Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

ponedjeljak, 27. kolovoza 2012.

"Kotlovina" iz pekača

Ovo jelo vraća me u daleku 2004.g dok sam boravio kod strica u Našicama na ljetnim praznicima. Tada sam prvi puta u životu jeo onu pravu kotlovinu u kojoj je bilo zaista svega i svačega, počevši od nekoliko vrsta mesa piletine, svinjetine, teletine i junetine, a zatim nekoliko vrsta svježih gljiva : šampinjona, bukovača, lisičarki i vrganja,ali i krumpira. Stric naravno ima pravu kotlovinu dok sam ja napravio jednu malu improvizaciju u pekaču na struju i varijantu koja je jeftinija, ali opet isto tako ukusna. Zbilja ne znam kako bih živio bez ovog pekača. Po mojem mišljenju to je super stvar, funkcionalan i prenesiv je. Uglavnom kuham u njemu vani dok su lijepi i topliji dani, a opet možete ga i u stanovima i kućama koristiti. Najviše volim u njemu sotirati meso jer u običnoj tavi i na običnom štednjaku ne mogu postići karamelizaciju mesa kao što mogu u pekaču, a i svi kuhani obroci spravljeni u pekaču su mnogo brži za izradu kompletnog jela. Za ovu tzv. improviziranu varijantu "kotlovine" koristio sam svinjetinu, piletinu, nešto malo svježe rajčice, peršinovo lišće, začine, te krumpir koji sam prethodno zapekao malo u pećnici, te ga dodao završenoj kotlovini. Kao što sam već na početku uvoda naveo možete koristiti bilo koje drugo meso počevši od svinjskih, telećih i janjećih kotleta, pa sve do piletine i povrća tipa krumpira i mješavine svježih gljiva. Miris ovog jela tokom kuhanja neću niti komentirati nešto pretjerano, već ću samo reći kako je cijelo dvorište mirisalo po ovom jelu. Što se krumpira tiče namjerno sam ga vrlo kratko gratinirao u pećnici, nisam ga htio kuhati jer će u vodi ostati kompletno cijeli škrob, dok kratkim gratiniranjem će se zadržati škrob u krumpiru koji će kasnije tokom kuhanja s mesom puštati škrob u jelo i time prirodno zgusniti kompletno jelo. 



Sastojci :

1,5 kg krumpira
1 kg svinjetine ( but - ruža )
2 srednja komada pilećih batkova
2 srednja komada pilećih nadbatkova
1 veća glavica crvenog luka
češnjak u prahu ( po ukusu )
svježi šareni mljeveni papar ( ili bilo koji drugi ukoliko nemate svježeg šarenog mljevenog )
soli ( po ukusu )
crveni luk u prahu ( po ukusu )
2-3 svježe rajčice ( prethodno blanširane i kojima je odstranjena koža )
2-3 malo deblje šnite slanine
2-3 jušne krupnije sjeckanog svježeg ili smrznutog peršinovog lišća
2,5 dl bijelog vina
vode po potrebi ( vode treba biti dovoljno, a opet ne previše niti premalo, baš kao što na fotografijama izgleda. Ukoliko Vam i ostane malo više tekućine u jelu ne brinite to će održati meso i krumpire sočnima i punog okusa. )

.........................................................................

Postupak :

Svinjskom butu odstranite suvišnu masnoću i zarežite žilice. Nemojte ih rastanjivati jer meso treba biti malo deblje. Svaki odrezak obrišite kuhinjskim ubrusom kako biste uklonili višak vode iz mesa. Time ćete postići bolju i kvalitetniju karamelizaciju mesa. Na plitkoj masnoći sotirajte odreske s obje strane sve dok ne dobiju lijepu karameliziranu boju. Izvadite ih van, te ostavite sa strane da odstoje. Krumpire ogulite, te ih narežite na srednje kocke.





Stavite ih u tepsiju i prelijte s vrlo malo ulja i gratinirajte u pećnici sve dok se krumpir ne osuši i dobije vrlo laganu i svijetlo-smeđu boju.




Na preostalu masnoću od svinjetine dodajte pileće batkove, te ih također sotirajte kao svinjetinu i odložite sa strane. Crveni luk očistite i narežite na tanje ploške, te ih stavite pirjati na masnoću od mesa.
Podlijte s vodom, dodajte sve ostale navedene začine osim peršinovog lišća i vina kojega ćete dodati pred kraj kuhanja.





Svinjetinu  vratite natrag u pekač, te po potrebi dodavajte postepeno vodu i začine po ukusu.Kad je svinjetina na pola kuhana ( mekana ) dodajte piletinu i nastavite s kuhanjem na laganoj vatri. Dodajte slaninu i svježe blanširane i na sitnije kocke narezanu rajčicu, a zatim piletinu i opet ostavite da se kuha na laganoj vatri.



Kuhajte sve dok svinjetina ne bude mekana, pazeći da ne piletinu ne raskuhate i da se ne raspada.Pred kraj kuhanja mesa dodajte krumpire, a kad se skuha dodajte bijelo vino i krupno sjeckani svježi ili smrznuti peršin.





Poslužite dok je toplo, uz sezonsku salatu po izboru. Ovo jelo je još bolje jesti sutra jer će krumpir i meso dodatno se natopiti sa svim aromama i okusima iz jela.







Bon Appétit


2 komentara:

  1. Bas cu ovaj vikend isprobati. Dolazi mi cijela obitelj na nedjeljni rucak, pa cijelo vrijeme mislim sta bi mogla praviti. Nadam se da ce biti ukusno. Mislim da cu jos domace mlince uz to posluziti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Isprobajte svakako i javite dojmove. :) Kome god da sam to pripremao doslovno su se gušili u tome. ;)

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)