Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

četvrtak, 17. svibnja 2012.

Bakina sočna čokoladna torta s narančama

Nazvao sam ovu torticu "bakina" jer sam recept dobio od nje, no nisam je pitao odakle joj. Kasnije sam malo google-ao i naišao na dosta sličnih recepata, no ovaj bakin mi je najbolji i po njemu sam ga radio. Recept za ovu torticu je vrlo jednostavan, no moram naglasiti kako ju kompletno morate napraviti u kalupu-"rajfu" u kojemu ste ispekli biskvitno tijesto jer prvi put kad sam radio ovu tortu krema mi je "pobjegla" sa svih strana, no na greškama se uči. Ukoliko volite narančin okus u kombinaciji sa čokoladom onda je ovo dobitna kombinacija. I naravno opet ona stara tradicija pripreme biskvitnog tijesta : "Koliko jaja, toliko šećera kristala i glatkog brašna".Kako je sezona jagoda počela uz ovu torticu možete poslužiti i svježe jagode te tučeno slatko vrhnje.


Sastojci :

10 jaja
10 jušnih žlica glatkog brašna
10 jušnih žlica šećera kristala
1 vrećica p.p.
100 g gorkog kakaa ( za kolače )
200 g mljevenih oraha
prstohvat soli

............................................

Sastojci za kremu :

2 l mlijeka
500 g maslaca
600 g tamne čokolade ( ukoliko je moguće stavite onu sa 70 % kakaa )
naribana narančina korica ( 2 naranče + narančin sok sa kojim ćete kasnije malo poškropiti biskvitno tijesto)
400-500 g šećera kristala ( pola kilograma eventualno ukoliko volite slađe, a ukoliko se odlučite napraviti ovu tortu sa čokoladnom glazurom, a uz to poslužiti i slatko tučeno vrhnje, smanjite normativ šećera jer ćete u suprotnom dobiti preslatku tortu )

............................................

Postupak :

Prosijte brašno sa praškom za pecivo. Pažljivo odvojite žumanjke od bjelanjaka. U žumanjke dodajte šećer te ih umutite sve dok ne dobijete gustu, pjenastu i homogenu smjesu. Zatim dodajte prosijano brašno u to i još jednom vrlo lagano umiješajte,a pred sam kraj dodajte i mljevene orahe. Bjelanjke vrlo malo posolite, te ih izlupajte u čvrsti snijeg. Dodajte ih u žumanjke sa brašnom, te pomoću kuhače ili slastičarske spatule lagano i kružno izmiješajte biskvit, podižući smjesu od žumanjaka. Na taj način "napuhati" ćete biskvitno tijesto ( ući će zrak u njega ). Gotovo biskvitno tijesto stavite u tepsiju/pleh koju ste prethodno premazali sa malo ulja i na to stavili masni papir za pečenje. Pecite u prethodno zagrijanoj pećnici na 180 C oko 40-tak minuta. Prvi 15-minuta tokom pečenja ne smijete otvarati vrata pećnice. Nakon 15-tak minuta pečenja možete provjeriti da li je biskvitno tijesto pečeno i koliko će mu vremenski još biti potrebno da se ispeče.
Biskvitno tijesto poluohlađeno izvadite iz kalupa - "rajfa", te ga stavite na rešetku kako bi se što brže i ravnomjernije ohladio. Izrežite na tri tanja djela, te prvi dio biskvitnog tijesta vratite natrag u kalup u kojemu ste pekli biskvitno tijesto, a zatim se bacite na pripremu kreme.Narančinu koricu naribajte, a narančama ocijedite sok, te svaku koru biskvitnog tijesta vrlo lagano poškropite sa narančinim sokom.
Što se tiče kreme, moja baka to sve "zbuksa" u jednoj manjoj posudi na vatri, ja ne volim takve brzoplete poteze, već sam sve te sastojke otapao na pari. Kao što sam već bio naveo u pripremi mousse-a od limuna - kremu koju sam također pravio na pari ista stvar je i sa ovom kremom. Posuda u kojoj je voda ne smije kuhati, već lagano strujati. Postupak kuhanja na pari je proces koji zna oduzeti malo više Vašeg vremena, no daleko su ukusnije kreme spremljene na takav način nego li one koje u kojoj sve kuha u "đuture" kako bih ja znao reći. U posudi koja se nalazi iznad one sa vodom dodajte mlijeko i ostavite da se polako počne isparavati. Čokoladu nakidajte ili narežite,dodajte i šećer, te polako dodavajte u mlijeko i miješajte sve dok se čokolada i šećer ne rastope.Zatim dodajte naribanu narančinu koricu. U polu-ohlađenu kremu dodajte maslac te još jednom dobro izmiješajte. Na prvi dio pečenog biskvitnog tijesta prelijte sa prvim dijelom kreme, stavite drugi dio biskvitnog tijesta,opet poškropite sa malo narančinog soka, opet krema i na samom kraju zadnji dio ( treći ) biskvitnog tijesta i opet poškropite narančinim sokom. Ukoliko Vam ostane viška kreme možete i zadnju koru preliti sa ovom kremom. Takvu tortu spremite u hladnjak, najbolje je da odstoji preko noći kako bi se krema dobro stegnula i kako bi se svi sastojci dobro proželi.
Sutradan odvojite tortu od kalupa, posipajte ju sa mljevenim orasima. Po želji poslužite uz jagode, slatko tučeno vrhnje i sl.





Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)