Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

srijeda, 11. srpnja 2012.

Domaći hamburger

Ove paklene vrućine ne samo da me doslovno ubijaju, već me i bude dosta rano. Tako je bilo i ovog puta. Probudio sam se oko pola šest ujutro dovoljno raspoložen da zamijesim domaće pecivo za hamburgere.Tko ih je već nekada pravio zna i sam da su deset puta bolji, kvalitetniji i ukusniji nego li oni kupovni, no jedino ih nisam fotografirao jer mi ne radi mozak rano ujutro i dok ne popijem dozu kave u miru. Priprema ovog peciva također oduzela mi je dosta vremena, baš kao i grisini koje sam radio. Opet sam ih špricao i kvasio s vodom, pekao na jačoj, pa zatim slabijoj temperaturi, pa s toga i imaju tako lijepu zlatno-smeđu boju. Ukoliko Vam se ne da mijesiti pecivo, kupite ga. Uz sve to hamburgere sam napunio s umakom od jogurta na bazi majoneze, majonezu, pikantni umak od rajčice, par listova zelene salate, malo ljubičastog luka, topljenog sira ( sir u listićima za tople sendviče ) koje sam stavio na svaki komad mesa kad se ispekao - tek toliko da se sir otopi, malo kiselih krastavaca i to ukusno domaće pecivo za hamburgere. Pommes su moji odmah pojeli pa nisam stigao fotografirati, a opet sam ga radio u pećnici kao što je ovdje bilo. Dakako ne morate se striktno držati kompletno cijele pripreme, napraviti ih po svojem guštu i kako Vi volite.Znam samo da je ovo bilo prvi i zadnji put da radim hamburgere sa svinjskim mesom, jer rade kombinaciju svinjetine i janjetine. Drugi puta odlučiti ću se za govedinu, a u daljnjem nastavku vidjeti ćete i jednu fotografiju zašto to kažem. Meso uopće nema miris po svinjetini, dominira janjetina, a ja janjetinu ne volim. Umjesto svinjetine možete napraviti i burgere od piletine ili puretine.



Sastojci za domaće pecivo :

1 kocka svježeg kvasca
500 g glatkog brašna
3 jušne žlice šećera kristala
2 dl mlijeka
mlakog mlijeka po potrebi
1 čajna žlica soli
sezam za posipanje

.............................................................

Sastojci za burgere:

1,5 kg miješanog mljevenog mesa
manje od pola glavice crvenog luka
sol, bijeli i crni mljeveni papar po ukusu
1 dl mlake vode

ulja po potrebi i prozirna folija

.............................................................

Umak od jogurta :

1 jogurt ( 180 ml )
2 jušne žlice majoneze
prstohvat češnjaka u granulama
1/2 čajne žlice sušenog kopra
sol i bijeli mljeveni papar po ukusu

.............................................................

Umak od rajčice :

1 dl pasirane rajčice ( koristio sam Podravkinu jer mi je ona jedina najbolje 
konzinstencije )
1 jušna žlica kupovnog ketchapa
1 čajna žlica mediteranske mješavine začina
sol i šećer po ukusu

.............................................................


Dodatni sastojci :

topljeni sir u listićima, listovi svježe zelene salate, ljubičasti luk, kiseli krastavci,svježa rajčica



Postupak :

Mlijeko zagrijte u malom lončiću tek toliko da bude mlako. Dodajte 2 čajne žlice šećera u mlijeko, te promiješajte. Dodajte sitno iskidanu kocku svježe kvasca i ostavite da se uzdigne. Brašno prosijte  te mu dodajte šećer i sol, a zatim uzdignuti kvasac. Umijesite tijesto,te ostavite na toplom mjestu da se diže.
Kad se uzdigne još jednom ga premijesite, te podijelite na nekoliko većih loptica. Svaku lopticu poslažite na masni papir za pečenje. Premažite s vodom i posipajte sezamom. Stavite u prethodno zagrijanu pećnicu na 240 C, oko 8 minuta, izvadite van iz pećnice te još jednom lagano svaku lopticu poškropite s vodom. Smanjite temperaturu pećnice na 180 C, te pecite sve dok se ne ispeče i dok tijesto ne dobije zlatno-smeđu koricu. Kad ih ispečete ostavite da se ohlade, a zatim ih spremite u bilo kakve krpene vrećice kako bi ostale svježe i kako se pecivo ne bi osušilo.


Što se mljevenog mesa tiče stavljao sam ribani svježi crveni luk kako bi meso malo zamirišalo, ali i da koliko mogu da izoliram miris janjetine u mesu,a isto tako kako bi meso bilo što sočnije. Na mljeveno meso naribajte crveni luk, dodajte dvije vrste mljevnog papra, soli i vodu. Rukama dobro izmiješajte te ostavite u hladnjaku najmanje pola sata da odstoji kako bi se sve arome povezale.


Nakon što je smjesa odstojala od dobivene smjese oblikujete loptice srednje veličine. Radnu površinu malo nakvasite s vodom, a zatim na to stavite prozirnu foliju. Ruke malo nauljite i posipajte po foliji. Tako ja radim kako se smjesa ne bi lijepila po rukama, a i kako bih što jednostavnije mogao dobiti  što ljepše komade burgera.



Svaki oblikovani burger, naročito ako pravite veću količinu stavljajte na plastične tacne-pladnjeve, te svaki red prekrivajte prozirnom folijom kako se meso ne bi poljepilo. Meso kao takvo i kad pravite veće količine možete spremiti u duboki zamrzivač pa ćete uvijek imati spremno meso, no opet kažem ako tko hoće, ali i za one koji su kratki s vremenom.

Sad dolazimo do onoga što mi se najviše ajmo reći na nekakav način nije svidjelo. Dosta vremena sam izgubio "čisteći" svaki burger i to iz razloga što je u meso bilo svega i svačega samljevenog.


Meso i pecivo sam pekao u električnom pekaču jer znam da sve to klasično pekao na štednjaku i u nekakvoj tavi nikad ne bio dobio gotovi produkt kao što je ovog puta bilo.
Meso pecite na dobro ugrijanoj tavi na vrlo malo ulja, s obje strane sve dok meso ne karamelizira.

Pecivo sam narezao na tri komada da dobijem kao duple cheeseburgere s povrćem i umacima. Svaku stranu pecivao sam pekao također u pekaču sa svih strana i to tek toliko da se šećer u pecivu karamelzira, a i pecivo da se malo zagrije.


Što se povrća tiče ljubičasti luk nasjeckajte na sitne kockice, zelenu salatu operite i stavljajte u svaki hamburger po nekoliko listova, kisele krastavce narežite na tanje kolutiće,svježu rajčicu isto tako. Što se umaka tiče, onog pikantnog od rajčice i jogurta : sve sastojke dobro izmiješajte da dobijete homogenu smjesu i ostavite u hladnjaku 30 min do 1 h kako bi se se svi sastojci što bolje povezali.

Slažite ih redom po svojem nahođenju ili kako sam ja.








Bon Appétit

2 komentara:

  1. Svaka ti čast! Obožavam cheeseburger i ovaj tvoj baš mamiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala. ;) Drago mi je da ti se toliko sviđa. ;))

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)