Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

utorak, 11. prosinca 2018.

[ Iskonski okus :]Krem juha od brokule



Prije dva dana na IG-u objavio sam miso juhu i napokon se opskrbio sa svim potrebnim azijskim sirovinama. Juhe obožavam, a kada one postanu cjeloviti obrok uključujući ugljikohidrate, proteine, bombu vitamina i minerala time su mi još više draže. Najviše ih volim konzumirati tokom jesensko-zimskog perioda, te se na taj način dodatno zagrijati, ali i zadovoljiti svoje nepce. 
 

Isto tako veliki sam ljubitelj brokule i to još od malih nogu. Nisam bio klinac koji je uvijek frkao nosom i gurao tanjur od sebe. Volim je izrazito u juhama, s tjesteninom, prženu - u bilo kojoj formi i obliku. Današnja industrija hrane pravi budale od ljud, naravno ukoliko si Vi to dozvolite jer oni naime smatraju kako je kuhanje totalno gubljenje vremena, a oni imaju rješenje za sve Vaše probleme. Ja osobno sam totalno kontradiktoran takvim stavovima i konceptima rada i marketinga. U mojoj kuhinji nikada neće moći vidjeti gotove juhe iz vrećica,gotove kocke, pa čak i neke od začina. Iz prostih razloga jer su potpuna kemija, puni aditiva i pojačivača okusa ( mononatrijev glutaminat ili pod drugim nazivom ekstrakt suhog kvasca i sl. ). Ukoliko o tome ništa ne znate, slobodno se obratite Google-u pa će Vam sve stvari biti kristalnije jasne. Educirajte se, čitajte, proučavajte jer je vrlo bitno biti educiran što jedemo, na koje načine, zašto, zato... Neki dan sam u jednom trgovačkom lancu naišao na začin "smjesa za brzo omekšavanje mesa", a na deklaraciji je stajao famozni pojačivač okusa. Naravno da ga nisam kupio, predomislio sam se i nastavio dalje. Nema boljega, ukusnijeg, realnijeg i onog pravog iskonskog okusa nego kada Vi sami sebi nešto pripremiti, što podrazumijeva i nekakvo znanje, a prvenstveno ono o čemu stalno tupim, a to je edukacija o hrani, te da Vam nitko ne može prodavati "muda pod bubrege", jer jako puno ljudi zapravo nema nikakav uvid niti znanje što unosi u sebe, kasnije jedino što im preostaje su kukanje i prigovaranje. 😉

Ova juha je super jednostavna za izradu i neće Vam zaista oduzeti previše vremena. Radi se o iskonskom okusu brokule kakva ona sama i je. Ne volim njezin okus zakamuflirati s drugim povrtnim kulturama i proteinima. Pogodna je i za vegetacijance i vegance (slobodno izostaviti mileram ). Kao dodatnu svježinu i dozu kiselosti koristio sam vrlo malo soka od limete, te svježeg organske mente iz mojeg vrta. Isto tako u juhi sam iskoristio stabljiku od brokule, koju većina ljudi i dan danas baca u smeće. Ukoliko kompostirate kuhinjski "otpad" oprošteno Vam je, a u suprotnom nije! Sirovine za pripremu hrane se NIKAD ne bacaju, jer je sve iskoristivo, a na Vama je da odlučite hoćete li i kako ćete ispoštovati je. 😀Umjesto klasične zaprške, brašna i sl. zobene pahuljice su mi poslužile kao zgušnjivač ove juhe, jer nisam želio dobiti previše rijetku konzinstenciju, a gustoća kao i normativ zobenih pahuljica presudite sami - ovisno kakvu konzinstenciju tražite i volite. Ostatak brokule sam kuhao na pari kako bih sačuvao nutritivnu vrijednost povrća, ali i sva druga organoleptička svojstva što se može vidjeti na samim fotografijama brokule kojom sam aranžirao juhu. Ukoliko je budete kuhali, pripazite da bude al dente, a zatim nakon termičke obrade prebacite je u hladnu vodu s ledom kako biste zaustavili proces kuhanja. Divna je, fina, aromatična i kremasta, baš kako volim, a ukoliko brokulu još uvijek niste isprobali jer imate fobiju od nje, dajte joj priliku i vjerujem da će Vam se svidjeti .


Sastojci za 4 osobe :

  • 3 velike glavice svježe brokule (jedan dio ostavite za aranžiranje )
  • 1 veća glavica crvenog luka
  • 2-3 ljutike 
  • 2-3 režnja češnja češnjaka
  • 1 manji svežanj svježe mente ( ovisno volite li je u jelima ili ne, ali svakako jednom isprobajte)
  • himalajska sol ( po ukusu )
  • svježi mljeveni bijeli papar  
  • nekoliko jušnih žlica zobenih pahuljica ( ovisno kakvu konzinstenciju tražite i volite )
  • vruća voda ili povrtni temeljac ( po potrebi i opet ovisno kakvu konzinstenciju juhe tražite i volite) 

Dodatni sastojci ( po želji ) :


  • mileram
  • sjemenke bundeve
  • blanširana ( kuhana na pari brokula )
  • zobene pahuljice

Postupak : 

Brokulu očiste i operite pod mlazom mlake vode, peteljke posebno nasjeckajte, a klobuk podijelite na manje cvjetne glavice. Luk, ljutiku i češnjak očistite, nasjeckajte na sitnije kockice, te odložite sa strane. Jedan dio brokule s kojom ćete aranžirati juhu skuhajte posebno kako sam naveo u uvodu ili skuhajte na pari, a ostatak iskoristite za juhu.
Na plitku masnoću dodajte crveni luk i ljutiku. Blago posolite da luk što prije pusti vodu. Kad postanu staklasti, dodajte im češnjak te sotirajte tek toliko da češnjak lagano zamiriše. Ubacite prethodno oprane i nasjeckane peteljke brokule, te nastavite pirjati sve dok ne omekša, a zatim dodajte cvjetove brokule. Po potrebi podlijevajte vrućom vodom ili povrtnim temeljcem. Pred kraj kuhanja ubacite svježe listove mente i malo soka od limete - čisto toliko da dodate jedan blagi okus i ton kiseline, te na taj način osvježite juhu.


Na samom kraju ubacite zobene pahuljice, te još vrlo kratko nastavite s kuhanjem - tek toliko da pahuljice omekšaju. Prebacite u sasmostojeći blender ili štapnim mikserom usitnite juhu. Možete je i kroz gustu cjediljku propasirati što je još bolje i kvalitetnije. Po potrebi i ovisno o konzinstenciji juhe možete naknadno dodati vruće vode ili povrtnog temeljca. Dotjerajte okus sa solju i bijelim mljevenim paprom. Poslužite je vruću kao što je prikazano na fotografijama ili po svojoj želji, samo neka fino! 😀 I što prije pozovite ljude da je konzumiraju, ugriju i osvježe.





Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)