Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

nedjelja, 23. rujna 2012.

Domaća cikla 2. dio

Drugi dio godine, početak jeseni i još jedna verzija domaće ukiseljene cikle. Ovoga puta smo se odlučili na mnogo veću količinu i to 20 kg svježe cikle, s obzirom kako sam prošle godine napravio sam 5 kg koja je planula u mjesec dana. Obično kad radim bilo ukiseljeno povrće, pekmeze ili sokove nemam običaj u ništa od toga dodavati konzervans, no u ovu ciklu sam morao malo staviti jer ipak se radilo o velikoj količini cikle koju i nećemo tako brzo pojesti, a i sama činjenica kako danas ništa ne može opstati ukoliko se ne tretira s nečime. Htio bih samo mladim i amaterskim kuharima/cama dati jedan savjet ukoliko ove godine planiraju praviti zimnicu i ukoliko se odlučite za ciklu nemojte nikako u nju stavljati vinobran jer on izblijedi povrće i postaje ružno, a isto tako izgubiti će svoja organoleptička svojstva, nebitno što na njemu piše da služi za konzerviranje povrća i voća. Vinobran se uglavnom stavlja kad se kisele krastavci i paprika. S obzirom kako je ove godine cikla sasvim drugačija, u pozitivnom smislu i kako je bila dosta slatka nije bilo potrebe da u nju dodajem previše šećera, što ne znači da ćete i Vi naići na takvu. Kad sam radio ciklu po prvi put samo sam slijedio mamin recept i sve sam radio odokativno - dodavao sam soli, šećera i alkoholnog octa prema ukusu.Kao i prošle godine nisam stavljao pretjerano puno vode, već sam je dodao naknadno kad sam ciklu prebacio u staklenke, te naknadno dodao šećera, soli i alkoholnog octa po ukusu i vlastitom nahođenju.


Sastojci :

20 kg svježe cikle
1,5 kg šećera
2,5 l alkoholnog octa
5- 6 punih jušnih žlica soli ( ovaj normativ je bio sasvim dovoljan meni )
4 l vode
1 konzervans


........................................................................................................


Postupak :

Kako kod kuće nemam gdje i kako skuhati 20 kg cikle, taj dio sam prepustio tati koji ju je kuhao kod bake na otvorenoj vatri i rekao mi je da ju je kuhao 3 sata. Kad je skuhate ostavite je u toj tekućini u kojoj se kuhala jer će se stajanjem vani na zraku osušiti i dehidrirati.
Skuhanu ciklu dakle preko noći ostavite u vodi u kojoj se kuhala, a sutradan je ogulite. 
Izrežite je na komade kako je prikazano na fotografijama. Ukoliko Vam cikla bude dosta mekana slobodno je narežite na malo deblje komade jer će se miješanjem ionako dosta nje polomiti. 
Na izrezanu ciklu dodajte šećer, sol, alkoholni ocat i konzervans. Dobro je rukama izmiješajte, a zatim prelijte s 2 litre vode. Kao takvu prekrijte je prozirnom folijom i spremite na suho i tamno mjesto da kao takva odleži 24h. 


Dok cikla stoji prebacite se na pripremu staklenki. Poklopce od staklenki dobro operite u sapunice, isperite vrućom vodom, a zatim ih stavite u vodu, u koju ste dodali malo alkoholnog octa, te ih sterelizirajte oko 10-tak minuta. Ukoliko Vam se ne da s time mučiti u svim većim trgovačkim centrima imate za kupiti poklopaca i staklenki, no i tada biste ih trebali sterilizirati jer tko zna kako i gdje su sve to držali, koliko je ruka prošlo kroz to, a o prašini da ne pričam. 


Sa staklenkama je ista priča. Osobno rijetko kad od koga uzmem zimnicu, bilo da je obitelj ili prijatelji u pitanju, a sve to iz razloga jer uvijek mi daju staklenke na kojima se nalazi deklaracija tog proizvoda koja je stara preko nekoliko godina i ne želim da razmišljam kako je ta zimnica nastala i jesu li uopće staklenke i poklopci sterilizirani.Imam kolegicu, također jednu kuharicu koja nikad ne sterilizira staklenke, na što se iskreno meni kosa na glavi diže i od nje nikad ne uzimam kad nešto napravi. Ovo nije nikakvo tračanje ukoliko netko pomisli na to, već gledam realnu situaciju. I onda se ona kasnije čudi kako joj se zimnica, sokovi i pekmezi pokvare. Prvenstveno što ne upotrebljava originalne poklopce koji odgovaraju staklenkama, te na taj način u staklenke ulazi zrak, a drugo što joj staklenke i poklopci nisu sterilizirani. Nakon što ste ih oprali, poslažite ih u tepsiju kako je prikazano na fotografijama, te stavite u prethodno zagrijanu pećnicu na 180 C ( kod mene je to vrući zrak), da se staklenke osuše i steriliziraju oko 20-tak minuta. Pažljivo ih izvadite iz pećnice, te stavite sa strane da se ohlade.


Sutradan ciklu još jednom dobro izmiješajte, te ukoliko je potrebno naknadno dodajte šećera, soli i alkoholnog octa.


U sterilizirane staklenke stavljajte ciklu. Pazite da ih ne prepunite jer ćete kasnije ih još preljevati sa ostatkom vode i soka koje je cikla pustila. 



Kad se napunili staklenke ostati će Vam višak tekućine. U nju dodajte ostatak 2 litre vode, te doradite okus tekućine. Svaku staklenku prelijte s ovom tekućinom. Dobro zatvorite poklopcima, te ju skladištite na suhim i tamnim mjestima. Po mogućnosti najbolje bi bilo da cikla u staklenkama odstoji najmanje mjesec dana kako bi se dodatno natopila sa sokom i postala još bolja i ukusnija.




Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)