policama u trgovačkim centrima već u dubljoj posudi držim onaj drvenasti dio mahune nakon što potrošim sredinu mahune, te na taj način dobijem prirodni aromatizirani vanilin šećer. To ste mogli vidjeti još prije nekoliko godina da isključivo taj koristim. 


 

U posebnu posudu dodajte žumanjke, šećer kristal, brašno i 3-4 jušne žlice mlijeka. Smjesu pjenjačom dobro razradite, te dodajte u mlijeko koje ste skuhali. U biti jako slična pa gotovo i identična kao kod pripreme pudinga.





Smjesu kuhajte na laganoj vatri sve dok se ne zgusne pazeći da ne zagori. U kuhanu smjesu dodajte tostirano kokosovo brašno, te još jednom dobro izmiješajte dok ne dobijete homogenu smjesu. Kuhanu smjesu odložite sa strane, prekrijte s prozirnom folijom kako se na vrhu ne bi napravila korica, te odložite sa strane da se ohladi. 


Kad se krema od kokosa ohladila u posebnoj zdjeli izmutite slatko vrhnje i to do pola kako je prikazano na fotografiji, te dodajte kremu od kokosa i lagano u smjeru kazaljke na satu umiješajte smjesu sve dok ne postane rahla, te odložite sa strane. 




Za ganache od tamne čokolade u dublju posudu dodajte slatko vrhnje, te lagano zagrijavajte dok se ne počne lagano dizati para iz vrhnja. Maknite s vatre, te njome prelijte čokoladu koju ste prethodno iskidali ili nasjeckali na podjednake komade. Ostavite tako da stoji 2-3 minute te energično promiješajte sve dok se oba sastojka lijepo ne povežu u ganache kakav i treba biti. 


U čaše prvo na dno stavite biskvitne mrvice, prelijte čokoladnim ganache-om.



Banane ogulite, po želji ih možete "okupati" u limunovom soku kako ne bi potamnile, te ih poslažite na rubove čaše i jednu krišku u sredinu, te u nju dodajte kremu od kokosa. 



Na to zatim dodajte čokoladnog ganache-a tek toliko da prekrijete sloj od banana i kreme od kokosa, pa zatim opet biskvitnih mrvica i tako ponavaljajte sve dok ne potrošite sve sastojke. Vrh po želji možete nadopuniti s dodatnim tučenim slatkim vrhnjem, ukrasiti s dodatnim ganache-om i biskvitnim mrvicama.



Prije posluživanja trifle dobro ohladite, a zatim poslužite s dugačkim žlicama jer će Vam zaista trebati! :D 






1 komentar:

  1. Ja trajfl obožavam. Naročito u letnje vreme(što je kod mene sada, pa sve voće stiže u isto vreme , natrpam ga na razno razne načine baš u trajfl.Baš sam ga danas pravila , i spremam se da postavim recept. Dopada mi se i tvoj recept , više za zimu meni.)

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)