Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

petak, 17. kolovoza 2012.

Perkelt od soma

Perkelt od soma koji je jako poznat na svim ribnjičarskim područjima, a naročito u Slavoniji i Baranji. Osobno fiš paprikaš ne volim, jeo sam ga dok sam bio klinac i to samo juhu i tjesteninu, a danas nikako, no ovakav perkelt nikad ne odbijam. Ukoliko se odlučite napraviti ga ili fiš-paprikaš obavezno nabavite baranjsku mljevenu slatku i ljutu papriku. Nikako je ne kupujte po supermarketima jer usporedba domaće baranjske i one tvorničke je nebo i zemlja, a isto tako od prave domaće mljevene paprike nećete dobiti žgaravicu, nećete biti naduti i sl. Mi smo u hotelu čak znali i dobiti a la carte narudžbu za perkelt no tada je gost trebao čekati 40-45 minuta, na što je većina i bilo spremno jer znaju što žele jesti. Najviše vremena oduzme priprema crvenog luka i njegovo pirjanje, a zatim kuhanje mljevene paprike, te na samom kraju nekih 20-tak minuta da som skuha. Uz ovaj perklet je obavezan prilog od tjestenine sa sirom i slaninom koja se prži na domaćoj svinjskoj masti, na nikakvom maslinovom ulju, ne daj Bože maslacu i takvim karafekama što danas izmišljaju. Recepti su uglavnom svugdje isti, razlika je jedino u normativu. Ukoliko volite slatkovodne ribe,riblje paprikaše i perkelte, voljeti ćete i ovaj perkelt.



Sastojci :

1 kg soma ( smrznute filete soma sam koristio )
300 g crvenog luka ( 150 g sitno nasjeckanog, 150 g samljevenog )
2 manje svježe paprike
1 jušna žlica mljevene slatke paprike
1/2 jušne žlice mljevene ljute paprike ( manje-više, ovisno ako volite ljuće )
2-3 manja lovorova lista
1 dl pasirane rajčice
200 g slanine
soli po ukusu
vrlo malo šećera kristala ( tek toliko da poništite kiselost pasirane rajčice )

..........................................................................................


 Dodatni sastojci :

600 širokih rezanaca ( domaćih ili kupovnih )
350 g svježeg kravljeg sira
1 jušna žlica domaće svinjske masti 


..........................................................................................




Postupak :

150 g očišćenog crvenog luka sameljite u blenderu u dodatak vrlo malo vode.

U posebnu posudu dodajte žlicu svinjske masti, a zatim na sitne trakice izrezanu slaninu. Pržite je sve dok ne postane zlatna i hruskava. Izvadite je van pomoću francuske grabilice, te ostavite sa strane.


Na ostatak masnoće od slanine dodajte prvo sitno sjeckani luk, te ga pirjajte sve dok ne postane staklast, a zatim dodajte izmiksani crveni luk i lovorov list. Pirjajte sve dok luk ne prestane puštati vodu, a zatim dodajte obje vrste mljevene paprike, te podlijte s vrlo malo vode te ostavite da se tako kuha sve dok se luk u potpunosti ne raskuha. ( Izmiksani luk mora u potpunosti biti izmiksan, bez ikakvih komadića -čista pjenica ).


Nakon što su se paprika i crveni luk raskuhali dodajte odmrznute filete soma koje ste prethodno očistili od suvišne masnoće i izrezali na malo veće kocke. Soma kuhajte 20 minuta, a zatim pred kraj dodajte pasiranu rajčicu, vrlo malo šećera i soli po ukusu.








Široke rezance skuhajte na klasičan način ili po uputama s deklaracije. Dobro ih ocijedite, te dodajte prženu slaninu i svježi sir, te još jednom sve dobro izmiješajte . Po želji možete i sa strane ostaviti malo pržene slanine, te je posipati po tjestenini pred sam kraj.
Poslužite toplo uz čašu bijelog vina.



                                                                      Bon Appétit

21 komentar:

  1. Perkelt mi je sasvim nepoznat, ali odlicno zvuci i izgleda. Vjerujem da je jako ukusno.

    OdgovoriIzbriši
  2. Osobno nisam ljubitelj riječne ribe, ali ovo tvoje jelo izgleda jako dobro!
    U stvari sam došla pohvaliti ovaj blog.
    Posebno mi se svidja što ima puno tradicionalnih i domaćih recepata. Svaka čast!

    OdgovoriIzbriši
  3. Jako dobro. Interesira me zašto jedan dio luka meljete, a drugi sjeckate?
    Hvala!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Tomek. Jedan dio sam takav ostao jer ne volim kad se u potpunosti osjete komadići luka, a ovime dobijem kombinaciju oba, baš kao i kod svakog drugog perkelta. Naravno da ovo nije uvjet i da se na ovakav način radi, no isprobao sam i osobno mi se svidjelo. :)

      Izbriši
  4. Danas isproban! Savršen recept, prvi put sam pravila perkelt i odlično je ispao, sve je nestalo u trenu :) Pohvale za odličnu stranicu, inače danas otkrivenu :)

    OdgovoriIzbriši
  5. recept odličan ali ali som na slici nije som domaći nego pangasius ili vijetnamski koji po kvaliteti nije ni blizu.Pogotovo smrznuti koji sadrži i do 30 posto vode.Jedino je jeftin pa ga restorani neupućenima prodaju pod soma i to skupo.P0zdrav iz Slavonije od ribiča i kuhara.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Upravo tako. Ali recept mi se čini uvjerljiv, nedavno sam jela "Kod Ruže" kad sam bila u Osijeku, rodnom gradu. Danas kupila filete svježeg soma, upravo se krčka luk s paprikom i lovorovim listom...
      Ne sumnjam da će biti slasno!

      Izbriši
  6. Pozdrav, mene zanima za koliko je osoba ovaj recept?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav,

      Predviđeno je za 3-4 osobe, s obzirom da meso kalira, što dakako ovisi i o osobama koju i koliku količinu mogu pojesti. :)

      Izbriši
    2. Ama, nije meso nego riba!
      😀😂😀😂

      Izbriši
  7. Di u receptu završe one dvije svježe paprike????

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Možete je dodati na početku pirjanja ili tokom sredine izrade perkelta, još bolje ukoliko koristite domaću svježu papriku i kad je paprika u sezoni. Lp

      Izbriši
  8. može li i 1dcl bijelog vina pred kraj kuhanja?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ispričavam se na kasnom odgovoru! :) Možete Hrvoje, bez problema, no s obzirom da u receptu stoji pasirana rajčica (passata) koja je sama po sebi kisela (ovisno koju upotrebljavate)i ukoliko Vam perkelt nije dovoljno kiseo, ubacite i bijelog vina po želji. Ostavite da lagano prokuha nakon dodavanja vina, kako bi alkohol ispario. LP

      Izbriši
  9. Kuhao po receptu više puta i svaki put savršeno...naj recept

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala lijepo, drago mi je da Vam se sviđa i da ste uživali! :)

      Izbriši
  10. pozdrav, radim po receptu vec drugi puta, sve je perfektno, osim sto se borim s gorcinom i ovaj put...stavila i secera cak i malo kecapa....ima jos koja tajna kako je suzbiti?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav! :) Moguće je više faktora koji uključuju mljevenu crvenu papriku, soma, pa čak i slanina, nešto od toga bi mogli biti problem jer sve navedeno zna imati svoju gorčinu. Promijenite proizvođače određenih sirovina.

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)